کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیگر ناترازی گاز مطرح نیست، کمبود داریم

28 شهريور 1403 ساعت 17:00

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به حجم تولید و مصرف گاز در کشور، اعلام کرد: دیگر ناترازی مطرح نیست و اکنون کمبود گاز داریم.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛  سعید توکلی در مراسم تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز با قدردانی از همه کسانی که برای توسعه این صنعت تلاش کردند، گفت: توسعه صنعتی کشور با لوله‌سازی در دهه ۷۰ در ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد و ادامه یافت و اکنون قطب صنعت عسلویه شناخته می‌شود.

وی افزود: هرکس بخواهد در کشور و صنعت موفق باشد، باید طرف‌های ذی‌نفع را تعریف کند و بشناسد. نباید با مخالف‌ها جنگید، باید با ارزیابی، آنها را خنثی کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به حضور در نشست کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ مشخص و مهم است؛ باید بدانیم نمایندگان با ما مخالف نیستند، بلکه توقع آنها یک چیز است و اختیارات و توان ما چیز دیگر. در عین حال باید از تبدیل تهدید به فرصت استفاده کرد.

توکلی بیان کرد: اگر کشور راهبرد توسعه صنعتی نداشته باشد و جانمایی صنعت با توجه به آمایش کشور انجام نگیرد، بعید است به ۸درصد توسعه دست یابیم.

وی با اشاره به حجم تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور تأکید کرد: اکنون دیگر ناترازی انرژی مطرح نیست، کمبود داریم و این موضوع بسیار جدی است و باید مورد توجه باشد.

معاون وزیر نفت گفت: بحث کاهش مصرف گاز هم تنها به مصرف‌کنندگان برنمی‌گردد و ما نیز باید در حوزه توسعه و سرمایه‌گذاری اقدام کنیم.


کد مطلب: 223260

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223260/دیگر-ناترازی-گاز-مطرح-نیست-کمبود-داریم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir