کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین ایرانی به کنگره امریکا می رود؟

31 مرداد 1403 ساعت 20:40

یاسمین انصاری که در یک خانواده ایرانی در آمریکا به دنیا آمده پیش از این در سازمان ملل کار کرده و هم اکنون نماینده شورای شهر فینکس است / اگر خانم انصاری در انتخابات ماه نوامبر برنده شود نخستین ایرانی مسلط به زبان فارسی است که به کنگره آمریکا راه پیدا می‌کند.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ یاسمین انصاری، عضو ایرانی‌تبار شورای شهر فینکس در آریزونا امریکا، در یک رقابت فشرده نامزدی حزب دموکرات در انتخابات کنگره را به دست آورده است.

به نقل از عصرایران او با اختلاف فقط ۳۹ رای در حوزه سوم رای‌گیری بخش ماریکوپا توانست راکول تران، عضو سابق مجلس ایالتی، را شکست دهد.

به علت نزدیکی این انتخابات، آرا بازشماری شد.

یاسمین انصاری که در یک خانواده ایرانی در آمریکا به دنیا آمده پیش از این در سازمان ملل کار کرده و هم اکنون نماینده شورای شهر فینکس است.

او بعد از اعلام پیروزی در مرحله مقدماتی در پستی در شبکه‌های اجتماعی از رای دهندگان تشکر کرد.  

او گفت: «وقت آن است که کنار هم جمع شویم و از پیروزی‌ حزب دموکرات در همه سطوح مطمئن شویم.»

خانم تران هم با پذیرش شکست گفت: «این ۳۹ رای اختلاف، شاهد همان چیزی است که ما دموکرات‌ها از قبل می‌دانستیم: هر یک رای مهم است.»

او در انتخابات نوامبر با جف زینک از حزب جمهوریخواه روبرو خواهد شد.

اگر خانم انصاری در انتخابات ماه نوامبر برنده شود نخستین ایرانی مسلط به زبان فارسی است که به کنگره آمریکا راه پیدا می‌کند.

اکثریت قاطع رای دهندگان در این حوزه انتخابیه در شهر فینکس، در انتخابات سراسری پاییز با فاصله به نماینده حزب دموکرات رای می‌دهند، بنابراین احتمال پیروزی او زیاد است.

این کرسی بعد از آن باز شد که روبن گالاگو، نماینده دموکرات این حوزه، اعلام کرد که نامزد سنا خواهد شد. او در آن رقابت با کاری لیک از حزب جمهوری‌خواه روبرو خواهد شد.

آریزونا از میدان‌های به اصطلاح نبرد در انتخابات ریاست جمهوری است.


کد مطلب: 221763

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221763/اولین-ایرانی-کنگره-امریکا-می-رود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir