کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ردپای نفوذ در ترور سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان؟

9 مهر 1403 ساعت 10:30

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد حق پاسخگویی ایران به ترور سردار نیلفروشان محفوظ است اما زمان و مکان آن را سپاه پاسداران مشخص خواهد کرد.


زمان پاسخ به ترور دبیرکل حزب‌الله، سردار نیلفروشان، اسماعیل هنیه و دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران و جریان مقاومت این روزها محل سوال شده است، برخی بر برخورد هوشمندانه و حساب شده تاکید دارد و برخی چهره های تندرو حاضر در پارلمان، صداوسیما و دیگر نهادها معتقد به ورود سریع نیروهای نظامی ایران به امر انتقام هستند.

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین تاکید بر پاسخ هوشمندانه دارد و به کسانی که از تریبون صداوسیما می گویند نباید گفتاردرمانی کرد پاسخ می دهد؛« آنهایی که این ادبیات را مطرح می‌کنند اصلاً نمی‌دانند گفتار درمانی یعنی چه.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی این نکته را اضافه می‌کند که حق هر نوع پاسخی برای ایران در جریان ترور سردار نیلفروشان محفوظ است و زمان هم در اختیار ما است.

عزیزی همچنین با بیان اینکه «گزارشی درباره نفوذ نداشتیم» ادعاها پیرامون نفوذ در جریان شهادت سید حسن نصرالله، سردار نیلفروشان و همچنین هنیه را رد می کند.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با ابراهیم عزیزی، رئیس کممیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای عزیزی! شهادت سید حسن نصرالله تا چه اندازه بر روی معادلات منطقه تاثیرگذار است؟

شهادت سیدحسن نصرالله برای جبهه مقاومت سنگین است اما آنچه مسلم است این است که جبهه مقاومت به فضل الهی با آمادگی، رشدیافتگی بیشتر، انسجام و وحدت و هم‌افزایی انشااله این مسیر را با همان اراده فولادینی که بر ارکان این جبهه حاکم بود، ادامه می‌دهد.

در مورد اینکه معادلات منطقه تغییر می‌کند، ما باید تلاش کنیم در این مقطع به وظایف خودمان درست عمل کنیم. رژیم صهیونیستی درمانده و عاجز است، کما اینکه در رزم زمینی هیچ ظرفیتی ندارد و اتفاقا نقطه آسیب‌پذیر آن همین است که ادعا می‌کند.

لکن این هم هنری نیست که یک رژیمی که آمریکایی‌ها برای آن جنگ افزار تهیه می‌کنند، هواپیما و بمب به آن می‌دهند و به نوعی همه ظرفیت‌ها را برای آن فراهم می‌کنند، بخواهد علیه جمعیت بی‌پناه و بی‌دفاع در نقطه‌ای مثل ضاحیه بخواهد عملیاتی انجام دهد.

حمله اسرائیل به ضاحیه ارزش نظامی ندارد

لذا ارزش نظامی ندارد اما این اقدام رژیم صهیونیستی به فضل الهی و مدد توجهاتی که امروز متوجه جبهه مقاومت است، شکست خواهد خورد و ما در مورد سقوط و شکست قطعی رژیم صهیونیستی تردیدی نداریم.

این رژیم با کاری که انجام داد دروازه جهنم را بر روی خودش باز کرد و الان به نقطه بدون بازگشت رسیده، یعنی به این ترتیب نیست که برنده این میدان شود، نباید فکر کند که پیروز این میدان خواهد شد. رژیم صهیونیستی نباید ذره‌ای تصور کند که به اهدافش رسیده است. ما همچنان آن هدف بزرگ را دنبال می‌کنیم، انشالله جبهه مقاومت هم به فضل الهی آماده‌تر از همیشه این مسیر را ادامه می‌دهد. هر پرچمی از دست هر فرمانده‌ای بیافتد، فرمانده بعدی آن را بیشتر از گذشته به احتزاز در می‌آورد و ما بر این باور هستیم که نصرت الهی با ماست.

چگونه گفتار درمانی بوده که الان تل‌آویو زیر آتش است؟

*در صدا و سیما بر اقدام نظامی علیه اسرائیل تاکید می‌کنند، مثلا می‌گویند زمان گفتار درمانی به پایان رسیده، این نگاه های تک روانه و جناحی برای این قسم مباحث امنیتی و نظامی قابل پذیرش است؟

معتقد نیستم که این مسائل در صداوسیما گفته شود. بهرحال ما باید رویکردها، راهبردها و مبانی خود را برای جامعه تشریح کنیم. هر کسی این حرف را می‌زند حتما نظام اسلامی را نشناخته است. چگونه گفتار درمانی بوده در حالی که عملیات وعده صادق با آن عظمت را انجام دادیم. 

چه گفتار درمانی بوده، وقتی که طوفان الاقصی را انجام دادند، چگونه گفتار درمانی بوده که الان تل‌آویو زیر آتش است؟ چه گفتار درمانی بوده که در حال حاضر در دریای سرخ کشتی‌هایش مورد هدف قرار می‌گیرد. این موراد کجا گفتار درمانی هستند؟ 

به نظر بنده آنهایی که این ادبیات را مطرح می‌کنند اصلاً نمی‌دانند گفتار درمانی یعنی چه. امروز جمهوری اسلامی اهل عمل است، هر وعده‌ای را عملی می‌کند، به وعده خود صادق است، به وعده‌هایی که به مردم داده و به وعده‌هایی که به جبهه مقاومت داده، پایبند است اما با تدبیر و هوشمندی عمل می‌کنیم و تابع این جو و احساسات هم نخواهیم شد.

حق ایران برای پاسخ به ترور سردار نیلفروشان محفوظ است

*پیش‌بینی شما از پاسخ سپاه به ترور سردار نیلفروشان به چه صورت است؟ پیش بینی می کنید سپاه پاسخ سریع خواهد داد یا متناسب با شرایط زمانی و مکان اقدام خواهد کرد؟

جمهوری اسلامی در پاسخ به ترور شهید سردار عباس نیلفروشان و شهدای جبهه مقاومت و همه افرادی که در مسیر اسلام رستگار شدند، حق هر نوع اقدامی را برای خودش محفوظ می‌داند اما زمانش در اختیار ماست.

*در ترور افرادی مانند سید حسن نصرالله و هنیه نقش نفوذ را تا چه اندازه جدی می‌دانید؟

بهرحال دشمن همیشه سعی کرده از ظرفیت‌های عناصر نفوذی خود استفاده کند اما ما گزارشی در این راستا نداشتیم.


کد مطلب: 223909

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223909/ردپای-نفوذ-ترور-سیدحسن-نصرالله-سردار-نیلفروشان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir