; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - پزشکیان افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل را به چالش کشید - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکیان افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل را به چالش کشید

4 مهر 1403 ساعت 14:51

یک حقوقدان با انتشار پیامی در شبکه ایکس نوشت: سخنرانی دکتر پزشکیان با سخنرانی نمایندگان دیگر دولت‌های منتقد رژیم اسرائیل یک تفاوت عمده داشت.


برخی دولت‌ها عمدتاً به ذکر فهرست‌وار جنایات اسرائیل اکتفا کردند. برخی دیگر غالبأ «جامعه جهانی» را بخاطر انفعال در برابر جنایات اسرائیل و ناتوانی در برقراری آتش‌بس سرزنش کردند؛ و بعضی دیگر، موضوع را کلاً به کمبود کمک‌های بشردوستانه تقلیل دادند.

اما رئیس‌جمهور پزشکیان گفتمان و انگاره‌های بیمارگونه‌ای که اسرائیل برای بقای خود و توجیه جنایاتش به آن متوسل می‌شود را هدف قرار داد. 

دکتر پزشکیان، ضمن برشمردن جنایات رژیم  اسرائیل،‌ موضوعِ تحریفِ مقوله «دفاع مشروع»، تحریف تعریف حقوقی «هدف مشروع نظامی»، طرح اتهام «یهودستیزی» به عنوان حربه‌ای برای ساکت کردن معترضان و تحریف مفهوم «تروریسم» توسط اسرائیل را - با ذکر مثال - از تریبون سازمان ملل متحد مطرح کرد و «افسانه شکست‌ناپذیری رژیم اسرائیل» را نیز به چالش کشید.

حقیقت این است که اسرائیل فقط متکی به نیروی نظامی و حمایت غرب نیست. اسرائیل بر ستون‌ یک گفتمان و انگاره‌هایی تکیه زده که میلیاردها دلار برای حفظ‌ آن هزینه می‌کند. رئیس‌جمهور ایران به خوبی این را درک کرده است.


کد مطلب: 223646

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223646/پزشکیان-افسانه-شکست-ناپذیری-اسرائیل-چالش-کشید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir