کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همصدایی نمایندگان مجلس در انتقام سخت از اسرائیل

8 مهر 1403 ساعت 15:45

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس در تذکراتی جداگانه خواستار انتقام از رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات در لبنان و غزه و شهادت سیدحسن نصرالله شدند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، سیداسماعیل حسینی، عضو کمیسیون انرژی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: به برکت خون شهید سید حسن نصرالله و به فضل الهی شاهد رویش صدها نصرالله در جوانان امت اسلامی خواهیم بود. حال که رژیم سفاک صهیونیست فخر جهان اسلام سید عزیز مقاومت را به شهادت رسانده است، حجت بر همگان تمام شده و باید با تمام توان به مقابله با این رژیم جنایتکار رفت. وظیفه ما به نمایندگی از ملت بزرگ ایران و به تاسی از حضرت امام (ره) و رهبر عزیز انقلاب این است که از گروهی که بتواند به منافع این رژیم غاصب آسیبی برساند حمایت حداکثری کنیم.

بنابر روایت ایسنا، وی ادامه داد: حمایت‌های مالی، تجهیزاتی و مهمتر از همه حمایت‌های سیاسی و رسانه‌ای باید سرلوحه دولت جمهوری اسلامی قرار گیرد. بعد از این جنایات همه جهانیان چشم انتظار پاسخی قوی همه جانبه و تاریخی به گستاخی صهیونیست‌هاست. مسئولین محترم نظامی و امنیتی ما با تجارب گرانبهایی که دارند مورد اعتماد مردم‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اما تاکید می‌کنیم اظهاراتی از سر ضعف و ایجاد ترس از جنگ احتمالی پذیرفته نیست. همگان باید بدانند که امام عزیز به ما آموختند هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. مبادا تحلیل‌های غلط و غیر واقع بینانه ما را از اقدامات موثر و دردناک علیه رژیم باز دارد یا مسئولان ارشد نظام را دچار تردید کند. مبادا زمزمه‌های ساده‌اندیشانه ما را به اقدامات نمایشی مجامع جهانی یا دولت‌های هم‌پیمان جنایتکاران امیدوار کند و ظرفیت عظیم امت اسلامی و آزادگان جهان را برای ضربه زدن به رژیم دچار تعلل کند. ان‌شاءالله فتح و وعده الهی نزدیک است.

نوسازی و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی از مطالبات مردم تهران است
همچنین، حسین حق وردی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری گفت: شهادت سید حسن نصرالله را تبریک و تسلیت عرض نموده و جنایات ننگین رژیم سفاک صهیونیستی را به شدت محکوم نموده و از همه مجاهدان نام آور جبهه مقاومت می‌خواهم که این درنده وحشی را سر جای خود بنشانند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اما در مورخه  ۱۴۰۳.۶.۲۷ از طرف سازمان شهرداری‌های کشور اعتبار تخصیص یافته در قالب اسناد خزانه جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خرید اتوبوس به شهرداری‌های ابلاغ می‌گردد. به محض ابلاغ شهرداریهای غرب استان تهران اقدام به مکاتبه با شرکت ایران خودرو دیزل می‌کنند و اقدام به تهیه پیش فاکتور و تقاضانامه می‌نمایند اما از فرصت اعلام شده سه روز پنجشنبه، جمعه و شنبه تعطیل بودند و لذا عملاً فرصتی جهت پیگیری موضوع وجود نداشت. در حالی که طی مراحل قانونی و اخذ مجوز ترک تشریفات از شورای اسلامی حداقل دو هفته زمان نیاز دارد.

وی تاکید کرد: اما سامانه بدهی و مطالبات سماد نو در تاریخ ۳۱ شهریور بسته می‌شود و هیچ کدام از شهرداری‌های حوزه انتخابیه بنده نتوانستند از این اعتبارات استفاده کنند. حال سوال این است که اگر بنا بر این است که از این اعتبارات استفاده نشود چرا ابلاغ می‌گردد؟ لذا با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم در غرب استان تهران نوسازی و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی است لذا از مسئولین سازمان شهرداری‌ها و وزارت اقتصاد و سایر مسئولین ذی‌ربط می‌خواهم با باز کردن سامانه مربوطه و دادن فرصت کافی امکان استفاده شهرداری‌ها از این اعتبارات را فراهم آورند.

 شورای امنیت باید نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی غاصب واکنش نشان دهد
از سوی دیگر، سیدکریم معصومی نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق میان دستور خود با تسلیت به مناسبت شهادت رسیدن سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، تصریح کرد: هیچ نظم حقوقی‌ نمی‌تواند ناشی از اراده کاتبان آن باشد و حقوق بین‌الملل مبتنی بر منشور سازمان ملل متحد و بر اراده کاتبان آن استوار است؛ جهان سال‌هاست در برابر جنایات گسترده رژیم صهیونیستی اعم از جنایات جنگی نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و عدم واکنش موثر و سکوت تعجب آور نهادهای کیفری بین‌المللی، توسل به عدالت کیفری بین المللی و با شکست مواجه کرده است.

وی افزود: شورای امنیت به عنوان یکی از ارکان اصلی سازمان ملل متحد باید در برابر منشور ملل متحد نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی غاصب واکنش نشان دهد و دیوان کیفری بین‌المللی باید سران این جنایات را محاکمه نمایند.

این نماینده مجلس در ادامه در تذکری خطاب به رئیس جمهوری با بیان اینکه «زمان پاسخگویی به انتظارات مردم توسط شما فرا رسیده است»، عنوان کرد: به موجب اصل ۱۲۲ قانون اساسی رئیس‌جمهوری در حدود اختیارات و وظایفی که به موجب قانون اساسی یا قوانین عادی بر عهده دارد، در برابر ملت رهبر و مجلس شورای اسلامی مسئول است. ایران به عنوان کشوری در حال توسعه و پیشرفت باید بر رشد اقتصادی ویژه در حوزه‌های کشاورزی صنعتی و دانش بنیان تمرکز جدی داشته باشد؛ به کارگیری راهبردهای کارآمد برای ارتقای ثبات و پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد کلان، رشد سرمایه‌گذاری، توسعه صادرات، افزایش بهره‌وری و تقویت نظام شبکه‌ای، مانع‌زدایی از تولید و کسب و کار مستلزم بسته‌ای منسجم از سیاست‌هاست که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

معصومی گفت: رشد اقتصادی پایین موجب شده است که کیفیت خدمات اجتماعی، رفاهی و سرمایه انسانی آسیب ببیند بنابراین همزمان با رشد و شکوفایی اقتصادی نیازمند کارآمدسازی نظام تامین اجتماعی، رفع فقر، کیفیت بخشی نظام آموزشی، ارتقای نظام سلامیت آحاد جامعه، بیمه و تامین اجتماعی فراگیر و کاهش فاصله طبقاتی جامعه است.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری به وزیر کشاورزی با بیان اینکه «بخش کشاورزی با وجود ظرفیت‌های بالایی که در توسعه اقتصادی کشور دارد، متاسفانه با چالش‌های عمده‌ای روبرو است»، اظهار کرد: وضعیت نابسامان سه منبع اصلی توسعه بخش کشاورزی یعنی زمین، آب و نیروی انسانی شواهد آشکاری بر این مدعاست؛ نادیده گرفتن اقتصاد جامعه‌ محلی و عدم توانمندسازی در بخش کشاورزی با اتخاذ سیاست‌های تنبیهی، موجب خالی شدن جمعیت جامعه محلی و روانه کردن روستا نشینان به حاشیه شهرها گردیده است.

معصومی ادامه داد: یکی از مهمترین فعالیت‌های کشاورزی در استان گیلان شالیزارهای برنج و باغات چای است که بیشترین ظرفیت را برای توسعه و رونق اقتصادی دارند اما آیا آقای وزیر جهاد کشاورزی می‌داند که در طی سال‌های اخیر چه بلایی بر سر شالیکاران و برنجکاران آمده‌اند و محصول برنج آنها هنوز در انبارها دپو شده است و از خرید تضمینی برنج خبری نیست و با این وضع از واردات برنج حرف زده می‌شود؟ آیا وزیر از وضعیت کشاورزان و روستانشینان مطلع است و می‌داند که روستاها از جمعیت خالی و مدرسه‌های آنها تعطیل و جامعه روستایی پیر و فرسوده شده است؟ آیا آقای وزیر می‌داند که به بهانه حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی چه بلایی بر سر روستاییان آورده می‌شود؟

نماینده فومن و شفت در پایان در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار توجه و رسیدگی او به وضعیت راه‌های حوزه انتخابی خود شد.

منتظر خون‌خواهی فرماندهان جبهه مقاومت هستیم
محمدرضا احمدی نماینده رشت نیز، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با تسلیت شهادت تعدادی از فرماندهان جبهه مقاومت حزب‌الله لبنان گفت که منتظر انتقام و خون‌خواهی فرماندهان جبهه مقاومت هستیم که با نابودی اسرائیل محقق می‌شود.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: ما با آمریکا برادر نیستیم، این گرگ خون‌آشام سالهاست خون مردم بی‌گناه را می‌بلعد. رژیم اشغالگر قدس با حمایت آمریکا کودکان فلسطین و غزه و لبنان را قتل‌عام کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حزب‌الله قوی است و راهش را ادامه می‌دهد. ما هم محکم کنار حزب‌الله ایستاده‌ایم.

خون شهید نصرالله ضربات مقاومت را کاری‌تر خواهد کرد
همچنین، حسین امامی راد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه در تذکری گفت: در حال حاضر صهیونیست ها به استیصال رسیده‌اند و با حمایت آمریکا سیدحسن نصرالله را به شهادت رساند. او یکی از سلاله‌های علوی بود که ۳۰ سال رهبری مقاومت را برعهده داشت. سخنرانی‌های طوفانی او کم از گلوله‌ها نداشت.

وی ادامه داد: راه و مکتب او ادامه خواهد داشت و خون او ضربات مقاومت را به اسراییل کاری‌تر کرده است.

امامی راد تأکید کرد: شهادت ایشان و سردار نیلفروشان را به امام زمان (عج) و رهبر انقلاب تسلیت عرض می‌کنم.

باید سریعاً درباره فرآیندهای مبهم و پیچیده استخدامی معلمان تجدیدنظر شود
در این میان، مهدی اسماعیلی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله و همراهان او تصریح کرد: ننگ ابدی بر جبهه غاصب صهیونیستی است که باید بفهمد شهادت یک مکتب است و با شهادت یک فرد این راه به پایان نمی‌رسد.

وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: باید سریعاً درباره فرایندهای مبهم و پیچیده استخدامی معلمان اعم است کدهای ۱۹، ۵ و ۶  تجدید نظری صورت بگیرد.

این نماینده مجلس همچنین تذکر به رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: یکی از مشکلات در حوزه ساخت مسکن عدم پرداختن وام مسکن ملی به ویژه در مناطق روستایی است.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: انتظار ماه به ماه صدور احکام و افزایش مبالغ این احکام داد این قشر زحمتکش و فرهیخته را درآورده است.

شهادت سیدحسن نصرالله انزوای رژیم صهیونیستی را تسریع خواهد بخشید
همچنین، سید جواد حسینی‌کیا نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ سهم مجلس شورای اسلامی در تذکری با تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: شهادت سید حسن نصرالله انزوای رژیم صهیونیستی را تسریع خواهد بخشید.

وی در تذکری به رئیس جمهوری گفت: بیش از دو ماه از زمان پرداخت مطالبات گندمکاران گذشته است و هنوز به این مطالبات رسیدگی نشده است. این در حالی است که مردم مناطق سردسیری که گندم‌شان را دیر تحویل داده‌اند الان پول برای خرید کود و بذر ندارند و دیگر حتی مغازه دارانی به برخی از این کشاورزان قرض نمی‌دهند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مردم تمام تلاش خود را برای افزایش تولید انجام دادند و دولت نباید شیرینی این تلاش را به کام مردم تلخ کند، عنوان کرد: بر همین اساس از رئیس‌جمهوری انتظار می‌رود تا دستور دهد سازمان برنامه و بودجه در اسرع وقت مطالبات کشاورزان مناطق سردسیر را پرداخت کند.


کد مطلب: 223869

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223869/همصدایی-نمایندگان-مجلس-انتقام-سخت-اسرائیل

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir