کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت نفت به ۷۲ دلار و ۴۳ سنت رسید

23 شهريور 1403 ساعت 12:20

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۶۴ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافته و روند فزاینده به وجود آمده به دنبال اختلال در تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک را ادامه داده است. طوفان فرانسین تولیدکنندگان را مجبور کرده سکوهای نفتی را قبل از رسیدن طوفان به ساحل لویزیانا تخلیه کنند.

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۶۴ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۴۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۸ سنت معادل ۰.۷۰ درصد افزایش ۶۹ دلار و ۴۵ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت برنت در روز سه‌شنبه برای اولین بار از اواخر ۲۰۲۱ به کمتر از ۷۰ دلار در هر بشکه رسید، اما با توجه به شرایط فعلی احتمالاً نفت برنت حدود ۱.۷ درصد و نفت آمریکا حدود ۲ درصد در این هفته افزایش قیمت خواهد داشت.

تولیدکنندگان نفت آمریکا خسارت‌های به وجود آمده از طوفان فرانسین را تخمین زده و آماده از سرگیری فعالیت‌ها در خلیج مکزیک می‌شوند.

تحلیلگران یوبی‌اس پیش‌بینی می‌کنند تولید در این منطقه در ماه سپتامبر ۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل کاهش یافته باشد و برخی تحلیلگران هم کاهش ۶۰ هزار بشکه‌ای تا ۱.۶۹ میلیون بشکه در روز را تخمین می‌زنند.

اطلاعات رسمی نشان می‌دهد حدود ۴۲ درصد از تولید نفت منطقه از روز پنجشنبه متوقف شده است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی در این هفته پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای نفت را پایین آورده و دلیل آن را مشکلات اقتصادی در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیا اعلام کرده‌اند.

اطلاعات اقتصادی ضعیف چین نشان می‌دهد تقاضا برای نفت در این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا تا مدت طولانی تری در سطح پایین باقی می‌ماند. این در حالیست که تقاضا در سایر کشورها هم کاهش یافته است.

واردات نفت خام چین از ژانویه تا ماه اوت سال جاری میلادی به طور متوسط ۳.۱ درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته میلادی کاهش داشته است.

نگرانی در مورد تقاضا در آمریکا هم ادامه دارد. قراردادهای آتی بنزین و میعانات گازی آمریکا در این هفته به پایین‌ترین سطح طی چند سال گذشته رسید. ذخایر نفت و سوخت آمریکا در هفته گذشته به دنبال کاهش شدید تقاضا افزایش یافته است.


کد مطلب: 222925

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222925/قیمت-نفت-۷۲-دلار-۴۳-سنت-رسید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir