کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرنوشت بیش از ۲ میلیون تن مصالح قطعه دوم آزادراه قزوین-رشت چه شد؟!

27 شهريور 1403 ساعت 12:20

سرنوشت بیش از ۲ میلیون تن مصالح قطعه دوم آزادراه قزوین-رشت چه شد؟!


اگرچه ۸ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت سال گذشته پس از سال‌ها چشم‌انتظاری به بهره‌برداری رسید، اما شنیده‌ها از گوشه و کنار حکایت از برخی ابهامات و تخلفات احتمالی گسترده در این پروژه دارد.

یکی از ابهامات مهمی که مسئولین شهرستان رودبار و اداره کل راه و شهرسازی گیلان باید به آن پاسخ دهند آن است که سرنوشت حداقل یک میلیون متر مکعب مصالح حاصل از حفاری تونل و ترانشه چه شده است؟

به عبارت دیگر سرنوشت بیش از ۲ میلیون تن مصالح که با یک حساب و کتاب سرانگشتی مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

براساس اصل ۴۵ قانون اساسی، «انفال و ثروت‌های عمومی از قبیل زمین‌های موات یا رها شده، معادن، دریاها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سایر آب‌های عمومی، کوه‌ها، دره‌ها، جنگل‌ها، نیزارها، بیشه‌های طبیعی، مراتعی که حریم نیست، ارث بدون وارث، و اموال مجهول‌المالک و اموال عمومی که از غاصبین مسترد می‌شود، در اختیار حکومت اسلامی است تا بر طبق مصالح عامه نسبت به آن‌ها عمل نماید.»

حال این سوال مطرح است که منابع حاصل از حفاری تونل‌های پروژه آزادراه قزوین-رشت در محدوده رودبار، بر طبق مصالح عامه نسبت به آن عمل شده و یا به دو-سه پیمانکار نورچشمی واگذار شده است؟

بدون شک انفال و ثروت‌های عمومی و نحوه بهره‌برداری از آن، خط قرمز مهمی است که هیچکس حق ندارد از آن به نفع شخصی خود استفاده کند؛ به همین منظور نیاز است مسئولین مربوطه پاسخ متقن و روشنی در خصوص سرنوشت این انفال به مردم گیلان ارائه نمایند.

این خبرگزاری آمادگی انتشار هرگونه پاسخ از سوی فرمانداری رودبار، اداره راه و شهرسازی استان و سایر مسئولین مربوطه را دارد.


کد مطلب: 223181

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223181/سرنوشت-بیش-۲-میلیون-تن-مصالح-قطعه-دوم-آزادراه-قزوین-رشت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir