; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - اخطار جدی پوتین به ناتو: وارد جنگ با روسیه می‌شوید - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخطار جدی پوتین به ناتو: وارد جنگ با روسیه می‌شوید

23 شهريور 1403 ساعت 13:00

رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه به شدت به کشورهای عضو ائتلاف ناتو درباره برداشتن محدودیت اوکراین برای استفاده از سلاح‌های دوربرد هشدار داد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که برداشتن محدودیت‌های استفاده اوکراین از تسلیحات غربی مستقیماً آمریکا و متحدانش را وارد درگیری با روسیه می‌کند و چنین اقدامی با واکنش متناسب مسکو مواجه خواهد شد.

کشورهای غربی موشک‌های دوربردی مانند «طوفان سایه‌ها» و ATACMS را به اوکراین فرستاده‌اند. کی یف از این سلاح‌ها علیه کریمه و دونباس استفاده کرده است. با این حال، در چند روز گذشته، ایالات متحده و انگلیس اشاره کرده‌اند که ممکن است اجازه دهند از این سلاح‌ها برای حمله به اهداف عمیق‌تر در قلمرو روسیه استفاده شود.

پوتین روز پنجشنبه گفت: «ما درباره اجازه دادن یا ممنوع کردن رژیم کی‌یف از حمله به خاک روسیه صحبت نمی‌کنیم. آنها همین حالا دارند این کار را با هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات دیگر انجام می‌دهند.»

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد اوکراین فاقد توانمندی‌های لازم برای استفاده از سامانه‌های تسلیحاتی دوربرد اهدا شده از سوی کشورهای غربی است. او همچنین گفت که انجام چنین حملاتی نیازمند کمک‌های اطلاعاتی کشورهای ناتو خواهد بود. ضمن آنکه کی‌یف برای شلیک این تسلیحات به حضور پرسنل نظامی ناتو نیاز خواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه گفت: «اگر این تصمیم گرفته شود، معنایی جز مشارکت مستقیم کشورهای ناتو، آمریکا و کشورهای اروپایی در درگیری در اوکراین نخواهد داشت. البته مشارکت مستقیم آنها به طور قابل توجهی ماهیت درگیری را تغییر می‌دهد.»

پوتین افزود، با در نظر گرفتن این موضوع، روسیه «بر اساس تهدیداتی که با آن روبرو است تصمیمات مناسب را اتخاذ خواهد کرد.»

کشورهای غربی در آغاز جنگ اوکراین به منظور جلوگیری از درگیری مستقیم با روسیه محدودیت‌هایی را برای استفاده اوکراین از برخی تسلیحات عرضه‌شده توسط غرب در نظر گرفتند. کی‌یف از چند ماه پیش خواستار رفع محدودیت‌ها شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و دیوید لامی، وزیر امور خارجه بریتانیا طی روزهای گذشته اشاره کرده‌اند که این محدودیت‌ها ممکن است در هفته جاری لغو شود.

پوتین قبلاً به اعضای ناتو هشدار داده بود که هنگام بحث در مورد طرح‌هایی که به کی‌یف اجازه می‌دهد از سلاح‌های غربی برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کند از اینکه دارند چه کاری انجام می‌دهند آگاه باشند.


کد مطلب: 222927

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222927/اخطار-جدی-پوتین-ناتو-وارد-جنگ-روسیه-می-شوید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir