کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جریمه سوار کردن مسافر بدون بلیت اعلام شد

26 شهريور 1403 ساعت 9:00

 تخلف «سوار کردن مسافر بدون صدور بلیط در وسایل نقلیه مسافربری برای هر نفر» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۶۰ هزار تومان است.


  بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، مبالغ جریمه های راهنمایی و رانندگی که از سال ۹۶ تاکنون تغییر نکرده بود، از اواخر تیرماه امسال افزایش یافت، تا هم نظم ترافیکی ارتقاء پیدا کند و هم از آمار جانباختگان و مصدومان حوادث ترافیکی کاسته شود.

در میان کدهای جریمه در نظر گرفته شده برای تخلفات رانندگی، اما مواردی هم هست که در راستای افزایش نظم و امنیت انجام می‌شود. یکی از این موارد صدور بلیط برای مسافران ناوگان حمل و نقل بین شهری است و در صورتی که راننده‌ای بدون صادر شدن بلیط مسافری را سوار کند، به ازای هر نفری که بدون بلیط سوار کرده، مشمول جریمه خواهد شد.

در همین راستا نیز برای تخلف «سوار کردن مسافر بدون صدور بلیط در وسایل نقلیه مسافربری برای هر نفر» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۶۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است. در سایر شهرها مبلغ در نظر گرفته شده برای جریمه این تخلف ۴۰ هزار تومان و در روستاها نیز مبلغ آن ۲۰ هزار تومان است.


کد مطلب: 223101

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223101/جریمه-سوار-کردن-مسافر-بدون-بلیت-اعلام

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir