کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صرافی ارز دیجیتال خارجی XT به ایرانیان خدمات خواهد داد

3 مهر 1403 ساعت 11:09

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت‌های معتبر حوزه معاملاتارز‌های دیجیتال، صرافی بین‌المللی XT که به تازگی در میان کاربران ایرانی محبوبیت پیدا کرده، هم‌اکنون امکان دسترسی و استفاده از خدمات خود را برای ایرانیان فراهم کرده است. این صرافی با ارائه مجموعه‌ای از خدمات گسترده در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال، به کاربران ایرانی اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت خاصی به خرید، فروش و تبادل ارزهای دیجیتال بپردازند چراکه با وجود اعلام رسمی این صرافی مبنی بر عدم ارائه خدمات به کاربران ساکن ایران، گزینه ایران همچنان بین کشورهای محل سکونت در فرایند احراز هویت موجود است.


با ما همراه باشید تا پس از آشنایی با صرافی XT، به این سوال که آیا این صرافیبرای ایرانیان قابل‌‌اطمینان است یا خیر، پاسخ دهیم.

درباره صرافی XT

«XT» یکی از پلتفرم‌‌های پیشرو در زمینه انجام معاملات ارز‌های دیجیتال است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است و در همین مدت کوتاه توانسته توجه تریدرهایمبتدی و حرفه‌ای بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کند. در فهرست زیر به چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی اشاره کرده‌ایم:

• امنیت بسیار بالا: تکنولوژی‌های امنیتی پیشرفته مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)، سیستم‌های رمزنگاری و کیف پول سرد برای تضمین امنیت وجوه کاربران.
• معاملات اسپات و مارجین: معامله مستقیم ارزهای دیجیتال و امکان قرض سرمایه با ریسک و سود بیشتر.
• معاملات فیوچرز: ارائه قراردادهای فیوچرز با اهرم‌های تا ضریب ۱۲۵ برابر.
• کپی‌تریدینگ: قابلیت کپی کردن معاملات تریدرهای حرفه‌ای برای کاربران مبتدی.
• تنوع بالای ارز‌های دیجیتال: پشتیبانی از بیش از ۸۰۰ رمز‌ارز و ۱۲۰۰ جفت‌ارز برای انجام معاملات.
• استیکینگ و ماینینگ ابری: امکان کسب سود از طریق استیکینگ و استخراج ابری.
• بازار NFT و Launchpad: خرید و فروش توکن‌های غیر‌قابلتعویض یا NFT و مشارکت در پروژه‌های جدید.

آیا به صرافی XT اطمینان کنیم؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال، لازم است ویژگی‌ها و خصوصیات مختلفی را در مورد یک صرافی ارز دیجیتال بررسی کنید که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حجم معاملات و نقدینگی، امنیت، تنوع ارز‌های دیجیتال و مجوز‌های اخذ شده از رگولاتوری‌ها و گواهینامه‌های معتبر از مراجع قانونی اشاره کرد.

بر اساس گزارش وب‌سایت CoinMarketCap، حجم معاملات اسپات صرافی XTدر ۲۴ ساعت از عدد ۶ میلیون دلار و حجم معاملات فیوچرز آن از ۱۲ میلیارد دلار عبور کرده است که این موضوع نشان‌دهنده نقدینگی بالا و اعتماد زیاد کاربران به این پلتفرم است.

همچنین، امنیت بالا با استفاده از پروتکل رمزنگاری SSL، امکان ذخیره‌سازی وجوه در کیف پول سرد و بیمه وجوه کاربران از یک سو و داشتن بیشتر از ۶ میلیون کاربر ثبت‌شده از سوی دیگر، باعث شده به صراحت بتوان XT را یک صرافی قابل‌اعتمادبرای کاربران ایرانی دانست.

البته اگر به قوانین و شرایط استفاده از این پلتفرم نگاهی بیندازیم، XT به‌وضوحاعلام کرده که به‌دلیل تبعیت از قوانین پولشویی و تامین مالی تروریسم، به کاربران حقیقی و حقوقی کشورهای ایران، یمن، سودان، سومالی و ... خدمات نمی‌دهد. با این حال، در حال حاضر، گزینه ایران بین فهرست کشورهای محل سکونت وجود دارد و کاربران ایرانی با انتخاب آن می‌توانند فرایند احراز هویت خود را تکمیل و معاملات خود را در این صرافی انجام دهند؛ هر چند امکان استفاده از خدمات این صرافی بدون احراز هویت نیز وجود دارد و بسیاری از تریدرهای ایرانی می‌توانندعلیرغم محدودیت‌هایی که عدم احراز هویت برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت نیازهای معاملاتی خود را در این صرافی برطرف کنند.

با توجه به اینکه مرحله احراز هویت در پلتفرم‌های ارز دیجیتال همواره برای کاربران ایرانی چالش‌برانگیز بوده است، وجود گزینه ایران بین کشورهای این پلتفرم، مزیت بزرگی برای کاربران ایرانی محسوب می‌شود؛ هرچند بهتر است در این فرآیند حتما از آی‌پی ثابت غیرایرانی استفاده کنید.

البته با اینکه خدمات این صرافی هم‌اکنون برای ایرانیان قابل‌استفاده است، گفتنی است با توجه به شرایط بین‌المللی و تحریم‌ها، استفاده از خدمات این صرافی ممکن است به‌‌صورت ناگهانی به کاربران ایرانی محدود و دارایی‌های آن‌ها مسدود شود. بنابراین همواره ریسک تغییرات در قوانین و محدودیت‌های بین‌المللی برای صرافی‌های خارجی ازجمله XT وجود دارد و کاربران باید از آخرین تغییرات و شرایط XT مطلع باشند و تا جای امکان جوانب احتیاطی را رعایت کنند. برای مثال، بهتر است از کیف‌پول‌های شخصی برای ذخیره کردن وجوه خود استفاده کنند، اگر ضرورتی برای شما ندارد فرآیند احراز هویت را انجام ندهید، با آی پی ایران به این صرافی متصل نشوید و در نهایت همواره از آی پی ثابت برای استفاده از آن بهره بگیرید.

خبر به نقل از: https://khanesarmaye.com/exchange/xtdotcom/


کد مطلب: 223574

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223574/صرافی-ارز-دیجیتال-خارجی-xt-ایرانیان-خدمات-خواهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir