کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش 10 جمله ضروری برای سفر به شهر آنکارا

7 مهر 1403 ساعت 9:02


ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشور‌های دنیا است. مسافرخیز ترین شهر این کشور آنکارا نام دارد. مردم این کشور به زبان ترکی صحبت می‌کنند. همین امر ارتباط گرفتن شما با مردم ترکیه را تا حدی سخت می‌کند. در ادامه ما به شما برخی از عبارت‌هایی که در طول سفر به آن‌ها نیازمند می‌شوید و راهنمای رزرو هتل در آنکارارا به شما مرفی می‌کنیم.

هتل لاتانیا

برای رزرو هتل در آنکارا یکی از بهترین گزینه‌های موجود هتل لاتانیا نام دارد. این هتل پنج ستاره به صورت آپارتمانی شیک و نوین در آنکارا ساخته شده است. این هتل با نمای زیبای خود ویو زیبایی به شهر آنکارا، به خصوص در شب می‌دهد. در این هتل تمامی استاندارد‌ها در حد اروپا هستند. با اقامت در هتل لاتانیا شما از امکانات رفاهی زیادی بهره‌مند می‌شوید. در این هتل امکانات رفاهی رایگانی نیز ارائه داده می‌شود. برای مثال در این هتل امکاناتی مانند پارکینگ، اینترنت پرسرعت و صبحانه سلف سرویس برای شما رایگان هستند.

در هتل یک استخر شیک و لوکس وجود دارد که می‌تواند خستگی سفر را به طور کل از یاد شما ببرد. در این استخر خدماتی مانند اسپا و ماساژ حرفه‌ای ارائه داده می‌شود. همچنین هتل مجهز به یک سالن بدنسازی بروز است. تمامی دستگاه‌های این سالن با استاندارد‌های جهانی و بالاترین کیفیت ساخته شده‌اند. به همین دلایل هتل لاتانیا بهشت کسانی است که به ورزش علاقه دارند. لازم به ذکر است که استفاده از مجموعه ورزشی هتل لاتانیا برای عموم مردم آزاد است. در هتل یک رستوران بین‌المللی وجود دارد. با صرف غذا در این هتل شما آنکارا را در زیر پایخود می‌بینید.

به هیمن دلیل لذت صرف غذا در این مجموعه دوچندان می‌شود. از دیگر امکانات رفاهی هتل می‌توان به خدمات خاص برای معلولین، فضای سبز، آرایشگاه و لاندری اشاره کرد. اما درباره اتاق‌های هتل باید بگوییم که تمامی این اتاق‌ها بصورت ترکیبی از مدرنیته و کلاسیک طراحی شده‌اند. این طراحی باعث می‌شود که در اتاق احساس راحتی بیشتری داشته باشید. بعلاوه اتاق‌های هتل لاتانیا برای راحتی بیشتر شما در متراژ‌های بالا ساخته شده‌اند.

با اقامت در این هتل در اتاق‌ها شما هیچگاه احساس کمبود نخواهید کرد. اگر در هتل کم و کاستی داشته باشید، کافی است این قضیه را به خدمه هتل اطلاع بدهید. تا نیاز شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنند. در اتاق‌های هتل امکاناتی مانند مبلمان لوکس، سیف باکس، روم سرویس 24 ساعته، تلویزیون‌هایی با صفحه بزرگ و میز کار وجود دارد. برای رزرو اتاق‌های هتل لاتانیا شما باید حداقل شبی هفت میلیون تومان هزینه کنید.

هتل ویندهام

هتل ویندهام یکی دیگر از هتل‌های پنج ستاره آنکارا است. هتل برای دوستداران خرید بسیار گزینه مناسبی به حساب می‌آید. چون که هتل در قلب منطقه تجاری آنکارا قرار دارد. در هتل ویندهام امکانات رفاهی بینظیری ارائه داده می‌شود. اقامت در این هتل تا مدت‌ها در خاطر شما می‌ماند. در این هتل امکاناتی مانند پارکینگ، استفاده اولین بار از استخر، اینترنت و صبحانه بصورت رایگان ارائه داده می‌شوند. بدون شک یکی از چیز‌هایی که باید در ترکیه تجربه کنید، حمام ترکی است. هتل ویندهام این امکان را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از حمام ترکی خستگی سفر را به کل از یاد ببرید.

اگر شما به سفر کاری به آنکارا رفتید پیشنهاد ما به شما هتل ویندهام است. به این دلیل که برای برگزاری جلسات کاری شما هتل، یک سالن شیک و لوکس را در اختیار شما قرار می‌دهد. هتل مجهز به یک مجموعه ورزشی کامل است. در این مجموعه ورزشی امکاناتی مانند استخر، ماساژ و سالن بدنسازی وجود دارد. عموم مردم می‌توانند از این مجموعه ورزشی استفاده کنند. اگر شما به گشت و گذار در شهر با ماشین شخصی علاقه دارید، می‌توانید از هتل ماشین بدون راننده کرایه کنید. همانطور که دیدیم این هتل مجموعه کاملی از امکانات رفاهی را دارد. اما درباره اتاق‌های هتل باید بگوییم که تمامی این اتاق‌ها اتاق‌هایی لوکس و شیک هستند.

در تمامی اتاق‌های هتل امکانات رفاهی بینظیری وجود دارد. در اتاق‌های هتل ویندهام امکاناتی مانند آباژور، میز کار، سیستم صوتی، پرده‌های الکترونیک، سیف باکس و روم سرویس 24 ساعته وجود دارد. به دلیل اینکه هتل امکانات رفاهی زیادی را ارائه می‌دهد، قیمت به نسبت بالاتری نیز دارد. بطوریکه برای رزرو هتل ویندهام شما باید حداقل شبی 11 میلیون تومان هزینه کنید.

عبارت‌های ضروری در هنگام سفر به آنکارا

به دلیل بالا بودن تعداد هتل‌های آنکارا، امروزه رزرو هتل در آنکارا کار ساده‌ای است. قسمت سخت سفر ارتباط گرفتن با مردم بومی ترکیه به حساب می‌آید. در ادامه ما معادل فارسی برخی از عباراتی را که در ترکیه به آن‌ها نیازمند می‌شوید را برای شما معرفی می‌کنیم. در ابتدای صحبتتان با مردم بومی باید به آن‌ها بفهمانید که به زبان ترکی تسلط ندارید. پس باید در ابتدای صحبتتان لفظ بن تورکچا بیلمیوروم را به زبان بیاورید.

این عبارت به این معنی است که شما زبان ترکی بلد نیستید. شما در آنکارا صد درصد برای خرید به بازار می‌روید. در بازار مردمانی وجود دارند که جز زبان ترکی به هیچ زبان دیگری تسلط ندارند. برای خرید نیز به دانستن قیمت کالا نیازمند هستید، برای پرسیدن قیمت باید لفظ اونون فیات نکدر دی به زبان بیاورید. این عبارت می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین عبارت‌ها در هنگام سفر باشد. برای ارتباط با مردم لازم است که اسم آن‌ها را بدانیم، برای پرسیدن اسم افراد در ترکیه کافی است عبارت آندینیز ن را به زبان بیاورید. معادل فارسی بله و خیر نیز به ترتیب اوت و هیر می‌شود. شما بهتر است که قبل از سفر به ترکیه برخی از عبارات ترکی را برای ارتباط بهتر یاد بگیرید.


کد مطلب: 223783

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223783/آموزش-10-جمله-ضروری-سفر-شهر-آنکارا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir