کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آینده تلگرام در هاله‌ای از ابهام

4 شهريور 1403 ساعت 11:30

کانال تلویزیونی TF ۱ فرانسه از بازداشت پاول دورف، بنیانگذار و مدیر عامل «تلگرام» در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس خبر داد. مقامات قضایی فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بودند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ،رسانه‌های روسیه ساعاتی پیش از بازداشت بنیانگذار محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام رسان در روسیه خبر دادند.

پایگاه خبری روسیا الیوم بامداد یکشنبه در خبری فوری به نقل از کانال تلویزیونی TF۱ فرانسه گزارش داد که پاول دورف، بنیانگذار تلگرام شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس از سوی پلیس بازداشت شد.

به گزارش شبکه پربیننده فرانسوی، پاول دورف، بنیانگذار تلگرام از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود که در فرودگاه بورژ هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شد.

گزارش‌ها حاکیست که دستگاه امنیتی فرانسه پس از صدور قرار بازداشت پاول دوروف از سوی مقامات قضائی این کشور هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت کردند.

گفته می‌شود حکم بازداشت دورف به دلیل همکاری نکردن وی با نیرو‌های امنیتی فرانسه صادر شده است که وی را در قاچاق مواد مخدر و جرایم سنگین دیگر شریک می‌کند.

شبکه TF۱ اضافه کرد که انتشار پیام‌های رمزگذاری در «تلگرام» از علل اصلی شکایت مقامات اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

به گزارش منابع خبری، فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بود.

گفتنی است که پاول دورف که متولد روسیه است، مؤسس و مالک تلگرام است. وی را مارک زاکربرگ روسیه می‌نامند و با دارایی خالص ۱۱.۵ میلیارد دلاری در فهرست میلیاردر‌های فوربس در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.


کد مطلب: 221923

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221923/آینده-تلگرام-هاله-ای-ابهام

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir