کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین: اوکراین قصد حمله به نیروگاه اتمی کورسک را داشت

1 شهريور 1403 ساعت 18:30

رئیس‌جمهور روسیه در جلسه بررسی وضعیت مناطق مرزی کشورش، از تلاش‌های ناکام نیروهای اوکراینی برای حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک خبر داد و گفت آژانس بررسی‌هایی انجام خواهد داد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) از تلاش اوکراینی‌ها برای حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک (NPP) مطلع شده و قول داده است متخصصانی را اعزام کند.

پوتین در نشستی درباره مناطق مرزی کورسک، بریانسک و بلگورود، گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطلع شده است، آنها قول می‌دهند که خودشان بیایند و متخصصان را برای ارزیابی بفرستند.»

پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد که این سازمان متخصصانی را برای ارزیابی وضعیت در نیروگاه هسته‌ای کورسک اعزام کند.

ولادیمیر پوتین افزود: «من به روسای سرویس‌های امنیتی دستور داده‌ام تا نیروهای دفاع شخصی را در مناطق هم مرز با اوکراین سازماندهی کنند.»

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره وضعیت مناطق مرزی روسیه نشستی برگزار کرد و «دنیس مانتوروف» معاون اول نخست‌وزیر و رهبران منطقه‌ای در نشست پوتین حضور داشتند. معاون اول نخست‌وزیر روسیه گفت: تاکنون ۱۱۵ هزار نفر از مناطق مرزی خارج شده‌اند.

وزرات دفاع روسیه پیشتر هم با بیان اینکه اوکراین برنامه دارد به نیروگاه اتمی منطقه کورسک حمله کند، به تحرکات اوکراینی‌ها اشاره کرد و به‌ویژه بعد از وقوع آتش‌سوزی در برج خنک‌کننده نیروگاه زاپوریژیا، نگرانی‌ها افزایش یافت.

در این بیانیه آمده است که کی‌یف در حال آماده شدن برای تحریکات هسته‌ای با هدف مقصر دانستن روسیه برای حمله به تاسیسات اتمی خود است تا زمینه حمله به نیروگاه‌های اتمی در اوکراین را فراهم کند. وزارت دفاع روسیه افزود، برنامه‌های اوکرین برای حمله به نیروگاه اتمی کورسک نقض معاهده مبارزه با تروریسم هسته‌ای بوده و با «پاسخ سختی» در صورت اجرایی شدن این برنامه‌ها مواجه خواهد شد.

در جریان حملات اوکراین به روسیه، خبرگزاری نووستی گزارش کرد مقامات اوکراینی قصد دارند به منطقه «کورسک» روسیه و همچنین نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» حمله کنند و روسیه را مقصر این اقدامات تحریک‌آمیز بدانند.

واحدهای زرهی اوکراینی در بزرگ‌ترین تهاجم مرزی خود تا به امروز، در ۶ اوت به منطقه کورسک حمله کردند و چندین روستا و شهر «سودژا» را تصرف کردند و برای تحت فشار گذاشتن روس‌ها، از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.

به گزارش راشا تودی، کی‌یف می‌گوید قصد دارد یک «منطقه حائل» در خاک روسیه ایجاد کند. روسیه با تخلیه غیرنظامیان از مناطق آسیب‌دیده و استقرار نیروهای اضافی در کورسک و همچنین حمله به اهداف در منطقه «سومی» اوکراین، که به‌عنوان محل اجرای تهاجم مورد استفاده قرار گرفت، پاسخ داد.

به گفته مقامات روسی، دست‌کم ۳۱ غیرنظامی در کورسک کشته و ۱۴۳ نفر زخمی شده‌اند. وزارت دفاع روسیه تخمین می‌زند که حدود ۴۴۰۰ سرباز اوکراینی در جریان این عملیات کشته یا زخمی شده باشند.


کد مطلب: 221808

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221808/پوتین-اوکراین-قصد-حمله-نیروگاه-اتمی-کورسک

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir