کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازی هریس با اعصاب ترامپ

12 شهريور 1403 ساعت 10:20

کارن تومولتی در واشنگتن‌پست می‌نویسد: تنها لحظه برجسته در اولین مصاحبه کامالا هریس، به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری شامل هفت کلمه بود: همان تاکتیک‌ها و استراتژی‌های قدیمی. سؤال بعدی لطفا.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرآنلاین ،این پاسخ مربوط به زمانی بود که دانا باش، خبرنگار سی‌ان‌ان، حرف‌های ظالمانه اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اینکه معاون رئیس‌جمهور (که دختر والدین هندی و جامائیکایی است)، به‌عنوان مصلحت سیاسی به‌طور اتفاقی سیاه‌پوست شده است را مطرح کرد. بیایید امیدوار باشیم که هریس همچنان از حملات نژادپرستانه و زن ستیز ترامپ شانه خالی کند. این مساله به وضوح ترامپ را دیوانه می‌کند.

در روز‌های اخیر شاهد رشد مارپیچ ترامپ بوده‌ایم. او در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته، از پلتفرم رسانه اجتماعی خود برای بازپخش یک شوخی عجیب در مورد هریس در حال انجام یک عمل جنسی استفاده کرد. ترامپ همچنین بدون هیچ مدرکی اعلام کرد که کامالا هریس و رئیس جمهور جو بایدن تا حدی مسئول سوء‌قصد به او بوده‌اند. ترامپ همچنین تصاویر جعلی هریس و تعدادی دیگر از چهره‌های برجسته دموکرات را با لباس نارنجی زندان منتشر کرد.

تیم هریس، عاقلانه از اظهارنظر در مورد شیطنت‌های او خودداری کرده است. همانطور که یکی از مقامات کمپین به من گفت: "چرا باید در راهی که این مرد می‌خواهد قدم برداریم؟ "

وضعیت ترامپ در نظرسنجی‌ها همچنین دلیل بحثی در بین تیم هریس برای باز کردن میکروفون برای هر دو نامزد در کل مناظره ماه آینده است.

این تغییری نسبت به قاعده‌ای است که تیم جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن برای رویارویی ماه ژوئن خود بر آن اصرار داشت، که در آن تنها کسی که نوبت صحبت کردنش بود شنیده می‌شد. کمپین بایدن متوجه شد که این یک اشتباه بود.

در همین حال، کمپین ترامپ در تلاش‌های خود برای بازگرداندن رئیس‌جمهور سابق به مسیر ادامه می‌دهد، که در آن او قرار است به موضوعاتی بپردازد که رای‌دهندگان مردد به آن توجه دارند، چیز‌هایی مانند اقتصاد. البته ترامپ در این زمینه چندان موفق عمل نمی‌کند. او با بی حوصلگی برخی از مسائل را مطرح کرده، سپس حوصله‌اش سر می‌رود. او استراتژیست‌های مبارزات انتخاباتی را که از او می‌خواهند به سناریو پایبند بماند، مسخره کرده و آن‌ها را تهدید به اخراج می‌کند.

سیاست آمریکا هرگز چیزی شبیه سرگیجه‌ای مشابه شش هفته گذشته ندیده بود. دموکرات‌ها با سرعت و سهولت جایگزینی بایدن را در صدر جدول امور خود قرار دادند، انتخاب یک معاون در فرمانداری مینه‌سوتا، تیم والز، و برگزاری کنوانسیون موفق در شیکاگو به عنوان یک معجزه برای آن‌ها پیش رفت.

اما حتی در حالی که ترامپ در حال دست و پا زدن است و اعداد به نفع هریس در حال حرکت هستند، او همچنان باید با رای دهندگان این معامله را امضا کند. علیرغم اینکه معاون رئیس جمهور بیش از سه سال است که در پست دولتی بوده است، برای بسیاری از رای‌دهندگان چهره‌ای ناآشنا و تعریف نشده باقی مانده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تعداد مخالفان هریس، بیشتر از تعداد موافقانش است.

مصاحبه هریس با سی‌ان‌ان آغاز یک دوره آزمایشی بود که در آن از کامالا خواسته می‌شود جزئیات بیشتری را در مورد خود ارائه دهد. در آن مصاحبه بلش معاون رئیس جمهور را برانگیخت تا توضیح دهد که به عنوان مثال، چرا از مواضع لیبرال‌تر قبلی خود در مورد امنیت مرز‌ها و مراقبت‌های بهداشتی فاصله گرفته است. اظهارات مکرر هریس مبنی بر اینکه "ارزش‌های من تغییر نکرده است" توضیح نمی‌دهد که چرا مواضع او این روز‌ها تغییر کرده است. هریس به‌عنوان یک سیاستمدار ماهر شناخته نمی‌شود و به همین دلیل بر روی یک لبه باریک قدم می‌زند. اگرچه او اعلام می‌کند که به دستاورد‌های دولت بایدن افتخار می‌کند، اما خود را به عنوان یک نامزد طرفدار تغییر معرفی می‌کند.

نکته دیگری که با پیشروی کمپین مشخص شده این است که: هریس قصد ندارد بر اهمیت آشکار و تاریخی این واقعیت تأکید کند که ایالات متحده می‌تواند اولین رئیس‌جمهور زن خود را انتخاب کند که یک رنگین پوست است.

نزدیک پایان مصاحبه، باش از هریس خواست تا در مورد عکسی نظر بدهد. این عکس نوه کامالا هریس آمارا آجاگو را با مو‌های بافته شده، نشان می‌داد، که به مادربزرگش در زمان سخنرانی خود در حین پذیرش نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات به صحنه خیره شده بود.

باش به هریس گفت: شما به صراحت در مورد جنسیت یا نژاد در سخنرانی خود صحبت نکردید، اما واضح است که برای بسیاری از مردم معنی زیادی دارد؛ و آن تصویری که از نوه شما وایرال شده، واقعاً این را می‌گوید. برای شما عکس چه معنایی دارد؟

هریس پاسخ داد که عمیقاً تحت تأثیر قرار گرفته و آن لحظه را «بسیار تاثیرگذار» دیده است. اما او بار دیگر بر موضع خود پافشاری کرد و گفت: گوش دهید، من در حال رقابت هستم، زیرا معتقدم که در حال حاضر بهترین فردی برای ریاست‌جمهوری همه آمریکایی‌ها، صرف نظر از نژاد و جنسیت، هستم.

اما می‌توان گفت چیزی که هریس انتخاب می‌کند در مورد آن صحبت نکند، برای پیروزی در این مسابقه به اندازه کاری که انجام می‌دهد مهم است.


کد مطلب: 222343

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222343/بازی-هریس-اعصاب-ترامپ

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir