کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵ میوه مفید برای داشتن پوست سالم و درخشان

14 شهريور 1403 ساعت 23:00

میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می‌کنند. هم‌چنین مواد غذایی غنی از ویتامین A می‌توانند به کاهش آکنه و داشتن پوستی سالم و بی‌نقص کمک کنند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، حفظ سلامت پوست علاوه بر مراقبت‌های جانبی، نیازمند دریافت مقدار مناسب مواد مغذی از طریق تغذیه است. میوه‌ها منبع فراوانی از مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری هستند. میوه‌هایی که به داشتن پوستی سالم و شاداب کمک می‌کنند، عبارتند از:

۱. پرتقال

مصرف روزانه ویتامین C برای داشتن پوستی درخشان ضروری است. ویتامین C موجود در پرتقال به تولید کلاژن کمک می‌کند و علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد.

۲. زردآلو

زردآلو سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C است و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند. زردآلو همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند علائم آکنه را بهبود بخشد. این میوه هم‌چنین سرشار از ویتامین A، K و فولات است که در بهبود سلامت کلی پوست موثرند.

۳. لیمو

این میوه می‌تواند از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کند. لیمو سرشار از ویتامین C است و می‌تواند به کاهش علائم پیری، پرپیگمانتاسیون و بهبود جای زخم کمک کند. لیمو در روشن کردن رنگ پوست هم مؤثر است.

۴. هندوانه

هندوانه حاوی ۹۲ درصد آب است و به داشتن پوست مرطوب، نرم و لطیف کمک می‌کند. این میوه هم‌چنین حاوی ویتامین C، A، B۱، B۶ و لیکوپن است که این مواد مغذی برای بهبود سلامت کلی بافت پوست ضروری هستند.

۵. خیار

خیار، به‌عنوان یک آبرسان طبیعی برای پوست، حاوی ویتامین C و ویتامین K است و در حفظ سلامت و درخشندگی پوست نقش دارد. هم‌چنین به کاهش پف و تیرگی پوست دور چشم کمک می‌کند.


کد مطلب: 222460

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222460/۵-میوه-مفید-داشتن-پوست-سالم-درخشان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir