کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای عجیب اوکراین درباره پهپادهای ایرانی

24 شهريور 1403 ساعت 9:45

وزارت خارجه اوکراین طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که روسیه از آغاز جنگ تاکنون روسیه بیش از هشت هزار فروند شاهد پرتاب کرده است.


وزارت خارجه اوکراین طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که روسیه از آغاز جنگ تاکنون روسیه بیش از هشت هزار فروند شاهد پرتاب کرده است.

این وزارتخانه مدعی شد که روسیه از آغاز تهاجم به اوکراین تاکنون در مجموع هشت هزار و ۶۰ فروند پهپاد شاهد را به اوکراین پرتاب کرده است.

در همین حال، اتحادیه اروپا روز گذشته -جمعه- طی بیانیه‌ای با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس و تکذیب‌شده، آنچه «انتقال موشک‌های بالیستیک ساخت ایران به روسیه» خوانده شده است را محکوم کرده و افزود که به زودی اقدام‌های محدود‌کننده تازه‌ای علیه افراد و نهادهای دخیل در برنامه موشکی و پهپادی ایران وضع خواهد کرد.

در این بیانیه ادعا شده است که انتقال این موشک‌ها به روسیه «تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا» بوده و «نشان‌دهندهٔ افزایش حمایت ایران از روسیه در زمینه پهپادها و جنگ‌افزارهای دیگر است که روسیه در جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی خود علیه اوکراین از آنها استفاده می‌کند».

در ادامه آمده است که اتحادیه اروپا به سرعت و با هماهنگی شرکای بین‌المللی خود، از طریق اقدام‌های «محدودکنندهٔ جدید و قابل توجه»، به ایران و افراد و نهادهای مرتبط با برنامه‌های موشکی بالیستیک و پهپادی این کشور پاسخ خواهد داد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است. 


کد مطلب: 222971

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222971/ادعای-عجیب-اوکراین-درباره-پهپادهای-ایرانی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir