کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عراقچی: عربستان نیز مانند عراق در سیاست همسایگی ما جایگاه ویژه دارد

22 شهريور 1403 ساعت 18:15

وزیر خارجه ایران می‌گوید روابط تهران-ریاض در مسیر بسیار خوبی در حال حرکت است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با یک رسانه سعودی، درباره روابط تهران-ریاض اظهارنظر کرد.

عراقچی در مصاحبه با شبکه الشرق گفت: روابط ایران و عربستان چند سال است که در ریل بسیار خوبی افتاده و در مسیر بسیار خوبی حرکت می‌کند.

او در ادامه گفت: ما مسائلی داشتیم در گذشته که اتفاقاً با مساعدت کشور عراق و بعداً کشور چین، به ازسرگیری روابط دوجانبه بازگشتیم و در چند سال اخیر این روابط با سرعت خوبی رو به گسترش بوده است.

دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه «گفت‌وگوهای سیاسی و رفت‌وآمدهای سیاسی خوبی وجود دارد»، گفت ایران و عربستان درباره مسائل منطقه‌ای با هم مشورت می‌کنند.

عراقچی همچنین خبر داد «همکاری‌های اقتصادی میان ۲ کشور آغاز شده که البته عقب‌تر از بقیه ابعاد همکاری‌هاست».

او ابراز امیدواری کرد که در دولت جدید همکاری‌ها از جمله در موضوع اقتصادی، گسترش بیشتری داشته باشد.

وزیر خارجه ایران با تاکید بر این نکته که «سیاست دولت چهاردهم ایران مبتنی بر تقویت هر چه بیشتر روابط با همسایگان است»، گفت: همان‌طور که عراق جایگاه ویژه‌ای در سیاست همسایگی دارد، عربستان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

 عراقچی در ادامه گفت: عربستان کشور بزرگ و قدرتمند منطقه است و بین ایران و عربستان الزاما باید یک رابطه خوب و همکاری گسترده‌ای برقرار باشد و این مسئله یک نیاز برای صلح و ثبات در منطقه است.


کد مطلب: 222902

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222902/عراقچی-عربستان-نیز-مانند-عراق-سیاست-همسایگی-جایگاه-ویژه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir