کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت اعتراض پرستاران مشخص شد

8 شهريور 1403 ساعت 9:15

 یک فعال صنفی کادر درمان معتقد است آنچه باعت اعتراض پرستاران شده، وجود تبعیض در نحوه‌ی محاسبه‌ی کارانه، برخوردهای قهری و نگاه بالا به پایین و تقسیم ناعادلانه پرسنل وزارت بهداشت به دو گروه پزشک و غیر پزشک است.


در روزهای اخیر، یک سرخط در رسانه‌ها بازتاب داشته است: «پرداخت معوقات پرستاران آغاز شد.»

آیا مطالبات در آستانه‌ی برآورده شدن است؛ جواد توکلی (فعال صنفی کادر درمان) در این رابطه می‌گوید: با توجه به بازتاب رسانه‌ای در ارتباط با این موضوع که «پرداخت معوقات پرستاران آغاز شده» باید گفت پرداخت معوقات اضافه کار ساعتی ۲۰ هزار تومان و کارانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان مطالبه‌ی پرستاران نیست.

او افزود: آنچه باعت اعتراض پرستاران شده، وجود تبعیض در نحوه‌ی محاسبه‌ی کارانه، برخوردهای قهری و نگاه بالا به پایین و تقسیم ناعادلانه پرسنل وزارت بهداشت به دو گروه پزشک و غیر پزشک است.

به گفته توکلی، این تبعیض و تقسیم‌بندی ناعادلانه موجب شده در اختصاص بودجه‌ها و امتیازات و جایگاه‌ها، فرمول‌های دوگانه به کار برده شود و این نگاه سالهاست که بر پیکره‌ی رنجور پرستاری سایه افکنده است.

این فعال صنفی کادر درمان اضافه می‌کند: تا این تبعیض و بی‌عدالتی و شیوه‌ی دوگانه در محاسبه‌ی کارانه و تعرفه و همچنین رفتارهای نادرست اصلاح نشود، کاری در خصوص برآورده شدن خواسته‌های پرستاران انجام نشده است. باید گفت مطالبات پرستاران فقط پرداخت معوقات مزدی نیست.


کد مطلب: 222143

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222143/علت-اعتراض-پرستاران-مشخص

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir