کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکوراسیون بالکن های کوچک ایرانی با ایده های ساده ولی جذاب

7 شهريور 1403 ساعت 11:23

با کمی چاشنی خلاقیت می‌توانید با وسایل ساده و معمولی، دکوراسیونی جذاب و متفاوت برای چیدمان بالکن کوچک خود طراحی خواهید کرد. در واقع استفاده هوشمندانه از نورپردازی و گلدان‌های آویز تا انتخاب میز و صندلی و قالیچه متناسب با فضای تراس خانه، به شما کمک می‌کند محلی دلنشین و کاربردی در خانه خود بسازید. در این مقاله به بررسی چگونگی استفاده از این ایده‌ها برای داشتن بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه خواهیم پرداخت. اگر به دنبال این هستید که تراس کوچک خود را به پناهگاهی امن، زیبا و آرامش‌بخش تبدیل کنید، ایده‌های معرفی شده در این مقاله را از دست ندهید.


استفاده از قالیچه باعث زیبایی دکوراسیون بالکن های کوچک ایرانی می‌شود

با استفاده از قالیچه‌های رنگارنگ و زیبا، حس گرما و راحتی را به فضا و چیدمان بالکن کوچک خود خواهید آورد تا آنجا را به مکانی دلنشین برای استراحت خانواده تبدیل کنید. قالیچه‌هایی با طرح‌های شاد و جذاب، به محیط تراس کوچک آپارتمان، زندگی خواهد بخشید و درعین‌حال از کف‌پوش‌های بالکن محافظت خواهد کرد. اگر طرفدار سبک سنتی هستید، با استفاده از قالیچه‌های دست‌بافت با طرح سنتی، جلوه‌ای اصیل را به دکوراسیون بالکن های کوچک ایرانی خود خواهید داد.

از طرفی با قرار دادن چند گلدان کوچک و میز و صندلی‌های چوبی مینیمال و تاشو در کنار قالیچه‌های رنگارنگ، حس آرامش را به دکور بالکن کوچک خود القا خواهید کرد. همچنین به دلیل کوچک بودن این وسایل، قیمت صندلی و میز چوبی و گلدان برای دکور بالکن آپارتمان، مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. در بخش‌های بعد ایده‌های خلاقانه برای استفاده از میز و صندلی و گلدان، در دکوراسیون بالکن کوچک را بررسی خواهیم کرد.

چیدمان بالکن کوچک با میز و صندلی تاشو

مهم‌ترین دلیل استفاده از میز و صندلی تاشو در دکوراسیون بالکن و تراس کوچک، فضای کمی است که این وسایل اشغال می‌کنند؛ به دلیل وزن سبک و قابلیت تاشو بودن، شما به‌راحتی می‌توانید این نوع میز و صندلی‌ها را حمل و جابه‌جا کنید. همچنین میزهای تاشو کاربرد چندگانه نیز دارند؛ به‌عنوان مثال می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان میز ناهار خوری یا میز مطالعه تاشو به‌کار بگیرید. سپس بعد از استفاده به‌راحتی آن‌ها را جمع کنید و در گوشه بالکن قرار دهید. امروزه مدل‌های متنوعی از میز و صندلی‌های تاشو در رنگ و طرح‌های مختلف داخل بازار وجود دارند. ازاین‌رو می‌توانید هر طرحی از آن‌ها را متناسب و هماهنگ با دکوراسیون بالکن، تهیه کنید.

دیوار سبز؛ روح بخشیدن به دکوراسیون بالکن و تراس

اگر می‌خواهید جلوه‌ای از طبیعت و هوای تازه آن را به دکوراسیون بالکن‌های کوچک خانه خود بیاورید، از دیوار سبز غافل نشوید. برای ساخت دیوار سبز می‌توانید از چند ایده مختلف مانند نصب گل و گیاه یا گلدان دیواری، گلدان آویز یا قرار دادن استند گل چوبی جدید در کنار دیوار، استفاده کنید. همچنین باید گیاهان مناسب آپارتمان مانند سانسوریا، کاکتوس یا ساکولنت در این گلدا‌ن‌ها قرار دهید تا با شرایط آب‌وهوایی فضای کوچک سازگار باشند. خاک و کود مناسب برای رشد این گیاهان را نیز باید تهیه کنید.

ترکیب کفپوش چمن مصنوعی و دیوار سبز نیز یک ایده جالب برای بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه به شمار می‌رود. برای چشم‌نوازتر شدن فضای بالکن می‌توانید از لامپ‌های LED کوچک یا ریسه‌های نوری به‌منظور نورپردازی دیوار سبز استفاده کنید. در بخش بعدی نحوه استفاده از نورپردازی مناسب برای دکوراسیون بالکن های کوچک ایرانی را توضیح داده‌ایم.

دلنشین کردن دکور بالکن کوچک با نورپردازی مناسب

استفاده از نورپردازی‌های متقارن، به دلنشین و زیبا شدن چیدمان بالکن کوچک شما، کمک خواهد کرد. برای نورپردازی دکوراسیون تراس و بالکن کوچک می‌توانید از ایده‌های جذابی مانند استفاده از ریسه‌های نوری، چراغ‌های دیواری، چراغ سقفی و شمع‌های زیبا استفاده کنید؛ با این کار علاوه‌بر تامین نور مناسب برای تراس، فضای کمتری را نیز برای نورپردازی دکور بالکن آپارتمان، اشغال خواهید کرد. همچنین اگر طرفدار سبک مینیمالیستی هستید، استفاده از چراغ‌های معلق و آویز مینیمال یا لامپ‌های نئونی دیواری، به طراحی و دکوراسیون بالکن های کوچک، جلوه‌ای مدرن و شیک خواهد داد.

میز دراور؛ ابزاری کاربردی برای ذخیره‌سازی در دکوراسیون بالکن های کوچک

با استفاده از یک دراور چوبی جمع‌وجور با چند کشو جادار در کنار دیوار بالکن، می‌توانید به نگهداری وسایل کوچک خانه بپردازید؛ درعین‌حال از فضای محدود بالکن به بهترین شکل استفاده خواهید کرد. برای اینکه میز دراور با سایر وسایل در دکوراسیون بالکن کوچک، هماهنگ باشد، از طرح‌های متناسب این وسیله با میز و صندلی چوبی می‌توانید استفاده کنید. در واقع انتخاب یک میز دراور زیبا و شیک به دو چندان کردن جذابیت و زیبایی دکوراسیون بالکن های کوچک کمک خواهد کرد.

به کمک ایده‌های ساده یک بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه داشته باشید

بهره‌گیری درست و به‌جا از ایده‌های ساده و جذاب داخل مقاله (استفاده از قالیچه، میز و صندلی تاشو، نورپردازی، گیاه و گلدان و میز دراور)، باعث می‌شود تا دکوراسیون بالکن و تراس کوچک خانه خود را به یک فضای دلنشین و زیبا تبدیل کنید. با کمی خلاقیت در نحوه استفاده از وسایل مناسب، از فضای محدود بالکن خود به بهترین شکل ممکن استفاده خواهید کرد؛ همچنین با اجرای این ایده‌ها می‌توانید آن‌جا را به مکانی برای استراحت، مطالعه یا حتی پذیرایی از مهمانان تبدیل کنید. به یاد داشته باشید، زیبایی در جزئیات کوچک نهفته است و باتوجه‌به نکته‌های ظریف، تغییرات بزرگی ایجاد خواهید کرد.


کد مطلب: 222096

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222096/دکوراسیون-بالکن-های-کوچک-ایرانی-ایده-ساده-ولی-جذاب

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir