کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت جدید دام زنده امروز ۴ شهریورماه اعلام شد/ گوشت ارزان شد

4 شهريور 1403 ساعت 17:20

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با افزایش ۳۰ درصدی تولید گوساله پروار نسبت به سال قبل، ۳۵۰ هزار راس به جمعیت گوساله افزوده شده است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ منصور پوریان گفت: با توجه به ذخایر کنونی گوشت در سردخانه‌ها و اشباع بازار همزمان با پیک مصرف شاهد روند کاهشی قیمت دام و گوشت در بازار هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: با بیان اینکه سالانه ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تن گوشت گرم و منجمد تنظیم بازار وارد کشور می‌شود، افزود: علی رغم روزهای پرمصرف گوشت، اما به سبب تامین مستمر و مازاد بر نیاز بازار نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه این امر منجر به کاهش ۱۵ هزار تومانی قیمت دام زنده در کشور شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به حجم موجود دام در دامداری‌ها و اشباع بازار، در قالب صادرات و خرید حمایتی باید دام مازاد از دامداران خریداری شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از افزایش ۳۰ درصدی تولید گوساله خبر داد و گفت: بنابر سیاست حمایتی حدود ۳۵۰ هزار راس به جمعیت گوساله کشور اضافه شده است.

او جمعیت دام سبک کشور را ۷۰ میلیون راس اعلام کرد و افزود: بنابر آمار ۴۷ میلیون راس از جمعیت دام سبک مولد است که با توجه به فصل زایش در پاییز شاهد عرضه گسترده در بازار خواهیم بود.

پوریان نرخ کنونی هرکیلو دام زنده سبک را ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و گوساله ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به عرضه گسترده دام، قیمت هرکیلو لاشه گوسفندی با کاهش ۳۰ هزار تومانی به ۵۳۰ هزار تومان رسیده است.


کد مطلب: 221942

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221942/قیمت-جدید-دام-زنده-امروز-۴-شهریورماه-اعلام-گوشت-ارزان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir