کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتیجه رفع حصر تبدیل پتانسیل منفی به مثبت برای امنیت و قدرت ملی است

13 شهريور 1403 ساعت 11:00

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: درصورتی که رفع حصر اتفاق بیفتد، نتیجه‌اش تبدیل یک پتانسیل عظیم منفی، به پتاسیل مثبت برای امنیت و قدرت ملی است. قطعا چنین اقدامی در مسیر وفاق ملی با محوریت قدرت و امنیت ملی است.


محمد سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که اولویت‌های وزرات‌خانه‌های دولت چهاردهم نسبت به معضلات کشور چه لاید باشد تا شاهد اثرگذاری وفاق ملی در اذهان عمومی باشیم، گفت: ابتدا باید تاکید کنیم که در حال حاضر مسائل اقتصادی و معیشت مردم، مسائل سیاسی و فرهنگی از مهم‌ترین معضلات کشور به حساب می‌آیند. برای حل این مسائل، هماهنگی و وحدت نظر و وحدت عمل همه ارکان حکومتی و همچنین وزارت‌خانه‌های ذیربط، ضروری است.

در شرایط فعلی دولت باید در عرصه اقتصادی، روی تولید و کنترل تورم متمرکز شود

وی افزود: این ضرورت، اولویت‌بندی برنامه‌های وزارتخانه‌های مختلف را الزامی می‌کند. لذا به نظر من در شرایط فعلی دولت باید در عرصه اقتصادی، روی تولید و کنترل تورم متمرکز شود. ضمنا نباید کاری کند که باعث تشدید تورم شود. تلاش خود را باید مصروف تولید کند. این مساله همکاری و هماهنگی بسیاری از سوی وزارت‌خانه‌ها را می‌طلبد. وزارت‌خانه‌های اقتصاد و دارایی، صمت، جهاد کشاورزی و کشور برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدایت تولید، وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو، برای پشتیبانی از تولید و وزارت امورخارجه برای گسترش مراودات خارجی بر اساس محوریت اقتصاد کارهای خود را انجام دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: در ضمن ضروری است دولت و مجلس و ارگان‌های ذیربط دیگر به کمک هم موانع و مشکلات سر راه تولید را رفع کنند. این اتفاق اگر بیفتد نشانه وفاق ملی و عزم نظام برای حل معضلات است. گرچه در حال حاضر اولویت اول حل مسائل اقتصادی است، اما حل مسائل سیاسی و فرهنگی نه فقط به دلیل اولویت بودن در مطالبات اقشار وسیعی از جامعه، بلکه به دلیل محوریت در مکمل بودن حل مسائل اقتصادی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همه ارکان مملکت اگر معتقد به ضرورت حل مسائل هستند، باید به دولت در این زمینه‌ها کمک کنند.

استفاده پزشکیان از نیروهای رقیب نه به مثابه عدول از شعارهای داده شده، بلکه به معنای کمک طلبیدن از آن‌ها برای حل مسائل است

سلامتی در پاسخ به این سوال که اگر بپذیریم که دولت با حاکمیت در جهت وفاق ملی در حال حرکت است، ساز و کار تداوم این روند و تبدیل آن به آشتی ملی چیست، گفت: هم اکنون دوجناح اصلی و قدرتمند اصلاح‌طلب و اصولگرا در کشور وجود دارند. این دو جناح در زمینه‌های مختلف از جمله سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگی و اقتصاد تفاوت نظر و اختلاف دارند. این اختلاف نظر به راحتی قابل حل نیست. بنابراین نباید انتظار داشت که وفاقی که در مقاطعی به دلیل شرایط مناسب و موضوعات مهم به وجود می‌آید، بتواند استمرار یابد.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آقای پزشکیان بر لزوم وفاق، وحدت و انسجام ملی تاکید داشتند اما گفتند این وحدت و انسجام به معنای بازگشت از باورهای ما نیست، گفت: آقای پزشکیان قول‌هایی به مردم داده است. مثل حاکمیت عدالت، تغییر شیوه برخورد در مورد حجاب، موضوع فیلترینگ و غیره. مردم هم در واقع به این شعارها و برنامه‌های ایشان رای داده‌اند. منطقی است که ایشان برای حفظ اعتماد مردم به وی و نظام، بر این برنامه‌ها تاکید داشته و آن‌ها را نادیده نگیرد. به نظر می‌رسد استفاده ایشان از نیروهای رقیب نه به مثابه عدول از شعارهای داده شده، بلکه به معنای کمک طلبیدن از آن‌ها برای حل همین مسائل است. آن ها هم باید این ضرورت را درک کنند. البته تحقق این امر به خط‌دهی، هدایت و کنترل توسط خود آقای پزشکیان مربوط می‌شود.

نتیجه رفع حصر تبدیل پتانسیل منفی به مثبت برای امنیت و قدرت ملی است

سلامتی در پاسخ به این سوال که در روزهای گذشته شاهد انتشار اخبار غیررسمی از پیگیری در جهت رفع حصر بودیم تحلیل شما درباره این اتفاق چیست و آیا این موضوع را می توان در ادامه مسیر وفاق ملی قلمداد کرد، گفت: به نظر من درصورتی که چنین اتفاقی بیفتد، نتیجه‌اش تبدیل یک پتانسیل عظیم منفی، به پتاسیل مثبت برای امنیت و قدرت ملی است. قطعا چنین اقدامی در مسیر وفاق ملی با محوریت قدرت و امنیت ملی است. 


کد مطلب: 222391

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222391/نتیجه-رفع-حصر-تبدیل-پتانسیل-منفی-مثبت-امنیت-قدرت-ملی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir