کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برندۀ مناظرۀ ترامپ- هریس که بود؟/ پاسخ 14 ستون‌نویس و تحلیل‌گر سیاسی به نیویورک تایمز

23 شهريور 1403 ساعت 12:40

به بهانۀ برگزاری اولین مناظرۀ ترامپ و هریس، نیویورک تایمز از 14 ستون‌نویس و تحلیل‌گر سیاسی خواسته‌ بود مناظرۀ سه‌شنبه‌شب را تماشا و ارزیابی کنند و حال از آن‌ها پرسیده‌ برنده و بازندۀ مناظره که بود؟ همچنین بگویند شمایل سیاست‌ورزانۀ دو کاندیدا، حاکی از مشتاقی و امیدواری بوده یا عجز و درماندگی؟


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از عصر ایران، پس از اما و اگرهای بسیار، سرانجام دونالد ترامپ و کامالا هریس، نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به برگزاری مناظرۀ نخست رضایت دادند. کم‌تر از هشت هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده و نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت تنگاتنگِ دو نامزد است.
 
  پس از مناظرۀ ناکامِ جو بایدن و دونالد ترامپ که به کناره‌گیری بایدن از رقابت انجامید، برگزاری مناظرۀ جایگزین برای حزب دموکرات و کامالا هریس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. می‌دانیم که خانم هریس معمولاً از حضور رسانه‌ای اجتناب می‌کند و بخش قابل‌توجهی از رأی‌دهندگان، این نامزد دموکرات را به‌خوبی نمی‌شناسند.

مناظرۀ سه‌شنبه‌شب جنجالی بود و در خلال آن، موضوعاتی نظیر تورم، سقط‌جنین، مهاجرت و سیاست خارجی به بحث گذاشته شد. هریس در هیئت دادستانی زبردست ظاهر شد و بارها ترامپ را به چالش کشید. بیانش فراتر از انتظار بود، ترامپ را در موضع دفاعی قرار داد و پریشان کرد. حملات هریس، تاکتیکی و بسیار منسجم بود. او رفتار و گفتار ترامپ را به سخره گرفت و به مواضع ضدمردمی و نژادپرستانه‌اش انتقاد کرد. هریس به اهانت‌های نژادی و جنسیتی ترامپ اشاره و ابراز تأسف کرد که چنین فردی در جایگاه کاندیداتوری قرار گرفته است. او پرونده‌های حقوقی ترامپ، از جمله محکومیت او برای پرداخت‌های مخفیانه به بازیگر پورن و یورش سال ۲۰۲۱ به کاخ کنگرۀ ایالات متحده را مطرح کرد. دونالد ترامپ هم هریس را به دلیل معاونت در سیاست‌های جو بایدن، به‌ویژه خروج ایالات متحده از افغانستان و بحران جدی در مرزها و موضوع مهاجران مقصر دانست. 
 
در آستانۀ انتخابات ریاست‌جمهوری و به مناسبت برگزاری اولین مناظرۀ ترامپ و هریس، از 14 ستون‌نویس و تحلیل‌گر سیاسی خواسته‌ایم تا مناظرۀ سه‌شنبه‌شب را تماشا و ارزیابی کنند. از آن‌ها پرسیده‌ایم که به نظر شما برنده و بازندۀ مناظره که بود؟ همچنین خواسته‌ایم تا کیفیت بحث را بررسی کنند و بگویند که شمایل سیاست‌ورزانۀ دو کاندیدا، حاکی از مشتاقی و امیدواری بوده یا عجز و درماندگی؟ 
 
مهمانان ما در این مجال، به 3 پرسش پاسخ می‌دهند: 
1- چه‌کسی برندۀ مناظرۀ نخست است؟ 
2- مهم‌ترین بزنگاه بحث چه بود؟ 
3- چه نکته‌ای به نظرتان ظریف و چشم‌گیر آمد؟ 
 
معرفی اجمالیِ مهمانان: 
1- «چارلز ام بلو»، روزنامه‌نگار، مفسر و ستون‌نویسِ نیویورک‌تایمز و تحلیل‌گر سیاسیِ «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» است. 
2- «جَمِل آنتوان بوئی»، ستون‌نویس نیویورک‌تایمز است. او خبرنگار ارشد سیاسی در «اِسلِیت» بود و از مفسران ترازاول در حوزۀ سیاست و نژاد در دورۀ ترامپ است. 
3- «راس دوتات»، تحلیل‌گر سیاسی، نویسنده و ستون‌نویس نیویو‌ک تایمز است. او در گذشته سردبیر ارشدِ «آتلانتیک» بود. دوتات بر بررسی مسیحیت در آمریکا و انحطاط پایدار در جامعۀ معاصر متمرکز است. 
4- «دیوید فرنچ»، مفسر سیاسی و وکیل دادگستری است که پرونده‌های آزادی مذهبی را بررسی می‌کند. او قبلاً با «نشنال‌ریویو» همکاری کرده است. 
5- «پاملا پل»، روزنامه‌نگار، خبرنگار، سردبیر و نویسندۀ آمریکایی است. او از سال 2013 تا 2022 سردبیر نیویورک‌تایمز بود و از سال 2022 ستون‌نویسِ نیویورک‌تایمز است. 
6- «لیدیا پولگرین»، روزنامه‌نگار آمریکایی است که از سال 2005 تا 2009 مدیر تحریریۀ «ان‌وای‌تی‌گلوبال» در نیویورک‌تایمز و رئیس‌ دفتر آفریقای غربی برای همین نشریه در داکار (پایتخت سنگال) بود. او از وقایع هند نیز گزارش خبری ارسال می‌کرد. 
7- «کریستن سولتیس اندرسون»، پژوهشگر جمهوری‌خواه، چهرۀ تلویزیونی و نویسنده است. او با «هاف‌پست»، «دیلی‌‌بیست» و «پلیتیکو» همکاری کرده است.  
8- «بنیامین آپلبام»، روزنامه‌نگار و نویسندۀ آمریکایی است که از سال 2019، در زمینۀ تجارت و اقتصاد با هیئت تحریریۀ نیویورک‌تایمز همکاری می‌کند. 
9- «جاش بارو»، روزنامه‌نگار آمریکایی و مدیر خبرنامۀ «وری‌سیری‌یس» است. او مجری برنامۀ رادیویی «چپ، راست، مرکز» بود و به‌عنوان سردبیر و ستون‌نویس ارشد در «بیزنس‌اینسایدر» فعالیت می‌کرد. 
10- «میشل کوتل»، ستون‌نویس نیویورک‌تایمز است و در حوزۀ سیاست ملی می‌نویسد. او میزبان پادکست «مسترآف‌اپینین» است. 
11- «لیام دونوان»، استراتژیست سیاسی ارشد در بریسول است که قبلاً در کمیتۀ ملی سناتور جمهوری‌خواه کار می‌کرد. او مجری پادکست «لاب‌ شاپ» است. 
12- «مت لاباش»، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است که خبرنامۀ «اسلک تاید» را منتشر می‌کند. او پیش از این، نویسندۀ ارشد و خبرنگار ملی در هفته‌نامۀ «استاندارد» بود. 
13- «کاترین مانگو وارد»، سردبیر مجلۀ «ریزن» است.
14- «دنیل مک کارتی»، سردبیر نشریۀ محافظه‌کار «عصر جدید» است.


کد مطلب: 222926

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222926/برندۀ-مناظرۀ-ترامپ-هریس-پاسخ-14-ستون-نویس-تحلیل-گر-سیاسی-نیویورک-تایمز

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir