کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خط و نشان متا برای روس‌ها: فعالیت رسانه‌های دولتی روسیه ممنوع است

27 شهريور 1403 ساعت 16:00

مالک اپلیکیشن فیسبوک اعلام کرده که برخی رسانه‌های دولتی روسیه را مسدود می‌کند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ متا»، مالک اپلیکیشن فیسبوک اعلام کرده که برخی رسانه‌های دولتی روسیه را مسدود می‌کند. طبق ادعای متا، شبکه‌های مدنظر از روش‌های مختلفی برای تبلیغات، انتشار اطلاعات نادرست و ترویج دیدگاه‌های دولت روسیه استفاده می‌کردند و همزمان به نحوی خود را از سیستم‌های نظارتی متا مخفی می‌کردند. در نتیجه این شرکت با مسدودکردن این شبکه‌ها، قصد دارد از تأثیر منفی‌شان روی کاربران فضای مجازی جلوگیری کند.

متا اظهار کرده با توجه به دلایل بالا از فعالیت‌ رسانه‌های «راشا تودی» (RT)، «Rossiya Segodnya» و سایر رسانه‌های روسی مرتبط در این زمینه جلوگیری خواهد کرد. انتظار می‌رود این مسدودسازی طی چندروز آتی تکمیل شود.

مسدودسازی رسانه‌های روسی در متا

رسانه‌های روسی به‌دلیل آنچه تأثیرگذاری بر کشورهای غربی و باورهای مردم خوانده می‌شود، تحت نظارت شدید مدیران پلتفرم‌های مجازی قرار دارند؛ اقدام متا نیز موضع بزرگ‌ترین شرکت دارای پلتفرم‌های اجتماعی را در قبال رسانه‌های دولتی روسیه نشان می‌دهد.

پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، متا مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی با درخواست‌های اتحادیه اروپا، بریتانیا و اوکراین برای توقف فعالیت‌های برخی رسانه‌های دولتی روسیه موافقت کرده بود. دوسال پیش هم متا برای محدودکردن فعالیت‌های این رسانه‌ها گام‌هایی برداشت؛ ازجمله ممنوعیت پخش تبلیغات توسط این رسانه‌ها و محدودسازی دسترسی به محتوای آن‌ها. 

در اوایل ماه میلادی جاری ایالات متحده شبکه دولتی روسی RT را به پرداخت ۱۰ میلیون دلار به یک شرکت از ایالت تنسی متهم کرد. آمریکایی‌ها اظهار کرده‌اند که این شبکه با پرداخت این مبلغ قصد داشته نظرات و عقاید دولت روسیه را در قالب اکانت‌های آمریکایی به سمع‌ونظر مخاطبان شبکه‌های اجتماعی برساند. از طرفی مدارکی به دست آمده که نشان می‌دهد برخی ویدیو‌های منتشرشده افراد راست‌گرا با موضوعاتی مانند مهاجرت، جنسیت و اقتصاد، مخفیانه توسط دو کارمند رسانه راشا تودی تدوین و کارگردانی شده‌اند. 

در هفته گذشته نیز «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا رسانه RT را «بازوی اطلاعاتی دولت روسیه» نامید و تحریم‌های جدیدی را علیه آن‌ها اعمال کرد. همچنین این دیپلمات ارشد آمریکایی اخیراً اظهار داشته که این شبکه به‌دنبال تضعیف دموکراسی در ایالات متحده است. این اظهارات واکنش شبکه RT را به‌همراه داشت و این رسانه آن را «آخرین تئوری توطئه ایالات متحده» علیه روسیه عنوان کرد.


کد مطلب: 223194

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223194/خط-نشان-متا-روس-ها-فعالیت-رسانه-های-دولتی-روسیه-ممنوع

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir