کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشتمین طلای ایران در پارالمپیک پاریس

18 شهريور 1403 ساعت 19:45

احمد امین‌زاده پایان خوشی را برای کاروان فرزندان ایران در پارالمپیک پاریس رقم زد و قهرمان دسته فوق سنگین پاراوزنه‌برداری شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، یازدهمین روز بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس با برگزاری رقابت پاراوزنه‌برداری در ورزشگاه «لا چاپله آرنا» پیگیری شد؛ جایی که احمد امین‌زاده ملی‌پوش ایران در دسته 107+ کیلوگرم به رقابت با حریفانی از غنا، بریتانیا، مصر، گرجستان، اوکراین و اردن پرداخت.

امین‌زاده در اولین تلاش زیر وزنه 253 کیلوگرم قرار گرفت و موفق به مهار آن شد تا خیلی زود اختلاف 13 کیلوگرمی با نزدیک‌ترین رقیبش داشته باشد و در رده اول قرار بگیرد. او در دومین حرکت وزنه 258 کیلوگرمی را انتخاب کرد و عملکرد موفقیت‌آمیز خود را در این حرکت نیز ادامه داد.

امین‌زاده که اولین حضورش در پارالمپیک را تجربه می‌کند، در تلاش سوم و در شرایطی که مدال طلایش قطعی شده بود، در مواجهه با وزنه 263 کیلوگرمی دو چراغ سفید و یک چراغ قرمز داوران را به خود اختصاص داد. بدین ترتیب امین‌زاده با رکورد 263 به مقام قهرمانی دست یافت و هشتمین طلایی کاروان ایران لقب گرفت.

رقابت امروز در حالی برگزار شد که «جمیل الشبلی» قهرمان دوره قبل که به دلیل وزن کمتر نسبت به منصور پورمیرزایی طلا گرفته بود، پس از ناکامی در مهار وزنه 242 کیلوگرمی از ادامه رقابت انصراف داد. همچنین نمایندگان اوکراین و گرجستان به ترتیب با 251 و 250 کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

با کسب این مدال، بازی‌های پارالمپیک پاریس رسماً به پایان رسید و کاروان ایران هشت مدال طلا، 10 نقره و هفت برنز به دست آورد و با مجموع 25 مدال در رده 14 قرار گرفت.


کد مطلب: 222688

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222688/هشتمین-طلای-ایران-پارالمپیک-پاریس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir