; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - مقایسه خرید از علی بابا و آمازون، کدام بهتر است؟ - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقایسه خرید از علی بابا و آمازون، کدام بهتر است؟

2 مهر 1403 ساعت 10:29

در دنیای تجارت الکترونیک، 2 غول بزرگ وجود دارند؛ آمازون و علی بابا. با این‌که هر 2 از اصلی‌ترین منابع تجارت الکترونیک هستند، اما تفاوت‌های مشخصی از نظر مدل‌های کسب‌و‌کار دارند و بازارهای هدف و نوع خدمات آن‌ها با یکدیگر یکسان نیست. درک این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین خدمات مورد نیاز خود را از سایت مورد نظر خود دریافت کنید.


طی سال‌های اخیر پویایی جدیدی در خریدهای دیجیتالی و آنلاین ایجاد شده است که مسیر رشد آن همچنان ادامه دارد. بنابراین پلتفرم‌هایی همانند علی بابا و آمازون به ابزاری عالی برای خرید تبدیل شده‌اند تا از هر کجای دنیا در دسترس شما باشند. علی بابا و آمازون در حال حاضر 2 نمونه از غول‌های دیجیتال اصلی خرده‌فروشی هستند که درصد بالایی از تجارت الکترونیک جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. اگر قصد خرید از علی بابا یا آمازون را دارید، بهتر است شرایط خرید از این 2 سایت را با یکدیگر مقایسه کنید و درنهایت بهترین سایت را برای خرید در نظر بگیرید.

تفاوت علی بابا و آمازون در چیست؟

علی بابا بیشتر برای تراکنش‌های بین کسب‌و‌کارها و آمازون برای انجام تراکنش‌های تجاری با مصرف‌کنندگان استفاده می‌شوند. البته این 2 پلتفرم اغلب به دلیل تسلطی که در صنعت تجارت الکترونیک دارند، بیشتر با هم مقایسه می‌شوند و تفاوت‌های قابل توجهی با یکدیگر دارند.

آمازون در درجه اول به‌عنوان خرده‌فروش فعالیت می‌کند و محصولات را به‌طور مستقیم به مصرف‌کنندگان می‌فروشد. درواقع، این سایت مرکز انجام بسیاری از خریدهای آنلاین در سراسر جهان است و خدمات مختلفی را در این راستا برای مشتریان و خریداران فراهم می‌کند.

مشتریان آمازون برای انتخاب‌ انواع محصولات می‌توانند از خدمات شگفت‌انگیزی بهره‌مند شوند. تفاوت اصلی بین علی بابا و آمازون در مخاطبان آن‌هاست. آمازون به مشتریان خود بهترین خدمات را ارائه می‌دهد و علی بابا در ارائه خدمات حرفه‌ای به مشاغل و انواع کسب‌و‌کارها فعال است.

به‌طور کلی، می‌توان گفت که با توجه به نوع محصول و حجم خرید می‌توانید بهترین سایت را انتخاب کنید. اگر قصد دارید که محصولی را برای مصرف شخصی خود خریداری کنید، آمازون سایت خوبی است؛ اما برای واردات کالا علی بابا را انتخاب کنید.

بررسی لیست خرید در سایت علی بابا و آمازون

فهرست محصولاتی که در 2 سایت علی بابا و آمازون عرضه می‌شوند، بسیار مهم است. البته فهرست ارائه‌شده در علی بابا نسبت به فهرستی که در آمازون عرضه می‌شود، تاحدودی یکسان است. در هر صورت، برای بهره‌مندی از این فهرست و تکمیل مراحل خرید خود باید در سایت مورد نظر حساب کاربری داشته باشید.

بعد از انتخاب محصولات مورد نظر باید مبلغی را به ازاء خرید آن پرداخت کنید. بدین‌ترتیب خرید شما به پایان می‌رسد و کالا را در موقعیت مکانی دلخواه خود تحویل می‌گیرید. این فرایند شاید ساده به نظر برسد، اما برای کسانی که در ایران زندگی می‌کنند، با پیچیدگی‌های فراوانی همراه خواهد بود.

برای اینکه بتوانید تامین‌کننده مورد اعتمادی بیابید و همچنین جهت جابه‌جایی مبلغ مورد نظر به ازاء خرید اجناس و محصولات، شما به کمک یک شرکت بازرگانی نیاز دارید. برای مثال شرکت وانیکس علاوه بر پیش بردن تمام این مراحل، می‌تواند کالا را در موقعیت مکانی مورد نظرتان در ایران به شما تحویل دهد. این شرکت در فرایند حمل و نقل نیز تخصص و تجربه بالایی دارد.

منبع‌یابی و هزینه‌های علی بابا در مقابل آمازون

تفاوت‌های اصلی بین علی بابا و آمازون به خدمات اصلی و نحوه خدمت‌رسانی‌ آن‌ها بستگی دارد. یکی از نکات کلیدی که علی بابا را از آمازون متمایز می‌کند، تمرکز آن بر بازار چین است. سهم علی بابا در بازار چین بیش از 50درصد است؛ زیرا این شرکت تجارت الکترونیک بیش از هر چیزی بر روی کالاهای چینی کار می‌کند.

این در حالی است که سهم آمازون در بازار چین بسیار محدود و اندک است. برای درک اینکه خرید از کدام سایت بهتر است، به جدل زیر نگاه کنید:

 

آمازون

علی بابا

منبع‌یابی و تولیدکنندگان

آمازون منبع و تولیدکننده را در اختیار خریدار و مشتریان خود قرار نمی‌دهد.

علی بابا اطلاعات مربوط به منابع را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و این موضوع نقطه قوت آن است.

سرویس‌های ارائه‌دهنده

آمازون خدمات مختلفی از جمله ذخیره‌سازی، بسته‌بندی و حمل و نقل را برای خریداران خود مهیا می‌کند.

علی بابا نیز این خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، اما شیوه هریک از این خدمات ارائه‌شده از سوی علی بابا با آمازون فرق دارد.

هزینه‌ها

خریداران با هزینه‌های مختلفی روبه‌رو هستند و برای کسب اشتراک نیز باید مبلغی را پرداخت کنند.

در علی بابا به‌عنوان خریدار تنها کارمزد اضافی که باید پرداخت کنید، مربوط به کارمزد تراکنش است. برای پرداخت این کارمزد می‌توانید از شرکت بازرگانی حاضر در این حوزه کمک و راهنمایی بگیرید.

علی بابا یا آمازون؟ کدام بهتر است؟

وقتی به هزینه‌های علی بابا در مقایسه با آمازون نگاه می‌کنید، می‌توانید متوجه تفاوت چشمگیر آن‌ها شوید. علی بابا بیشتر بر روی کارمزد سالانه تمرکز دارد؛ درحالی‌که آمازون هزینه‌های خود را بر اساس محصولاتی که مردم می‌فروشند، برآورد می‌کند. هزینه‌ها در آمازون طی گذر زمان افزایش می‌یابند و این موضوع به نفع فروشندگان است.

با این حال، در سایت علی بابا فروشندگان یک بار برای قرار دادن محصولات خود در سایت هزینه می‌کنند که این هزینه بسیار سنگین است. درنهایت فروشندگان باید هزینه‌های خود را با سود حاصل از فروش محصولاتشان مورد بررسی قرار دهند تا از منطقی بودن این هزینه‌ها مطمئن شوند.

کدام را انتخاب کنیم؟ علی بابا یا آمازون؟

انتخاب و ترجیح هریک از این سایت‌ها نسبت به دیگری، به تصمیم و نیاز شما بستگی دارد. با توجه به هدفی که از خرید خود دارید، می‌توانید یکی از این سایت‌ها را انتخاب کنید. با این وجود اگر قصد واردات را دارید، ما علی بابا را به شما توصیه می‌کنیم؛ اما اگر برای مصرف عادی و شخصی خود، محصولی را از این سایت‌های خارجی سفارش می‌دهید، ما آمازون را به شما پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر هدف نهایی شما از خرید محصول، باید نوع دسته‌بندی محصولات این سایت‌ها را مورد بررسی قرار دهید و هزینه‌ها را نیز برآورد کنید.


کد مطلب: 223509

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223509/مقایسه-خرید-علی-بابا-آمازون-کدام-بهتر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir