کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سفر اربعین مراقب کودکان باشید

31 مرداد 1403 ساعت 14:38


مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه والدین باید قبل از عزیمت به سفر اربعین از سلامت کامل کودکان خود اطمینان یابند، بر رعایت توصیه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های  عفونی و تنفسی و پرهیز از گرمازدگی تأکید کرد.

فرشید وفا، مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در گفت و گو با ایسنا در خصوص توصیه های سفر اربعین به افراد با شرایط خاص گفت: کودکان از جمله افرادی هستند که در شرایط حساس هستند لذا افرادی که به همراه کودکان خود به سفر اربعین مشرف می شوند باید توصیه‌های بهداشتی را برای کودکان به صورت جزئی‌تر رعایت کنند چرا که این رده سنی در شرایط حساس‌تری هستند.

وی ادامه داد: والدین باید قبل از عزیمت از سلامت کامل کودکان خود اطمینان یابند و در طول سفر به تأمین مایعات کودک توجه ویژه داشته باشند تا کودک دچار گرمازدگی نشود.

وفا ابراز کرد: در طول سفر زمان حرکت پیاده روی را به ساعاتی موکول کنند که از گرمای هوا کاسته شده ضمن اینکه به تغذیه کودک در مسیر توجه کنند و از مواد غذایی که بالای ۶۳ درجه طبخ شده برای کودکان استفاده کنند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی افزود: از آنجا که در اربعین تجمعات در کشور عراق زیاد است احتمال ابتلا به بیماری های عفونی و تنفسی بالاست لذا استفاده از ماسک توصیه می شود و افرادی که کودک همراه دارند بهتر است از حضور در تجمعات خودداری کنند.

وی در خصوص تمهیدات بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های کشورهای همسایه گفت: زائران افغانستانی که از مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند و قصد عزیمت به سفر اربعین را دارند در صورت وجود علائم سندرومیک توسط تیم پزشکی مستقر در مرز چک می شوند.

وفا با بیان اینکه با عنایت به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در خصوص زائران اربعین نیز ضرورت دارد افراد بالای ۶۵ سال و زیر ۱۵ سال نسبت به تکمیل واکسیناسیون سرخک اقدام کنند و در صورتی که سابقه واکسیناسیون سرخک دارند، نسبت به تکمیل آن اهتمام ورزند، بیان کرد: افرادی که در سفر به مواردی از جمله تب، اسهال، استفراغ و مواردی از این قبیل مبتلا شدند، هنگام بازگشت به ایستگاه سلامت مرزی که تیم پزشکی در آن مستقر هستند مراجعه کنند تا در صورت ابتلا به بیماری مورد مداوا قرار گیرند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در کشور عراق گرمازدگی بزرگترین تهدید برای زائران به ویژه افراد با شرایط خاص است، لذا استفاده از مایعات، استراحت کافی، استفاده از لباس مناسب ، کلاه و نقاب در مسیر به زائران توصیه می شود.

وی گفت: افرادی که داروی خاصی مصرف می کنند باید توجه داشته باشند به تعداد روزهایی که در عراق هستند داروی خود را تهیه و سپس اقدام به عزیمت کنند.


کد مطلب: 221733

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221733/سفر-اربعین-مراقب-کودکان-باشید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir