کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برانکو در آستانه اخراج از چین!

19 شهريور 1403 ساعت 19:45

برانکو ایوانکوویچ پس از شکست سنگین برابر ژاپن در آستانه اخراج از تیم ملی چین قرار گرفته است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ شایعاتی درباره احتمال انجام تغییرات گسترده در تیم ملی چین پس از فاجعه‌ای که در ژاپن برای آنها رخ داد و با شکست ۰-۷ در ورزشگاه سایتاما همراه شد به گوش می‌رسد.

به گزارش ورزش سه، تیم ملی چین پنجشنبه هفته گذشته در چارچوب دیدارهای مرحله انتخابی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد روبه‌روی تیم ملی ژاپن در ورزشگاه سایتاما به میدان رفت و با هفت گل برابر این تیم شکست خورد.

به نظر می‌رسد که چین هنوز در شوک این شکست باورنکردنی و فاجعه‌بار است. آنها رکوردی ناراحت کننده را به ثبت رساندند و سنگین‌ترین شکست تاریخ چین را متحمل شدند و بیشترین تعداد گل خورده در مسابقات انتخابی جام جهانی و همچنین سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال این کشور برابر ژاپن را هم به نام خودشان ثبت کردند.

برانکو ایووانکوویچ، سرمربی تیم ملی چین، که زمانی به عنوان قاتل ژاپن شناخته می‌شد، حالا با بحرانی بزرگ و جدی مواجه شده است. رسانه‌های چینی معتقد هستند که این احتمال وجود دارد که او پس از بازی برابر عربستان که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد اخراج شود.

در اخبار بعضی از رسانه‌های چینی مانند Sohu آمده است: «ایوانکوویچ اعتماد بازیکنان چین را از دست داده و از سوی هواداران با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده است. او پس از این شکست شهرتش به عنوان مربی درجه یک را هم دیگر در اختیار ندارد و بدون توجه به نتیجه بازی برابر عربستان، از هدایت این تیم برکنار خواهد شد.»

از گائو هونگبو به عنوان مربی بعدی تیم ملی چین نام برده می‌شود. او با هواداران این تیم آشناست و کسی است که توانست سندروم دست خالی را در این کشور از بین ببرد و اولین پیروزی برابر کره‌جنوبی را در ۱۴ سال پیش به دست آورد. بسیاری از هواداران تیم ملی چین هم پس از این شکست ۰-۷ خواهان بازگشت او به نیمکت شده بود. حتی از او به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی پیش از انتخاب برانکو هم نام برده شده بود.

رسانه‌های چینی معتقد هستند که مربی بعدی باید به خوبی فوتبال این کشور را درک کند و شناخت عمیقی از بازیکنان داشته باشد. تنها در این صورت است که فوتبال این کشور می‌تواند این تحقیر را پشت سر بگذارد و با تاکتیک درست پیش برود. هواداران چینی هم هونگبو را تنها امید برای نجات می‌دانند.

او پیش از این دو بار روی نیمکت تیم ملی چین حضور داشته است. آمار او ۲۴ پیروزی، ۱۲ تساوی و چهار شکست است که آمار قابل قبولی به نظر می‌رسد. هرچند شاید نتوان از او به عنوان یک مربی موفق نام برد اما چین که دیگر اعتمادش را به برانکو از دست داده، گزینه دیگری هم ندارد.


کد مطلب: 222748

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222748/برانکو-آستانه-اخراج-چین

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir