کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی به احتمال تشکیل فراکسیون جدید از سوی پایداری‌ها

25 شهريور 1403 ساعت 19:15

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی می‌گوید: فراکسیون انقلاب اسلامی یک فراکسیون بیشتر نخواهد بود اما در مورد اینکه بخواهند خارج از آن فراکسیون دیگری تشکیل بدهند، نکته این است که نگاه اکثر نمایندگان بر این قرار دارد که فراکسیون حداکثری تشکیل شود اما اگر کسانی بخواهند در تشکیل فراکسیون حداکثری اخلال ایجاد کنند، خودشان می‌دانند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ تشکیل فراکسیون جدید در مجلس دوازدهم، خبری بود که جبار کوچکی‌نژاد، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین مطرح کرد، خبری که توسط ابوالقاسم جراره، دبیرکل شریان رد نشد و حتی او هم امکان تشکیل فراکسیون جدید را مطرح کرد.

اما تشکیل فراکسیون جدید توسط اصولگرایان خبری است که رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی نسبت به آن اعلام موضع می کند. موسی غضنفرآبادی، رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی به خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید «ما دنبال این هستیم که فراکسیون به صورت حداکثری تشکیل شود، حالا اینکه برخی از دوستان می‌خواهند این انشقاق را ایجاد کنند، به خودشان مربوط است.»

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با موسی غضنفرآبادی، رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای غضنفرآبادی! پیش از این گفته شده بود که قرار است فراکسیون انقلاب اسلامی مجدداً انتخابات را برگزار کند، زمان برگزاری انتخابات فراکسیون انقلاب اسلامی مشخص شده است؟

در اولین فرصت فراکسیون تشکیل جلسه می‌دهد و انتخابات را برگزار می‌کند.

خبری در مورد تشکیل فراکسیون جدید نشنیدم

*در حال حاضر صحبت‌هایی از تقسیم فراکسیون انقلاب اسلامی به دو فراکسیون وجود دارد، شما در این مورد خبری شنیدید؟

خیر، نشنیدم.

*برای مثال آقای کوچکی‌نژاد از تشکیل فراکسیون جدید خبر داده و ...

اطلاعی ندارم. ما دنبال این هستیم که فراکسیون به صورت حداکثری تشکیل شود، حالا اینکه برخی از دوستان می‌خواهند این انشقاق را ایجاد کنند، به خودشان مربوط است.

*با توجه به تعدد نظرات و دیدگاه‌ها در مجلس فکر می‌کنید پیش‌روی امور مجلس با دو فراکسیون بهتر خواهد بود و یا با ۳ فراکسیون؟

فراکسیون انقلاب اسلامی یک فراکسیون بیشتر نخواهد بود اما در مورد اینکه بخواهند خارج از آن فراکسیون دیگری تشکیل بدهند، نکته این است که نگاه اکثر نمایندگان بر این قرار دارد که فراکسیون حداکثری تشکیل شود اما اگر کسانی بخواهند در تشکیل فراکسیون حداکثری اخلال ایجاد کنند، خودشان می‌دانند.

اکثر اعضای جبهه پایداری با فراکسیون انقلاب اسلامی موافق هستند

*در جلسه رأی اعتماد مشخص شد، طیف نزدیک به جبهه پایداری آن اندازه که باید و شاید با فراکسیون انقلاب اسلامی هماهنگ نبود، لذا این گمانه مطرح است که فراکسیون جدید با محوریت اعضای جبهه پایداری تشکیل شود، آیا شما هم متوجه این ناهماهنگی شدید؟ 

خیر، امکان دارد برخی از آنها به این ترتیب باشند اما اکثر آنهایی که در طیف جبهه پایداری هستند با فراکسیون انقلاب اسلامی موافق هستند.

دولت در انتخاب استانداران دچار سیاست‌زدگی نشوند

*آقای غضنفرآبادی! وزیر کشور درباره انتخاب استانداران مواردی نظیر شایسته‌سالاری را مطرح کرده، پیش بینی شما از روند انتخاب استانداران چیست؟

همان مواردی که آقای پزشکیان درباره وفاق ملی گفته باید درنظر گرفته شود. علاوه بر این استانداران هم توانمند باشند وهم نگاه سیاسی خاص نداشته باشند کهه بتوانند کار کنند و مشکلات کشور را حل کنند. لذا افراد لایق و توانمند را به عنوان استاندار انتخاب کنند و همانطور که خود رئیس جمهور گفت دچار سیاست‌زدگی نشویم.

استاندارِ برخاسته از وزارت کشور موفق‌تر است

*تا چه اندازه این نیاز احساس می‌شود که استانداران از بدنه وزارت کشور انتخاب شوند؟

به نظرم هر اندازه استانداران از میان افرادی که در وزارت کشور کار کردند، انتخاب شوند، موفق‌تر خواهند بود.

*این ضرورت وجود دارد که انتخاب استاندار با هماهنگی ائمه جمعه و نمایندگان استان صورت بگیرد؟

براساس آنچه که رهبری درباره مشورت فرمودند، اینکه مشورت کنند، خوب است. قبلاً مشورت می‌کردند.

قرار این بوده در تعیین استانداران با نمایندگان مشورت شود

*فکر این رویه ادامه پیدا خواهد کرد؟

قرار این بوده که در تعیین استاندار با نمایندگان مشورت کنند که بتوانند در کار خود موفق باشند. بهرحال نمایندگان در بین مردم هستند، مشکلات مردم را می‌دانند.

*نظامی بودن برخی از استانداران، از جمله انتقادات به دولت سیزدهم بود، در دولت چهاردهم هم وزیر کشور سابقه نظامی دارد، فکر می‌کنید در نهایت این نکته نظامی بودن در مورد اعضای کابینه دولت چهاردهم صدق کند؟

نظامی توانمند باشد منعی وجود ندارد اما توانمند باشد یعنی قانون را بلد باشد، مدیر باشد، نسبت به مشکلات شناخت کافی داشته باشد، راه حل داشته باشد و پیگیر مشکلات باشد.


کد مطلب: 223077

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223077/پاسخ-رئیس-فراکسیون-انقلاب-اسلامی-احتمال-تشکیل-جدید-سوی-پایداری-ها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir