کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سه سناریو مهم برای قیمت ارز در بازار

24 شهريور 1403 ساعت 18:15

تحلیلگران معتقدند دلار هرات در محدوده مقاومتی ۵۹ هزار و ۶۰۰ تا ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومان قرار دارد و اگر نتواند از این سطح مقاومتی عبور کند، احتمال کاهش قیمت وجود دارد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، بازار ارز معاملات نخستین روز هفته را در حالی آغاز می‌کند که ارزش دلار در آستانه کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده روند نزولی را در پیش گرفته و در مقابل طلای جهانی به رکورد جدیدی دست پیدا کرده است. این در حالیست که بازار ارز در هفته‌ای که گذشت شاهد رشد قیمت دلار و درهم بود،  اما تتر کاهش قیمت را تجربه کرد و پایین‌تر از دلار قرار گرفت. همچنین افزایش حباب درهم در بازار ارز نگرانی‌هایی را به وجود آورد و به عنوان سیگنال منفی برای بازار تلقی شد. حباب درهم در روز چهارشنبه به ۳۷۹ تومان رسید و میانگین هفتگی آن به ۲۳۱ تومان افزایش یافت.

اقتصادنیوز نوشت: قیمت دلار هرات هم در معاملات پشت خط روزهای پنج‌شنبه و جمعه با عقب نشینی به نیمه اول کانال ۵۹ هزار تومان بازگشت و به ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. قیمت دلار تهران هم که در روز چهارشنبه در ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان در معامله بود؛ در تعطیلات آخر هفته نزولی شد و همچون هرات به نیمه اول این کانال رسید و در ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت درهم در انتهای هفته قبل از مرز ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان گذشت و براساس ادعای معامله گران اگر به رشد خود ادامه دهد، قیمت دلار می‌تواند وارد کانال جدید شود.

تحلیلگران معتقدند در پی رسیدن اونس طلا به سقف قیمتی، سه سناریو پیش روی بازار ارز قرار خواهد داشت. اول،  حرکت معکوس قیمت دلار با اونس طلاست که در پی آن کاهش قیمت دلار باعث افت ارزش طلا و سکه خواهد شد. در سناریوی دوم، اگر قیمت دلار در بازار تهران ثابت بماند، قیمت طلا و سکه به سمت افزایش حرکت خواهد کرد. سناریوی سوم که به عنوان بدبینانه‌ترین سناریو شناخته می‌شود هم از افزایش قیمت دلار همزمان با رکوردزنی اونس طلا حکایت دارد.

گروهی از معامله‌گران با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت و ناترازی بودجه، ادعا می‌کنند اگر قیمت نفت در آینده نزولی شود. «کاهش قیمت نفت» در کنار «ناترازی بودجه»، فشار بیشتری بر دولت وارد می‌کند و می‌تواند در بلندمدت بازار ارز را دچار آسیب کند. همچنین گروهی از فعالان بازار با توجه به بازگشت ناو هواپیمابر تئودور روزولت از خاورمیانه، ‌ معتقدند این اقدام می‌تواند از تنش‌ها و تهدیدات منطقه‌ای بکاهد که این موضوع برای معامله‌گران جناح کاهشی در بازار ارز مطلوب به نظر می‌رسد.

تحلیلگران معتقدند دلار هرات در محدوده مقاومتی ۵۹ هزار و ۶۰۰ تا ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومان قرار دارد و اگر نتواند از این سطح مقاومتی عبور کند، احتمال کاهش قیمت وجود دارد. حمایت ابتدایی دلار در ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد و در صورتی که قیمت زیر این سطح بازگشایی و تثبیت شود، احتمال افت قیمت تا حمایت بعدی که ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان است،  وجود دارد.


کد مطلب: 223009

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223009/سه-سناریو-مهم-قیمت-ارز-بازار

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir