کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

11 نشانه که نشان می دهد حسابدار اشتباهی انتخاب کرده اید

15 شهريور 1403 ساعت 13:48


به احتمال زیاد، یا در حال حاضر از یک حسابدار استفاده می کنید، یا در گذشته به استفاده از آن فکر کرده اید. حقیقت این است که انبوهی از حسابداران وجود دارد. برخی از آنها برجسته هستند و کار بزرگی برای مشتریان خود انجام می دهند. بسیاری از آنها نسبتاً متوسط ​​هستند، آنها کارهایی را که از آنها می‌خواهید انجام می‌دهند خوب عمل می‌کنند و موارد دیگر. خیلی از آنها کار با نرم افزار حسابداری رایج مانند نرم افزار حسابداری سپیدار ، نرم افزار هلو ، نرم افزار پارسیان یا سپیدار سیستم را بلد نیستند. با این حال، چیزی که هرگز مرا شگفت زده نمی کند، تعداد بسیار زیاد حسابداران وحشتناکی است که به طور مداوم مشتریان خود را ناامید می کنند.

احتمالاً ناگفته نماند که هرکسی که از یک حسابدار استفاده می کند یک حسابدار خوب می خواهد. اما واقعیت این است که دنیای حسابداری می‌تواند پیچیده باشد و مگر اینکه آموزش یا تجربه‌ای داشته باشید، ممکن است سخت باشد که بدانید حسابدار شما خوب است یا خیر. به جای اینکه همه چیزهایی را که فکر می‌کنم یک حسابدار فوق‌العاده می‌سازد را به شما بگویم، شاید ساده‌تر باشد که برخی از شکایات رایجی را که از مشتریانم درباره حسابداران قبلی‌شان شنیده‌ام، باز کنم. در اینجا 11 نشانه وجود دارد که نشان می دهد حسابدار اشتباهی دارید :

  1. آنها هرگز به شما مراجعه نمی کنند : این یک شکایت بسیار رایج است و احتمالاً سخت ترین شکایت برای من است. چیزهای بسیار پیچیده ای وجود دارد که حسابداران هر از گاهی باید با آنها سر و کار داشته باشند. این یکی از آنها نیست. تماس گرفتن با کسی یا پاسخ دادن به یک ایمیل به مدرک تحصیلی نیاز ندارد، این یک حسن نیت اساسی است.
    تمام کارها توسط کوچکترین کارکنان آنها انجام می شود : اشتباه نکنید، من نمی گویم جایی برای حسابداران خردسال وجود ندارد و به خصوص در شرکت های بزرگتر، مدیر نمی تواند همه کارها را انجام دهد. اما حقیقت این است که کارکنان جوان بیشترین اشتباهات را مرتکب می شوند. اگر به کارکنان ارشد دسترسی ندارید یا احساس می کنید که آنها از کیفیت کارمندان خود اطمینان نمی دهند، این یک نگرانی جدی است.
    آنها بیش از حد هزینه می کنند: شایان ذکر است که ارزان ترین حسابداران به ندرت بهترین هستند و اغلب برای پایین نگه داشتن هزینه ها از راه های کوتاهی استفاده می کنند. هر از چند گاهی موارد بسیار پیچیده یا وقت گیر پیش می آید که ممکن است به درستی منجر به صورتحساب های بزرگتر شود. همانطور که گفته شد، من مطمئناً با مشتریان متعددی برخورد کرده ام که حسابدار قبلی آنها هزینه های غیرمنطقی و غیر قابل توجیه بالایی از آنها دریافت کرده است. اگر به نظر شما درست نیست، احتمالاً اینطور نیست.
    آنها ادعا می کنند چیزهایی را که واقعاً خرج نکرده اید یا با آن راحت نیستید : حسابداران باید به دنبال به حداقل رساندن صورت حساب های مالیاتی مشتریان خود باشند. سیستم مالیاتی استرالیا مبتنی بر اصول خود ارزیابی است، که اساساً به این معنی است که معمولاً آنچه را که شما ادعا کرده اید صحیح است، می پذیرد. این به طور خودکار به این معنی نیست که ادعاهای شما معتبر یا قانونی هستند و در صورت حسابرسی ممکن است برای ادعاهای نادرست مشمول سود و جریمه شوید. اگر حسابدار شما را تحت فشار قرار می دهد تا ادعا کنید چیزهایی که می دانید یا مشکوک هستید درست نیستند، در واقع به نفع شما نیست.
    آن‌ها باعث می‌شوند شما احساس گنگ یا بی‌کفایتی کنید : من هرگز این یکی را واقعاً درک نکرده‌ام، اما با مشتریانی برخورد کرده‌ام که حسابداران قبلی آنها را ترسانده‌اند. فرقی نمی کند به نحوه توضیح دادن چیزها، زبان بدن یا لحنشان باشد، با حسابداری که باعث می شود احساس کنید مشکلی در شما وجود دارد، مدارا نکنید.
    آنها در توضیح مسائل خوب نیستند : یک حسابدار باید کسی باشد که بتوانید با او صحبت کنید. آنها به برخی از شخصی ترین اطلاعات شما اعتماد دارند و در برخی موارد، این رابطه می تواند برای چندین دهه ادامه داشته باشد. درست مانند هر ازدواجی که در آن یکی از همسران قادر به بیان احساسات خود نیست، رابطه حسابدار/مشتری نیز در جایی که هر فرد به زبان متفاوتی صحبت می کند با مشکل مواجه خواهد شد.
    آنها به جای فعال بودن، واکنشی هستند: هر مشتری باید بتواند سوالات، ایده ها و نگرانی های خود را با حسابدار خود مطرح کند. با این حال، اکثر مشتریان به ندرت دانش مالی، تجربه یا آموزش حسابدارشان را خواهند داشت – به احتمال زیاد چیزهایی وجود خواهد داشت که مشتریان نمی دانند. یک حسابدار باید هر از چند گاهی با مشتریان خود درباره فرصت ها یا مسائلی که ممکن است برای آنها صدق می کند، بحث و گفتگو کند. همیشه نباید به مشتری بستگی داشته باشد.
    شما این احساس را دارید که آنها به نفع شما عمل نمی کنند: متاسفانه، همه حسابداران به نفع مشتریان خود عمل نمی کنند. اگر فکر می‌کنید که آن‌ها سعی دارند محصولاتی را که مفید/ضروری به نظر نمی‌رسند به شما تحمیل کنند یا اطلاعاتی را که منجر به کاهش کار آنها می‌شود پنهان می‌کنند، کاملاً ممکن است که آنها فقط به آنچه که فکر می‌کنند عمل می‌کنند. بهترین منافع خود را
    آنها دائماً وعده‌هایی می‌دهند که به آنها عمل نمی‌کنند : اعتماد تنها با پیروی مکرر از آنچه وعده داده شده است ایجاد می‌شود. یک حسابدار باید قابل اعتماد باشد. اگر آنها به آنچه وعده داده اند عمل نکنند، هرگز نمی توانید به آنها اعتماد کنید.
    آنها با زمان وفق نمی دهند : دنیا حتی در 10 سال گذشته راه طولانی را پیموده است! تغییر همیشه باید به عنوان فرصتی برای بهبود در نظر گرفته شود. اگر حسابدار شما ناتوان است یا از تغییر می ترسد، احتمالاً فرصت هایی را برای آسان کردن زندگی همه از دست می دهد.
    آنها وانمود می کنند که همه چیز را می دانند : علیرغم آنچه برخی از مردم فکر می کنند، هیچ کس نمی تواند همه چیز را بداند. واقعیت این است که هر حسابداری در مقطعی با چیزی مواجه می شود که نمی تواند پاسخ دهد یا انجام دهد. اگر فکر می کنید حسابدار شما در حال ساختن چیزی است، ممکن است حق با شما باشد. یک جایگزین بسیار بهتر این است که به شما بگوییم پاسخ را نمی‌دانند، سپس در مورد آن تحقیق کنید و به موقع با شما تماس بگیریم.

نقش حسابداران در مشاغل کوچک

حسابداری و حسابداری مشاغل کوچک هر دو خدمات برای هر کسب و کاری مهم هستند. وظایف حسابداران ممکن است بر اساس سازمان و موقعیت تغییر کند. متداول ترین مسئولیت های حسابداران عبارتند از:

بهترین و قابل اعتماد حسابدار را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

یک حسابدار نقش مهمی را در یک شرکت به تصویر می کشد، صرف نظر از اینکه یک شرکت کوچک یا چند ملیتی باشد. یک حسابدار وظیفه مدیریت جریان نقدی شرکت را بر عهده دارد تا یک حسابدار بتواند از دقیق و قانونی بودن تمامی تراکنش های مالی اطمینان حاصل کند. حسابداران برای اطمینان از صحت صورت های مالی شرکت با حسابداران همکاری نزدیک دارند. همانطور که حسابداران برای تجارت مهم هستند.
آنها قول می دهند که می توانند مالیات شما را پس انداز کنند

اگر یک حسابدار این قول را به عنوان بخشی از طرح فروش خود می دهد، باید به طور جدی آن را زیر سوال ببرید به خصوص اگر آنها هنوز یک تکه از اسناد تجاری شما را ندیده باشند.

اکثر حسابداران خوب مشتریان خود را به گونه ای تنظیم می کنند که تا حد امکان مالیات کارآمد باشند و به روشی که برای آنها مناسب باشد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل هزینه-فایده پس انداز مالیاتی در مقابل افزایش حق الزحمه حسابداران.

با این حال، برخی از حسابداران دوست دارند به دنیا قول بدهند و سپس برای ارائه حداقل صرفه جویی مالیاتی، هنگفتی را دریافت کنند.

آنها آخرین حسابدار شما را فهرست می کنند

این یک پرچم قرمز بزرگ است.

حسابداران خوب همیشه حرفه ای می مانند و هرگز حسابدار قبلی را به بی کفایتی متهم نمی کنند، حتی اگر کاری که می بینند بسیار ضعیف باشد. تضعیف دیگران در این حرفه در آیین نامه اخلاقی حسابداران نیست. همه افراد حرفه ای برای پاسخگویی دارند.

اگر حسابدار جدید شما رابطه را با بد دهن کردن آخرین حسابدار شما شروع کرد، پس هشدار دهید!

آنها می گویند که باید کارهایی را که حسابدار قدیمی شما انجام داده است دوباره انجام دهند و سپس هزینه آن را از شما دریافت کنند.

اگر این اتفاق افتاد، یک کیلومتر بدوید.

این احتمال وجود دارد که آنها برای اینکه شما را به عنوان یک مشتری به دست آورند، هزینه کمتری دریافت کرده اند و به دنبال راهی برای جبران هزینه های خود هستند. در برخی موارد، آنها ادعا می کنند که می توانید حسابدار قبلی خود را وادار به پرداخت فاکتور کنید - این درست نیست.

در بیشتر مواردی که یک حسابدار جدید برای کارهای انجام شده توسط حسابدار قدیمی شما نیاز به اصلاح دارد، آنها خودشان این کار را بدون هزینه اضافی انجام می دهند یا حسابدار قدیمی اصلاحیه را به صورت رایگان انجام می دهد. نیاز به اصلاحیه به این معنی نیست که کار اشتباه یا بد بوده است.

آنها بسیار مشتاق بودند که شما را سوار کنند، اما پس از امضای قرارداد ناپدید می شوند

این را بارها شنیده‌ایم: «آن‌ها در فرآیند ثبت‌نام بسیار مفید و سریع پاسخ دادند، اما اکنون بازگشت مالیات بر ارزش افزوده من سررسید است و تماس‌های من را پس نمی‌دهند».

یک حسابدار خوب انتظارات را مدیریت می کند و زمان بندی هایی را برای اینکه چه زمانی با آنها در تماس باشد تعیین کرده است. حداکثر یک روز کاری برای تماس های تلفنی و ایمیل بسیار استاندارد است.

انتخاب یک حسابدار خوب

حسابداران معمولاً گروهی دوستانه هستند. مانند اکثر حرفه ای ها، ما فقط بهترین چیز را برای مشتری خود می خواهیم. و ما افتخار می کنیم که با مشتریان کار می کنیم تا بهترین خدمات را به آنها ارائه دهیم - حتی اگر این بدان معنا باشد که آنها به مراتع جدید می روند.

 

سوالاتی که باید از حسابدار خود پرسید

اگر شما هستید به دنبال تغییر حسابداران سپس اینها سوالاتی هستند که باید بپرسید:

شما می خواهید مطمئن باشید که حسابدار جدید شما نحوه عملکرد کسب و کار شما را می داند.

خوب است بدانید که حسابدار شما واقعاً به آن اهمیت می دهد صرفه جویی در پول شما و به رونق کسب و کار شما کمک می کند.

شما به یک شریک حسابداری نیاز دارید که بتواند با کسب و کار شما رشد کند.

اطمینان حاصل کنید که آنها از همان ابتدا در مورد هزینه های خدمات خود آگاه هستند، بنابراین هیچ غافلگیری در ادامه خط وجود ندارد.

این مهم نیست، اما دانستن این اطلاعات برای تغییر تغییر ممکن است مهمتر باشد.


کد مطلب: 222509

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222509/11-نشانه-نشان-می-دهد-حسابدار-اشتباهی-انتخاب-کرده-اید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir