کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به این رانندگان

9 شهريور 1403 ساعت 20:00

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از اعطا وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات به رانندگان تاکسی در تهران خبر داد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اکوایران ،بر اساس این خبر تاکسی‌های زیر سن ۱۲ سال و تمام خودروهای ون فرسوده، مشمول طرح بهسازی تاکسی‌ها می‌شوند و بر اساس قراردادی که فی مابین سازمان تاکسیرانی و چندین نمایندگی مجاز تعمیر خودرو و یکی از بانک‌های عامل منعقد شده، به بهسازی تاکسی‌ها کمک می شود.

 وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی برای اولین بار به خودروهایی تعلق می‌گیرد که در سن فرسودگی قرار ندارند؛ اما نیاز به تعمیرات دارند. بر این اساس تاکسی‌های فرسوده که شامل طرح نوسازی نمی‌شوند و دارای مشکلات فنی هستند، شامل این وام می‌شوند که وام ۸۰ میلیون تومانی برای تاکسی‌های سواری و ۱۰۰ میلیون تومانی برای ون‌ تاکسی‌ها تعلق می‌گیرد.

«بانک مرکزی با تامین ارز خودروهای برقی از محل سپرده خود موافقت کرد.» خبری که چند روز پیش اداره ترخیص بانک مرکزی آن را اعلام کرد.

لازم به ذکر است این وام برای تعمیرات خودروهای تاکسی به رانندگان پرداخت می شود وهیچ استثنایی در مورد تعمیرات وجود ندارد. یعنی برای تعمیرات جزئی و اساسی می‌توان از این وام استفاده کرد و در واقع این وام مشمول رفع هرگونه نقصی که تاکسی نتواند معاینه فنی دریافت کند،‌ می‌شود.

این خبر در حالی منتشر شده که روز گذشته نیز سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با انتشار فراخوانی از رانندگان متقاضی تاکسی‌ برقی برای تکمیل فرم دعوت به عمل آورد.واگذاری تاکسی های برقی با هدف کاهش آلودگی محیط زیست و تأمین سلامت و رفاه شهروندان، از سوی شهرداری تهران ، صورت می گیرد.  بر اساس آمار ارائه شده پایتخت حدود ۸۰ هزار تاکسی پلاک تهران دارد که حدود ۶۱ هزار تاکسی دارای کارنامه فعال هستند و روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را در سطح پایتخت جابه‌جا می کنند.


کد مطلب: 222223

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222223/پرداخت-وام-۱۰۰-میلیون-تومانی-این-رانندگان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir