; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - جزئیات تازه از دومین سوء قصد به جان ترامپ - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات تازه از دومین سوء قصد به جان ترامپ

27 شهريور 1403 ساعت 9:45

رونالد رو جونیور سرپرست سرویس مخفی آمریکا ساعاتی پیش در جریان یک نشست خبری جزئیات بیشتری درباره حادثه‌ای که «تلاش برای سوء قصد» به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور عنوان شده است، ارائه کرد.


رونالد رو جونیور سرپرست سرویس مخفی ایالات متحده با بیان اینکه حضور ترامپ در روز یکشنبه در زمین گلف خصوصی‌ او جزء برنامه‌های معمول رئیس جمهور سابق آمریکا نبوده است، اظهار کرد: مشخص نیست که آیا رایان روسلی ورث از حضور احتمالی ترامپ در روز یکشنبه در زمین گلف خصوصی‌ او خبر داشته یا اینکه به صورت اتفاقی آن روز را برای انجام سوء قصد به جان وی انتخاب کرده است.

سرپرست سرویس مخفی آمریکا با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات تلفن همراه مظنون مشخص شده است که او از ساعت ۲ بامداد (به وقت محلی) یعنی بیش از ۱۱ ساعت پیش از دستگیری در نزدیکی زمین گلف ترامپ حضور داشته است، تاکید کرد: با این وجود روث بیرون از باشگاه گلف بود و از موضعی که در آنجا قرار داشت، دیدی مستقیم و واضح از ترامپ در اختیار نداشت و به سمت مأموران هم شلیک نکرده است.

به گزارش ایرنا، اف‌بی‌آی یکشنبه شب در بیانیه‌ای گفت که این نهاد «در حال بررسی پرونده‌ای است که ظاهرا تلاشی برای ترور ترامپ» در «وست پام بیچ» فلوریدا بوده است

در همین حال، سی. ان. ان به نقل از سه منبع نهادهای مجری قانون در آمریکا گزارش داد یک مظنون به تلاش برای ترور ترامپ به نام رایان وسلی روث بازداشت شده است.

مقام‌های مجری قانون اعلام کردند، در در محلی که فرد مظنون در حین تیراندازی مستقر بود، دو کوله پشتی و یک اسلحه AK-۴۷ پیدا کردند.

«ریک برادشاو» کلانتر منطقه پام بیچ گفت که فرد مظنون «تاکنون هیچ اظهارنظری درباره دخالتش در این حادثه نداشته و تحقیقات بیشتری انجام خواهد شد.»

ترامپ روز یکشنبه در باشگاه گلف در وست پالم بیچ فلوریدا هدف آنچه اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) آن را یک سوء قصد به قتل توصیف کرد، قرار گرفت.

مقامات پلیس در فلوریدا به خبرنگاران گفتند که مظنونی را که توسط ماموران سرویس مخفی آمریکا با یک تفنگ تهاجمی به سبک کلاشنیکف در خارج از باشگاه گلف ترامپ مشاهده شده بود، دستگیر کردند.

نیویورک تایمز و فاکس نیوز به نقل از مقامات ناشناس پلیس گزارش دادند که فرد مظنون به نام رایان وسلی روث، ۵۸ ساله، اهل هاوایی شناسایی و بازداشت شده است.

روث قبلاً به نیویورک تایمز گفته بود که بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین سفر کرده تا مردم را به جنگیدن برای این کشور تشویق کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) در حالی روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه برابر با ۱۵ سپتامبر برای دومین بار مورد سوء قصد قرار گرفت که ۱۳ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ نیز هنگام سخنرانی انتخاباتی خود در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفته و مجروح شده بود. ترامپ از تیراندازی اول جان سالم به در برد و فقط گوش راست او آسیب دید.


کد مطلب: 223169

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223169/جزئیات-تازه-دومین-سوء-قصد-جان-ترامپ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir