; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - پزشکیان: مردم وضعیت موجود را می‌بینند/برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکیان: مردم وضعیت موجود را می‌بینند/برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

10 شهريور 1403 ساعت 22:14

رئیس‌جمهور گفت: می خواهیم مشکل مردم را حل کنیم. شاخص ما رضایت مردم است. به شدت تحت تحریم آمریکا و اروپا هستیم ولی باید با مردم مهربانانه برخورد کنیم. باید جواب محترمانه به مردم بدهیم و اگر نتوانیم خدمتی به مردم بدهیم باید محترمانه به آنها بگوییم.


مسعود پزشکیان در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و ابراز امیدواری برای خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: من عرض می‌کنم هر ماه یک بار می توانم با شما صحبت کنم و حرف خود را بگویم و حرف مردم را بشنویم و بر آنچه گفتیم پایبندیم و سعی می کنیم با مردم صادق باشیم و جز راست نگوییم.

اعضای دولت بر اساس وفاق ملی انتخاب شدند

وی ادامه داد: هفته آینده قرار است نشست خبری بگذاریم. مشکل تا الان این بود که باید دولت را تشکیل می دادیم و ببینیم با چه کسانی می خواهیم کار کنیم. از رئیس مجلس برای رای بسیار جالب به وزرای کابینه تشکر می کنم. در هیچ دولتی میانگین رای این میزان نبوده است. اعضای دولت بر اساس وفاق ملی انتخاب شدند؛ از دولت شهید رئیسی، روحانی، مستقل و اصلاح طلبان انتخاب کردیم. بیش از ده هزار ساعت با اعضای پیشنهادی مصاحبه شد، تا اینجا سعی کردیم در حد وسع خود دولت وفاق ملی را تشکیل دهیم.

وضعیت موجود را مردم می بینند

وی درباره وضعیت کشور گفت: وضعیت موجود را مردم می بینیند، تورم و گرانی وجود دارد. گندمکاران، پرستاران، بازنشستگان و فرهنگیان مشکل دارند. ناترازی در برق داریم. پولی که برای گندمکاران در قانون پیش بینی شده بود، ۱۲۰ همت بود که در صندوق هم این مبلغ وجود نداشت. گندم کشت شده بالای این مبلغ بود ولی تمهیداتی دیده شد تا مشکلات را حل کنیم و ان شاءالله حل خواهیم کرد.

باید برای نخبگان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان احترام قائل شویم

رئیس دولت چهاردهم ادامه داد: نمی خواهم گذشته را نقد کنم؛ الان باید دست به دست دهیم و با وفاق و نگاه به سند چشم انداز حرکت کنیم. قرار است ما بهترین و الهام بخش باشیم و دیگران از ما الگو بگیرند، پس باید نخبگان و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را ببینیم و برای آنها احترام قائل شویم و اجازه دهیم توانمندی خود را بروز دهند؛ ولی ما در این مواقع حسودی می کنیم و این گیر کار ما است.

برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

پزشکیان تاکید کرد: ما می خواهیم مشکل مردم را حل کنیم. شاخص ما رضایت مردم است. به شدت تحت تحریم آمریکا و اروپا هستیم ولی باید با مردم مهربانانه برخورد کنیم. باید جواب محترمانه به مردم بدهیم و اگر نتوانیم خدمتی به مردم بدهیم باید محترمانه به آنها بگوییم. برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد. این نوع برخورد با مردم شاخص عملکرد مسئولان دولتی است. باید تبعیض را از بین ببریم و دنبال عدالت و رفع محرومیت باشیم.

اقتصاد به مسائل خارجی ارتباط دارد

رئیس جمهور درباره برنامه خود برای مهار تورم، گفت: دیروز وزیر اقتصاد در مجلس برنامه ها را گفت. برنامه هفتم باید مبنا باشد که اگر به اصلاح نیاز دارد باید انجام شود. ما باید اختلاف داخلی، مشکلات با همسایه ها و دنیا را حل کنیم. به هر حال اقتصاد به مسائل خارجی ارتباط دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تورم را تا پایان سال به ۳۰ درصد می رسد، بیان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم  ولی این هدف به تحولات جهان و مسایل داخلی هم بستگی دارد. وزارت اقتصاد فعال است و آقای طیب نیا به عنوان مشاور من حضور دارند و هر هفته جلسه داریم و بر اساس برنامه حرکت می کنیم. باید اختلاف سلایق را به هم نزدیک کنیم. با حدود ۴۰ کشور مذاکره کرده ایم و در حال انعقاد پیمان هستیم.


کد مطلب: 222286

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222286/پزشکیان-مردم-وضعیت-موجود-می-بینند-برخورد-ربطی-تحریم-ندارد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir