کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار نیلفروشان کیست؟/ فرماندهی از جنگ تحمیلی تا محور مقاومت

7 مهر 1403 ساعت 17:00

سردار نیلفروشان از فرماندهان برجسته و شناخته‌شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت در منطقه دارد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ خبرهای تایید نشده‌ای از شهادت سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران در حملات هوایی شب گذشته، اسرائیل به منطقه ضاحیه بیروت منتشر شده است.

سردار عباس نیلفروشان کیست؟

عبّاس نیلفروشان (زادهٔ ۱۳۴۵ اصفهان) سرتیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که هم‌اکنون به‌عنوان معاون عملیات سپاه پاسداران فعالیت می‌کند. وی فعالیت نظامی را از سال ۱۳۵۹ در بسیج آغاز کرد، سپس به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. 

وی که از فرماندهان مشهور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دوران جنگ ایران و عراق بوده، تاکنون عملیات‌های مختلفی را با موفقیت راهبری کرده است.

نیلفروشان از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران را برعهده داشت، در فاصله سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ به‌عنوان فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد و از ۱۳۹۸ تاکنون نیز معاون عملیات سپاه پاسداران است.

سردار نیلفروشان همچنین فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) سپاه، جانشینی قرارگاه امام حسین و جانشینی معاونت عملیات سپاه را در کارنامه کاری خود دارد.

این سردار سپاه در تیر ماه سال ۱۳۹۸ مسئولیت معاونت عملیات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده گرفت.

وی در این تاریخ طی حکمی از سوی سرلشکر حسین سلامی، جایگزین سردار علی زاهدی شده بود. لازم به ذکر است که سردار زاهدی نیز فروردین ماه گذشته در جریان حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید.

نقش کلیدی نیلفروشان در محور مقاومت

سردار نیلفروشان به دلیل تجارب گسترده‌اش در میدان‌های نبرد و تلاش‌های مستمر برای حمایت از محور مقاومت، از جمله حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی، به عنوان یکی از شخصیت‌های کلیدی در حمایت از آرمان‌های مقاومت شناخته می‌شود. حضور فعال او در برنامه‌ریزی‌های نظامی و دیپلماتیک به جبهه مقاومت کمک کرده تا در مقابل تهدیدات مستمر رژیم صهیونیستی و دیگر نیروهای متجاوز، توانایی خود را افزایش دهد.

او همچنین به عنوان یک فرمانده استراتژیک، نقش بسزایی در هماهنگی بین نیروهای مقاومت در سراسر منطقه ایفا کرده است.

نیلفروشان با پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم منطقه، از جمله مردم فلسطین و لبنان، همواره بر اهمیت مبارزه با ظلم و استکبار جهانی تأکید کرده و از این طریق، محبوبیت و احترام بالایی در میان نیروهای مقاومت کسب کرده است.


کد مطلب: 223813

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223813/سردار-نیلفروشان-کیست-فرماندهی-جنگ-تحمیلی-محور-مقاومت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir