کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرباسچی: اگر به جای جلیلی، قالیباف رقیب پزشکیان بود شرایط متفاوت بود اما .../ پزشکیان درخصوص قول هایش درباره فیلترینگ و گشت ارشاد مصمم باشد

14 شهريور 1403 ساعت 9:20

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگویی، به سوالاتی درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری پاسخ داده است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ، غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرمسوول روزنامه هم میهن، در گفتگویی اظهار داشت: شاید یکی از دلایل عدم حمایت جبهه اصلاحات از همتی این بود که می دانستند میزان مشارکت به دلیل محقق نشدن خواسته های مردم، در پایین ترین سطح خواهد بود از این رو جبهه اصلاحات ورود نکرد اما در انتخابات امسال شرایط متفاوت بود؛ شرایط نشان می داد که مردم می خواستند تغییر و اصلاحاتی انجام شود از این رو جبهه اصلاحات با حضور پزشکیان از او حمایت کرد و اتفاقا کار خوبی  هم کرد.

بنابرآنچه دیدارنیوز روایت می‌کند، او درباره عدم مشارکت بیش از ۵۰ درصد مردم در انتخابات هم می‌گوید: در هیچ کجای دنیا و در هیچ انتخاباتی همه مردم شرکت نمی‌کنند و شاید تنها انتخابات با مشارکت بالا همان زمان انقلاب ۵۷ بود و بعد از آن هم در انتخابات سال ۷۶ فکر کنم میزان مشارکت حدود ۷۴ درصد بود.

کرباسچی ادامه می دهد که پزشکیان در دور اول هم میزان رای هایش از جلیلی بیشتر بود و اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم هم نمی آمدند او قطعا رئیس جمهور بود اما اگر به جای جلیلی قالیباف بود شاید شرایط کمی متفاوت می شد اما در نهایت باز هم برنده انتخابات پزشکیان بود.

شهردار سابق تهران، حضور ظریف در کمپین پزشکیان را نقطه قوت می داند و می افزاید: عوامل مختلف دست به دست هم داد که پزشکیان رئیس جمهور شود اما حضور ظریف هم بخاطر سابقه اش در موضوع برجام و موفقیت در آن زمان هم تاثیر خودش را داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره وعده پزشکیان درباره رفع فیلترینگ، طرح نور و رفع حصر هم می گوید: رئیس جمهور باید درباره قول هایی که در این سه موضوع داده مصمم باشد و راه دیگری ندارد. من شنیدم که درباره حصر کارهایی کرده اند و بزودی هم نتیجه آن مشخص می شود.


کد مطلب: 222430

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222430/کرباسچی-اگر-جای-جلیلی-قالیباف-رقیب-پزشکیان-شرایط-متفاوت-اما-درخصوص-قول-هایش-درباره-فیلترینگ-گشت-ارشاد-مصمم-باشد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir