کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیات:تعویض‌ها را مرفاوی انجام نداد

22 بهمن 1391 ساعت 18:18

بازیکن تیم فوتبال صبای قم گفت: مشکل اصلی من با محمود فکری است و هیچ مسئله‌ای با صمد مرفاوی ندارم


به گزارش فارس، روز گذشته تیم فوتبال صبای قم در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در ضربات پنالتی مغلوب الشباب امارات شد و از راه‌یابی به این مسابقات باز ماند. پس از این شکست خبرهایی مبنی بر درگیری محسن بیات با صمد مرفاوی منتشر شد. این بازیکن که در گذشته نیز به علت مشکلات انضباطی از حضور در تمرینات منع شده بود بار دیگر خبر درگیری‌اش منتشر شد.
خبرنگار فارس برای جویا شدن از اتفاق رخ داده گفت‌وگویی با او انجام داد که در زیر می‌خوانید:
فارس: در ابتدا درباره شکست صبا مقابل الشباب صحبت می‌کنی.
ما یک سال و نیم تلاش کردیم تا تیم آسیایی شود اما دست‌هایی پشت پرده بود که نگذاشت به مرحله اصلی مسابقات راه یابیم صبا حقش حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود. بازیکنان واقعا زحمت کشیدند و صمد مرفاوی هم تمام تلاش خود را انجام داد اما تعویض‌هایی باعث شد که این نتیجه رقم بخورد.
فارس: یعنی معتقدی تعویض‌های تیم نادرست بوده؟
دو تعویض باعث شد که شکل تیم عوض شود. این تعویض‌ها را شخص دیگری انجام می‌داد در دقایق پایانی در حالی که باید یک مدافع را وارد زمین می‌کردیم اما مهاجم به میدان رفت و نتیجه دلخواه را نتوانستیم حفظ کنیم. ما سال گذشته با سه و نیم میلیارد تیم را آسیایی کردیم و باعث شگفتی همگان شدیم. در صبا بازیکنان جوانی حضور دارند که نشان دادند فقط اسم و رسم‌ها نیستند که می‌توانند باعث موفقیت تیم شوند. من در ابتدای فصل پیشنهادهای زیادی از استقلال، پرسپولیس، فولاد، ملوان، تراکتورسازی و ... داشتم اما ترجیح دادم در صبا بمانم.
فارس: اما اخیراً نیمکت‌نشین شده‌ای و یا اجازه حضور در تمرینات را نداری از این موضوع ناراحت نیستی.
نیمکت‌نشینی من به دلیل مسائل فنی نیست. من با مربیان بزرگی همچون ضیایی، فیروز کریمی، یحیی گل‌محمدی، محمود یاوری و دیگران کار کردم و همه مرا می‌شناسند و از توانایی من آگاه هستند به نظرم برخی افراد روی نیمکت نشسته بودند که جو آسیایی شدن برایشان سنگین بود و چنین تجربه‌ای نداشتند. متأسفانه با ناهماهنگی‌هایی که در نیمکت ما رخ داد شکست مقابل الشباب رقم خورد. صمد زحمت زیادی برای تیم کشید اما دو تعویض صورت گرفت که مشکل‌ساز شد.
فارس: در پایان بازی خبر درگیری‌ات با صمد مرفاوی عنوان شد در این مورد صحبت می‌کنی؟
من با صمد هیچ مشکلی ندارم او مربی بااخلاق و نسبتاً حرفه‌ای است که نسبت به سایر مربیانی که با آنها کار کردم از نکات فنی متوسطی برخوردار است اما متأسفانه کسانی روی نیمکت هستند که جو تیم را متشنج می‌کنند آنها بین بازیکنان دودستگی به وجود می‌آورند و باعث می‌شوند که بازیکنان در تمرینات با یکدیگر درگیر شوند.
فارس: شفاف‌تر در این مورد صحبت می‌کنی؟
محمود فکری در جریان بازی به من گفت دلت با تیم نیست و به همین دلیل نیمکت‌نشین شده‌ای من هم به او گفتم دلم با تیم است اما دلم با شما نیست به خاطر اینکه حرف خود را به کرسی بنشانی مرا نیمکت‌نشین کرده‌ای. من از نیمکت‌نشینی ناراحت نیستم اما از صحبت او ناراحت می‌شوم. ۱۳ سال در صبا عمر خود را برای این تیم گذاشته‌ام بعد فکری که یک سال به تیم آمده چنین حرفی می‌زند. من که پیشنهادهای ۷۰۰-۸۰۰ میلیونی را رها کردم و به قرداد ۳۰۰ میلیونی در صبا ماندم بی غیرت شده‌ام و این آقا دلسوز تیم است. در دوره بازیکنی خود کوچکترین مشکلی با مربیان نداشتم. متأسفم برای خود که عمرم را برای صبا گذاشتم من با صمد هیچ مشکلی ندارم او مربی آینده‌دار و موفقی است اما اگر می‌خواهد صبا موفق باشد باید کادر فنی خود را عوض کند تا مشکلات برطرف شود برخلاف سال گذشته بازیکنان خوبی جذب کردیم اما آقایان با ایجاد دودستگی بین بازیکنان اجازه ندادند تیم نتیجه بگیرد.
فارس: اما تو مصاحبه‌ای کرده بودی و نسبت به سرمربی‌گری صمد مرفاوی معترض بودی.
درست است. سه هفته پیش من یک مصاحبه کردم و علت باخت را خبرنگار از من پرسید. خبرنگار به من گفت یک درد دل می‌خواهیم بکنیم و هیچ مطلبی چاپ نخواهد شد به صورت خصوصی با هم صحبت می‌کنیم او به من گفت قصد دارند تو را از تیم اخراج کنند من هم در جواب به شوخی گفتم ببینیم خودشان می‌مانند بعد مرا اخراج کنند. با صمد مرفاوی هیچ مشکلی ندارم. مشکل من با محمود فکری است. در این فوتبال به هیچکس بی‌احترامی نکردم. مطمئن باشید اگر این روند ادامه داشته باشد جایگاه صبا در لیگ پایین‌تر هم خواهد آمد.
فارس: محمود فکری مصاحبه‌ای کرده و نسبت به مشکلات مالی صبا معترض بود. نظرت در این باره چیست؟
شاید فکری خواسته به پول خود برسد و آن صحبت‌ها را مطرح کرده است. من در مورد مسائل فنی صحبت می‌کنم. بازیکنان تاکنون ۴۰ درصد از قرارداد خود را گرفته‌اند و قرار بود پس از پیروزی برابر الشباب هم ۲۰ درصد دیگر را هم بگیرند و شاید نتیجه نگرفتن ما در این دیدار باعث شد مسئولان سست شوند. من ۱۳ سال در صبا فعالیت کردم و تاکنون یک ریال هم طلب ندارم. شک نکنید که هیچ بازیکنی پولش باقی نخواهد ماند. شاید فکری بخاطر اینکه به پول خود برسد این مصاحبه را کرده است.
فارس: شرایط خودت در ادامه راه چگونه است؟
من با صبا قرارداد سه ساله دارم و مجبورم در این تیم بازی کنم. به این تیم علاقه دارم و فصل بعد هم قرارداد مادام‌العمر امضاء خواهم کرد تا فوتبالم را در این تیم به پایان برسانم. در بازی مقابل الشباب در وقت‌های اضافه مربی تیم می‌گفت بگذارید بازی به پنالتی کشیده بشود در حالی که می‌توانستیم بازی را ببریم. فکری به علت اینکه با مجید حیدری و من مشکل داشت نگذاشت چنین بازیکنانی به میدان بروند. حتی مرتضی کاشی هم در دقایق پایانی در ترکیب تیم قرار گرفت.
فارس: فکر نمی‌کنی با این شرایط بار دیگر به کمیته انضباطی باشگاه بروی؟
مطمئن باشید کار به آنجا نمی‌رسد، زیرا برای صحبت‌های خود دلیل قانع کننده دارم. فکری حق ندارد درباره من صحبت کند و اگر این کار را کند جواب دندان شکنی به او خواهم داد که برای او در این تیم خیلی بد خواهد شد.
فارس: سرتمرینات حاضر می‌شوی؟
از طرف باشگاه با من تماس گرفتند و گفتند که سه‌شنبه سر تمرین حاضر شوم. سر تمرینات حاضر می‌شوم من با صمد مشکلی ندارم، او را دوست دارم اما اگر بخواهد نظر محمود فکری روی او اثر بگذارد مطمئن باشید در تمرینات حاضر نخواهم شد. حتی باشگاه می‌تواند قراردادم را برای سال‌های بعد لغو کند.


کد مطلب: 22475

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/22475/بیات-تعویض-ها-مرفاوی-انجام-نداد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir