کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ممنوعیت دائمی ورود ۹۲ شهروند آمریکایی به خاک روسیه

8 شهريور 1403 ساعت 17:20

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد این کشور ورود ۹۲ شهروند آمریکایی را به‌طور دائمی به خاک روسیه ممنوع کرد که شامل خبرنگارانی از روزنامه‌های وال استریت ژورنال، واشنگتن پست و نیویورک تایمز می‌شود.


 وزارت امورخارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای از ممنوعیت همیشگی ورود ۹۲ شهروند آمریکایی در پاسخ به سیاست روسیه‌هراسی دولت ایالات متحده خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در واکنش به سیاست روسیه‌هراسی که توسط دولت جو بایدن (رئبس جمهور آمریکا) با هدف اعلام شده مبنی بر «تحمیل یک شکست استراتژیک به مسکو» دنبال شده است و بخش جدایی‌ناپذیری از آن، تحریم‌های «کلی» علیه سیاستمداران، اعضای جامعه تجاری، دانشمندان و شخصیت‌های فرهنگی، روزنامه‌نگاران و سازمان‌های رسانه‌ای روسیه بود، ورود ۹۲ شهروند آمریکایی به فدراسیون روسیه به‌طور دائم ممنوع است.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، این وزارت‌خانه در ادامه بیانیه خود یادآور شد: علاوه بر مقامات عالی و سایر سطوح در آژانس‌های امنیتی و سرویس‌های ویژه، روسای شرکت‌های دفاعی کلیدی و مؤسسات مالی که به نیروهای مسلح اوکراین تسلیحات می‌رسانند و از رژیم در کی‌یف حمایت می‌کنند، «فهرست ممنوعیت» شامل تحریریه‌ها و خبرنگاران نشریاتی است که در تولید و انتشار داستان‌های دروغین درباره روسیه و نیروهای مسلح روسیه و تبلیغاتی که بر «جنگ ترکیبی» آغاز شده توسط واشنگتن را سرپوش می‌گذارند، دخیل هستند.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: ما به مقامات فعلی ایالات متحده یادآوری می‌کنیم که مجازات برای اقدامات خصمانه اجتناب‌ناپذیر است، خواه آنها مستقیماً [ولادیمیر] زلنسکی (رئبس جمهور اوکراین) و افرادش را تشویق به ارتکاب اعمال تجاوزکارانه و حملات تروریستی کنند و یا تلاش‌هایی برای مداخله در امور داخلی فدراسیون روسیه انجام دهند.

به گزارش تاس، در میان افرادی که از ورود به روسیه منع شده‌اند، می‌توان به مقامات بلندپایه‌ای مانند استیون وایتینگ، فرمانده مرکز فرماندهی فضایی ایالات متحده، فیلیپ گارانت، فرمانده مرکز فرماندهی سیستم‌های فضایی و جان پلامب، معاون دستیار وزیر دفاع در امور سیاست فضایی آمریکا اشاره کرد.


کد مطلب: 222174

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222174/ممنوعیت-دائمی-ورود-۹۲-شهروند-آمریکایی-خاک-روسیه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir