کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عراقچی: به هر اقدام اسرائیل پاسخ سخت‌تری می‌دهیم

13 مهر 1403 ساعت 18:20

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه آتش‌بس در لبنان و غزه باید همزمان باشد، به صهیونیست‌ها هشدار داد اگر هرگونه اقدام دیگری علیه ایران انجام دهند، اقدام ایران سخت‌تر خواهد بود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه اسلامی ایران روز جمعه و پس از دیدار و گفت‌وگو با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در یک نشست خبری شرکت کرد.

عراقچی پیش از این با «نحیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این نشست خبری گفت: امروز رایزنی‌های بسیار خوبی را نخست‌وزیر و رئیس مجلس لبنان داشتم. صحبت‌های بسیار خوبی داشتیم و تبادل نظر بسیار خوبی درباره تحولات اخیر در لبنان صورت گرفت.

او در ادامه گفت: در این ملاقات‌ها تاکید کردم که ایران در کنار لبنان است و در کنار لبنان خواهد ماند. ایران در کنار مقاومت است و در کنار مقاومت خواهد ماند و مطمئن هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی همچون گذشته شکست خواهد خورد و ملت لبنان پیروز خواهد بود.

عراقچی در پاسخ به سوالی گفت: حضور من در بیروت، در این شرایط دشوار و در حالی که هر شب و لحظه رژیم صهیونیستی بیروت را بمباران می‌کند، خود بهترین نشانه است که جمهوری اسلامی ایران همچنان محکم و استوار پشت‌سر حزب‌الله خواهد بود و به حمایت از شیعیان و مردم لبنان ادامه خواهد داد.

فقط به مراکز نظامی و امنیتی رژیم حمله کردیم

او همچنین درباره عملیات «وعده صادق ۲» گفت: این حمله دقیقا دفاع از خود و دفاع مشروع بر اساس منشور ملل متحد بود. ما شروع‌کننده حمله نبودیم، بلکه به تهاحم اسرائیل به خاک ایران، به سفارت ایران در دمشق و به حمله علیه اهداف ایران پاسخ دادیم. برخلاف اسرائیل که اهداف مردمی و خانه‌های مسکونی و زنان و کودکان را مورد حمله قرار می‌دهد، ما فقط به مراکز نظامی و امنیتی رژیم حمله کردیم.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه «ما قصد ادامه نداریم مگر اینکه رژیم صهیونیستی قصد داشته باشد به حملات خود ادامه دهد»، گفت: اگر اسرائیل هرگونه اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد، اقدام ما از آن سخت‌تر خواهد بود و ما حتما پاسخ خواهیم داد. پاسخ ما متناسب و کاملا حساب‌شده خواهد بود.

از تلاش‌ها  برای برقراری آتش‌بس حمایت می‌کنیم

عراقچی درباره پاسخ به این سوال که آیا سفر او به لبنان یک سفر عادی است و همچنین درباره تلاش‌ها برای آتش‌بس در لبنان گفت: شرایط لبنان یک شرایط عادی نیست که سفر من یک سفر عادی باشد. درباره آتش‌بس با مسئولان لبنانی صحبت کردم و با دیگر کشورها نیز در تماس هستیم تا یک آتش‌بس برقرار شود.

دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما از تلاش‌هایی که برای آتش‌بس صورت می‌گیرد حمایت می‌کنیم»، گفت: به شرط اینکه اولا حقوق مردم لبنان رعایت شده باشد و مورد پذیرش مقاومت باشد و ثانیا همزمان با آتش‌بس در غزه باشد.


کد مطلب: 224189

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/224189/عراقچی-اقدام-اسرائیل-پاسخ-سخت-تری-می-دهیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir