کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الجزایر از عملکرد شورای امنیت شاکی شد

15 شهريور 1403 ساعت 20:40

نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل متحد گفت که شورای امنیت وظایف خود در تحقق آتش‌بس در غزه عمل نکرده و عاملان جنایت در غزه باید در پیشگاه قانون محاکمه شوند.


سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در نشست شورای امنیت درباره بی‌توجهی اعضای این شورا در عمل به مسئولیت خود در قبال توقف جنگ در غزه انتقاد کرد.

عمار بن جامع، نماینده الجزائر شامگاه چهارشنبه طی نشست شورای امنیت درباره تحولات جنگ در غزه و اوضاع بحرانی کرانه باختری با اشاره به اقدامات اشغالگران صهیونیست به مجازات جمعی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری خواستار تحرک فوری این شورا در عمل کردن به وظایف مقرره خود طبق قانون برای برقراری آتش بس در غزه و توقف تنش در کرانه باختری شد.

الجزایر خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت به‌منظور بررسی تشدید تنش در غزه و کرانه باختری شد.

وی در این نشست افزود: دیگر واژگان برای درخواست‌های برای ارائه راه حل برای توقف جنگ در غزه کافی نیست، و امروز بیش از هر زمان دیگر باید برای عملی کردن تضمین اینکه قانون مافوق همگان است تلاش کنیم.

نماینده الجزایر در بخش دیگری از نطق خود درباره غزه گفت: تعداد سرسام‌آور شهدا و حجم ویرانی‌ها، وحشی‌گری را نشان می‌دهد که هدف آن محو هویت فلسطینی است.

عمار بن جامع توضیح داد: از ماه اکتبر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گزارش داده که بیش از ۸۷۰۰ فلسطینی مفقود شده‌اند که بیشتر آنها از غزه هستند.

سفیر الجزایر در پایان خواستار محاکمه عاملان جنایات جنگی ضد فلسطینیان در پیشگاه قانون شد.


کد مطلب: 222480

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222480/الجزایر-عملکرد-شورای-امنیت-شاکی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir