کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این گروه از طرح مسکن ملی حذف شدند!

31 مرداد 1403 ساعت 15:45

خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است و می‌تواند منجر به ابطال ثبت ‌نام اولیه و حذف از پروژه‌ها شود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین،  سید احمد موسوی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم در حوزه تامین مساکن حمایتی است و با هدف بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن، ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن اجرا می‌شود.

اقتصادآنلاین نوشت: وی با اشاره به برخی خرید و فروش‌های امتیاز نهضت ملی مسکن به صورت وکالتی افزود: براساس ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی ممنوع بوده و همچنین در این قانون قید شده که حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط و انتقال حق انتفاع اراضی یا اعیان یا امتیاز ثبت‌نام وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است که براساس مقررات، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد.

وی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تبعات احتمالی ناشی از انتقال یا خرید و فروش امتیاز طرح‌های مذکور و صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با تخلفات این حوزه بر همکاری، هماهنگی و اقدام فوری دستگاه‌های مسئول در اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم تاکید کرد.


کد مطلب: 221741

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221741/این-گروه-طرح-مسکن-ملی-حذف-شدند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir