کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳ + شرایط

28 شهريور 1403 ساعت 8:45

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ۶ رشته مقاطع کارشناسی ارشد و دکتر تخصصی دانشجوی بدون آزمون می‌پذیرد.


اداره استعدادهای درخشان و المپیادهای این دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در ۶ رشته دانشجوی بدون آزمون می‌پذیرد.

این رشته‌ها که همگی رشته‌های میان رشته‌ای هستند شامل ۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳ رشته در مقطع دکتری تخصصی می‌شود. بر اساس اطلاعیه جزئیات این رشته‌ها به این شرح است:

171399737

متقاضیان برای شرکت و ثبت نام در این رشته‌ها می‌توانند جهت ثبت نام به sarv.aut.ac.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۸ دانشکده مشتمل بر دانشکده های قدیمی (۶ دانشکده)، و دانشکده های جدید مانند مهندسی پزشکی و غیره دانشکده های سنتی و تخصصی ویژه مثل مهندسی پلیمر، هوافضا و مهندسی نفت دارد که همه این دانشکده ها از کارشناسی تا دکتری دانشجو آموزش می‌دهند. این دانشگاه حدود ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف و بیش از ۴۰ هزار دانش آموخته دارد و علاوه بر واحدهای دانشگاهی در تهران واحدهای دیگر هم مانند پردیس های ماهشهر، بندرعباس و گرمسار و پردیس بین المللی در جزیره کیش را اداره می‌کند.

همچنین بر اساس آمار تا مهر ۱۴۰۲، ۱۵۰۰ دانشجوی نخبه استعدادهای درخشان و المپیادی در دانشگاه تحصیل می‌کنند، ۳۲۲ دانشجو از ۱۳ کشور در دانشگاه و پردیس های مختلف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر محصول علم آموزی هستند که شامل ۱۸۹ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۸۹ نفر ارشد و ۴۴ نفر دکتری است.

پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خیابان ولیعصر واقع شده و یک ساختمان نیز در شهریار برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور وابسته به این دانشگاه اختصاص داده شده است. اکنون ۵۷ واحد فناور و ۲۹ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری این دانشگاه مستقر هستند.


کد مطلب: 223230

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223230/اعلام-رشته-های-بدون-کنکور-دانشگاه-امیرکبیر-۱۴۰۳-شرایط

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir