کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیگنال رأی اعتماد قاطع و کامل مجلس به جامعه ایران از نگاه محمود واعظی

1 شهريور 1403 ساعت 12:40

قائم مقام حزب اعتدال و توسعه گفت: وقتی وزرای پیشنهادی کابینه، کامل و قاطع موفق به کسب رأی اعتماد از سوی مجلس می‌شوند، برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های کلان دولت در جهت نیل به رفاه اجتماعی‌، توسعه کشور و عبور از چالش‌ها و نارسایی‌های گذشته تسریع می‌شود.


محمود واعظی قائم مقام حزب اعتدال و توسعه، در رابطه با اخذ رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: رأی اعتماد قاطع به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گام مهم و ارزشمند از سوی نمایندگان محترم قوه مقننه در راستای نیل به "وفاق ملی" است و از این بابت به جد از مجلس محترم تشکر می‌کنیم، چرا که این رویکرد اتفاق مهم و مبارکی است و دولت قادر است با ترکیب کامل، از همان روز اول کارهای انبوه خود را با قدرت و انگیزه مضاعف آغاز کند.

وی در گفتگو با مهر ادامه داد: آقای پزشکیان در انتخاب و چینش وزرای کابینه بسیار مراعات کرد و ملاحظات مجلس را نیز در نظر گرفت. وی وزرایی را تعیین و نهایتاً معرفی نمود که با قوه مقننه تعامل و سازگاری که اصلی‌ترین نیاز امروز کشور برای عبور از چالش‌های تلنبار شده ۳ سال سخت گذشته است را داشته باشند. مجلس محترم نیز پاسخ مثبت، حمایت‌گرایانه و سازنده‌ای به رئیس جمهور داد و امیدوار هستیم همبستگی و همکاری فزاینده‌ای که امروز میان دو قوه شاهد بودیم همواره ادامه پیدا کند و کشور با عقلانیت و عبور از جزم اندیشی و جریان‌گرایی‌های افراطی مخرب به سمت رفاه مردم و توسعه کشور حرکت کند.

قائم مقام حزب اعتدال و توسعه با طرح این موضوع که امیدوارم این همکاری و همبستگی دولت و مجلس امیدی برای مردم ایجاد کند، گفت: بسیار امیدوارم تا توافق صورت گرفته میان سران سه قوه، راهگشای مشکلات و چالش‌های متعدد و بسیار پیچیده‌ای که پیش روی دولت چهاردهم قرار دارد، واقع شود.

واعظی با اشاره اینکه انتخاباتی که برای تشکیل دولت چهاردهم با رأی مردم برگزار شد، مسئولیت اجرای وظایف دولت را به دولتمردان یادآور می‌شود، گفت: دولت از منظر قانون اساسی، تنها قوه اجرایی کشور با تشکیلات گسترده در سراسر کشور است و همواره در قبال کیفیت زندگی مردم مسئولیت وسیعی دارد. اخذ رأی اعتماد قاطع و کامل از مجلس در راستای وفاق ملی، یکی از اصلی‌ترین پیام‌های بازآفرینی و افزایش امید اجتماعی است. همکاری و تعامل سازنده قوا، پیام امید بخش و بسیار روشنی برای جامعه خواهد بود که مع‌الواسطه آن، حل و فصل مشکلات و نارسایی‌های کشور تسریع و تسهیل خواهد شد و متعاقباً بازآفرینی و تقویت امید و اعتماد اجتماعی به نظام به شکل فزاینده ای صورت می‌پذیرد.

وی در رابطه با تکلیف دولت در قبال رأی اعتماد کامل کابینه، خاطرنشان کرد: وقتی وزرای پیشنهادی کابینه، کامل و قاطع موفق به کسب رأی اعتماد از سوی مجلس می‌شوند، برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های کلان دولت در جهت نیل به رفاه اجتماعی‌، توسعه کشور و عبور از چالش‌ها و نارسایی‌های گذشته تسریع می‌شود. فلذا وفق راهبرد مزبور، آقای پزشکیان با مشی "اعتدالی" در چینش کابینه ملاحظات و اولویت‌های مجلس را هوشمندانه مد نظر قرار داد و مجلس هم به چینش و ترکیب وفاقی، با رأی اعتماد مطلوب به وزرا، در تعاملی سازنده و فاخر، پاسخ مثبت و همبستگی خود را متبادر ساخت.

واعظی در رابطه با حفظ تعامل دولت و مجلس در ۴ سال دولت چهاردهم عنوان کرد: رؤسای قوا نقش تعیین کننده‌ای دارند. جلسات منظم که رؤسای سه قوه تشکیل می‌دهند می‌تواند در جهت پیشبرد کلیه امور خرد و کلان کشور، راهبردی و بسیار اهمیت داشته باشد. اگر جلسات قوای سه گانه دستور کار مشخص و روشنی داشته باشد و هر یک مسئولیت سهم خود در حل مشکلات ملک و مملکت را پذیرا شوند و برای حل و فصل آن تلاش کنند، به عنوان فاکتوری مهم و اساسی در افزایش امید مردم، تعیین کننده خواهد بود.


کد مطلب: 221790

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221790/سیگنال-رأی-اعتماد-قاطع-کامل-مجلس-جامعه-ایران-نگاه-محمود-واعظی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir