کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در صورت برداشت غیرمجاز از حساب‌تان این اقدام فوری را انجام دهید

7 شهريور 1403 ساعت 9:00

 سرهنگ مرتضوی‌ گفت: مجرمان سایبری برای فریب افراد و سرقت موجودی حساب آنها، مبادرت به ارسال پیامک‌های جعلی با عناوین مختلف می کنند.


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: کاربران باید در صورت نصب بدافزار (نرم افزار تهاجمی و مخرب) یا برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، به سرعت گوشی را روی حالت پرواز قرار  دهند.

سرهنگ‌ سیدمصطفی مرتضوی روز چهارشنبه افزود: با این اقدام از ارسال پیام به مخاطبان خود جلوگیری می کنید.

وی اظهار داشت: سپس بدافزار نصب شده را حذف و اقدام به انتقال موجودی حسابهایتان به حساب امن دیگر کرده و رمزها را تغییر داده و یا کارت یا حساب بانکی خود را مسدود کنید.
رییس پلیس فتا اصفهان افزود: کاربران برای دریافت کمک می توانند با پشتیبان بانک خود و یا شماره ۰۹۶۳۸۰ فوریت های سایبری پلیس فتا تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.
وی همچنین تصریح کرد: پیامک‌هایی که از سرشماره های شخصی برای همشهریان ارسال می شود و آنها را به کلیک کردن بر روی لینک ها ترغیب می‌کند بدون شک با هدف کلاهبرداری است.
سرهنگ مرتضوی‌ افزود: مجرمان سایبری برای فریب افراد و سرقت موجودی حساب آنها، مبادرت به ارسال پیامک‌های جعلی با عناوین مختلف می کنند.
وی بیان داشت: شخص پس از ورود به لینک موجود در پیامک، به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و پس از این که اطلاعات حساب وی به سرقت رفت، مجرم در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به سرقت موجودی حساب می کند.
رییس پلیس فتا اصفهان تاکید کرد: اطلاع‌رسانی از طرف ادارات و سازمان‌ها با سرشماره شخصی صورت نمی‌گیرد، پیام‌های واقعی نیز فاقد لینک است و نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی برای ثبت‌نام و برخورداری از موضوعاتی نظیر سهام عدالت، یارانه معیشتی یا دریافت اوراق قضایی نیست.
وی به کاربران توصیه کرد: حفظ هوشیاری هنگام دریافت پیامک یک فاکتور اصلی در شناسایی پیامک‌های جعلی بوده و چنانچه کاربران اندکی هوشیاری به خرج دهند، مجرمان سایبری در ارتکاب جرایم موفق نخواهند بود.
این مقام انتظامی افزود: کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک، میتوانند مراتب را از طریق سایت با کارشناسان پلیس فتا در میان گذارند.


کد مطلب: 222082

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/222082/صورت-برداشت-غیرمجاز-حساب-تان-این-اقدام-فوری-انجام-دهید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir