کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخطار جدی پوتین به ناتو: وارد جنگ با روسیه می‌شوید

23 شهريور 1403 ساعت 21:00

مقام‌های ارشد لهستان در سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور خواستار تغییر سیاست واشنگتن در زمینه محدودیت اوکراین برای استفاده از تسلیحات دوربرد غرب شدند؛ در همین حال رئیس‌جمهور روسیه درباره چنین مجوزی هشدار داد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از العالم ،  "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه گفت که اگر غرب به اوکراین اجازه حمله به خاک روسیه با موشک‌های دوربرد تحویل داده شده را بدهد، به این معنی است که "کشورهای ناتو وارد جنگ با روسیه شده‌اند".

پوتین در مصاحبه‌ای که ویدیوی آن روز پنجشنبه در تلگرام همرسان شد، گفت: "اگر چنین تصمیمی گرفته شود، چیزی جز دخالت مستقیم کشورهای ناتو در جنگ اوکراین نخواهد بود. این موضوع ماهیت درگیری را تغییر می‌دهد. این بدان معناست که کشورهای ناتو وارد جنگ با روسیه شده‌اند."

اوکراین خواستار مجوز حمله به اهدافی در عمق خاک روسیه با موشک‌های ارسال شده توسط غرب است. "ولودیمیر زلنسکی" رئیس‌جمهور اوکراین به متحدان غربی‌اش فشار می‌آورد تا به کی‌یف اجازه دهند از سلاح‌های خارجی علیه اهدافی در روسیه استفاده کند. او روز پنجشنبه یک بار دیگر از "تأخیر" غربی‌ها در انجام مذاکرات درباره این موضوع انتقاد کرد.

اولین گام را هلند برداشت، آمریکا هنوز مردد است

هلند روز دوشنبه درخواست اوکراین برای صدور مجوز حمله به عمق خاک روسیه با سلاح‌های ارسالی‌اش را پذیرفت، اما آمریکا در حال بررسی آن است.

"روبن برکلمانز" وزیر دفاع هلند، در گفت‌وگو با رسانه‌های مطبوعات آلمانی اعلام کرد که اوکراین اکنون "مطابق قوانین بین‌المللی مجاز به استفاده از تسلیحات (هلندی) در خاک روسیه برای دفاع از خود است."

موافقت هلند شامل به‌کارگیری هواپیماهای اف۱۶ نیز می‌شود.

ایالات متحده تاکنون به دلیل ترس از تشدید تنش که می‌تواند منجر به درگیری مستقیم با روسیه شود، از انجام این کار یعنی صدور مجوز به اوکراین برای حمله به خاک روسیه خودداری کرده است، زیرا هر دو کشور آمریکا و روسیه قدرت‌های هسته‌ای هستند.

با این حال، "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کی‌یف قول داد که درخواست‌های نظامی اوکراین را "فوراً" بررسی کند. رئیس‌جمهور "جو بایدن" و "کی‌یر استارمر" نخست‌وزیر انگلیس قرار است روز جمعه در مورد این موضوع صحبت کنند.


کد مطلب: 222952

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222952/اخطار-جدی-پوتین-ناتو-وارد-جنگ-روسیه-می-شوید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir