کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معابر عمومی تهران سنددار می‌شود

5 شهريور 1403 ساعت 9:15

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران نسبت به سنددار کردن معابر عمومی اقدام می‌کند تا این ظرفیت‌ها برای شهر باقی بماند و مکلف هستیم برای همه املاک عمومی سند اخذ کنیم تا زمین خواری رخ ندهد.


 ابوذر مختاری در مورد آخرین وضعیت شناسایی املاک شهرداری تهران با بیان اینکه املاک شهرداری را به دو دسته املاک خصوصی که شامل املاک شهرداری تهران می‌شود و املاک عمومی همچون بوستان، معبر و... تقسیم بندی کرده‌ایم، گفت: همه املاک خصوصی شهرداری تهران شناسایی شدند و کمتر از یک درصد ملک وجود دارد که شهرداری از اطلاعات ملکش مطلع نیست و ممکن است در سوابق شهرداری، سندی نداشته باشیم؛ البته این امکان هم هست که با اطلاع شهرداری یک ملک در اختیار مجموعه فرهنگی یا سازمان مردم نهاد باشد و در جریان فعالیت آن باشیم و براساس مجوز شورای شهر، حق بهره برداری را واگذار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری دو نوع  مدل ملک اعیان و عرصه دارد که در مورد املاک اعیان همچون مراکز ورزشی و...  از آنجایی که قبوض مختلف برای ملک صادر می‌شود قطعا اطلاعات آن در سامانه‌های شهرداری موجود است، افزود: در مورد املاک عرصه نیز باید بگویم که در بانک سامانه جامع املاک شهر تقریبا اطلاعات همه پارسل‌های شهر و املاک شهرداری بر روی آن ثبت شده و ممکن است ملکی در سامانه ما شناسایی نشده باشد؛ اما این عدم اطلاعات ناشی از باقی مانده طرحهای توسعه‌ای است.

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در توضیح بیشتر اظهار کرد: به عبارت دیگر ممکن است چند سال قبل شهرداری تهران زمینی برای ساخت خیابان خریداری کرده که بخشی از ملک در طرح توسعه‌ای هزینه شده؛ اما بخشی از زمین خریداری شده بلاتکلیف باقی مانده باشد که تعداد این موارد به استناد پایش‌ها بسیار کم است. هرچند که در طرح پرونده خوانی که داریم این موارد چک می‌شود ولی دقت داشته باشید که این نوع املاک هم به نام شهرداری است که نتوانستیم به نحو احسنت از آن استفاده کنیم.

مختاری در مورد سند دار شدن معابر و خیابان‌ها نیز با تأکید بر اینکه شهردار تهران برای شهرک ژاندارمری به مساحت۵۰ هکتار سند اخذ کرده و برای بخشی از اتوبان همت در غرب مسیر را نیز سند تهیه کردیم، گفت: شهرداری تهران نسبت به سنددار کردن معابر عمومی اقدام می‌کند تا این ظرفیت‌ها برای شهر باقی بماند و مکلف هستیم برای همه املاک عمومی سند اخذ کنیم تا زمین خواری رخ ندهد.


کد مطلب: 221969

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221969/معابر-عمومی-تهران-سنددار-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir