کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور نتانیاهو: مذاکرات با میانجی‌گران بر سر جزئیات توافق آتش‌بس ادامه دارد

16 شهريور 1403 ساعت 11:40

مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، این رژیم به مذاکراتش با میانجی‌گران با هدف حصول توافقی بر سر آتش‌بس غزه و آزادسازی اسرا ادامه می‌دهد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، «دمیتری جندلمن»، مشاور «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پستی در تلگرام نوشت: «مذاکرات با هدف توافق کردن بر سر جزئیات اجرای توافقی چارچوبی بر مبنای طرح پیشنهادی آمریکا که در ماه مه اعلام شد در دست اجرا است. این توافق اجازه به بازگشت گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) و تحقق اهداف دیگر جنگ را می‌دهد. اسرائیل قدردان تلاش‌های آمریکا و کشورهای میانجی‌ با هدف ممانعت از مختل ساختن توافق توسط حماس است.»

مشاور نتانیاهو ادامه داد: «اسرائیل مصمم بوده و هر کار ممکن را انجام می‌دهد تا تمامی ۱۰۱ گروگان، اعم از زنده و مرده و زن و کودک و سالمند را بازگرداند.»

او همچنین مدعی شد کنترل داشتن نظامی بر گذرگاه فیلادلفیا در مرز مصر با نوار غزه «یک مساله استراتژیک برای امنیت اسرائیل» است.

این در حالی است که پیشتر «اوریت استروک» وزیر شهرک‌سازی این رژیم هم اعلام کرده بود «اسرائیل نباید از محور فیلادلفیا عقب‌نشینی کند» و گفته بود: جان «ربوده شدگان» (اسرای صهیونیست نزد حماس) مهم است، اما مهم‌تر از امنیت «اسرائیل» نیست.

این وزیر شهرک سازی رژیم صیهونیستی که متعلق به حزب افراطی صهیونیسم مذهبی به ریاست «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی است، از مقامات این رژیم خواسته بود در کرانه باختری «وضعیت جنگی» اعلام کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در اظهاراتی مدعی شد: «همه ما می‌خواهیم افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) را برگردانیم، اما مناطقی وجود دارد که نباید آنها را رها کنیم، از جمله محور فیلادلفیا که اولین شریان اکسیژن حماس است و این جنبش برای مدت طولانی در آنجا قدرت خود را حفظ کرد، خود را به خوبی مسلح کرد و به ما حمله کرد.»


کد مطلب: 222524

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222524/مشاور-نتانیاهو-مذاکرات-میانجی-گران-سر-جزئیات-توافق-آتش-بس-ادامه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir