کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

7 مورد از مشکلات بریج دندان

31 مرداد 1403 ساعت 10:55

در دندانپزشکی ترمیمی، مشکلات بریج دندان به یکی از نگرانی‌های مراجعه کنندگان تبدیل شده است. بریج‌های دندانی با وجود این که راه‌حل درمانی مناسبی برای دندان‌های از دست رفته‌اند و می‌توانند لبخند شما را زیباتر کنند؛ اما نیاز به مراقبت جدی و رعایت بهداشت دهان و دندان دارند تا عمر مفید و عملکرد آن‌ها افزایش پیدا کند.


در راستای این موضوع، ما در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره مشکلات و معایب بریج دندان را بررسی کنیم.

رایج‌ترین مشکلات بریج دندان چیست؟

در ادامه مطلب، 7 مورد از رایج‌ترین مشکلات بریج دندان را برای شما نام می‌بریم و در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم.

پوسیدگی دندان زیر بریج

از مهم‌ترین معایب بریج دندان این است که ذرات غذا و پلاک‌ها می‌توانند در فضای بین پونتیک و دندان‌های پایه جمع شوند. این امر، احتمال پوسیدگی و عفونت دندان‌های شما را بیشتر می‌کند؛ بنابراین، برای جلوگیری از بروز مشکلات بریج دندان و حفظ سلامتی دهان و دندان‌هایتان، باید به‌طور مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. همچنین، لازم است برای انجام معاینات دوره‌ای به کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید.

شل شدن یا افتادن پل

شل شدن یا افتادن پل دندانی یکی دیگر از مشکلات بریج دندان است. این مورد، معمولا به دلیل ساییدگی یا پوسیدگی دندان‌ها رخ می‌دهد که می‌تواند ناشی از بهداشت نامناسب دهان و دندان شما باشد. اگر پل دندانی به هر دلیلی شل شده است و در جای خود حرکت می‌کند؛ برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر باید فورا به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کنید تا احساس ناراحتی شما برطرف شود.

آسیب دیدن پل

بریج‌های دندانی، در عین حال که دوام خوبی دارند اما با گذشت زمان آسیب می‌بینند. ضربات ناشی از تصادف یا گاز گرفتن مواد خوراکی و اجسام سفت ازجمله عواملی هستند که می‌توانند باعث ترک خوردگی یا حتی خرد شدن کامل پل دندانی شوند؛ بنابراین، مهم است در زمان مصرف مواد غذایی بیشتر احتیاط کنید و از شکستن پوست دانه‌های خوراکی با دندان‌هایتان خودداری کنید.

اگر عاداتی مانند دندان قروچه دارید؛ سعی کنید شب‌ها هنگام خواب از محافظ دندان نایت گارد استفاده کنید.

احساس ناراحتی و بروز حساسیت

یکی دیگر از عوارض بریج دندان، احساس ناراحتی بعد از آن است. برخی از افراد ممکن است بعد از گذاشتن بریج دچار حساسیت شدید در دندان‌های خود شوند. این امر می‌تواند ناشی از بریج نامناسب، پوسیدگی زیر بریج یا هرگونه مشکل پل دندانی باشد.

در هر حال، اگر متوجه ناراحتی یا حساسیت دندان‌های خود نسبت به گرما و سرما شدید، حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مشکل را برطرف کند.

بیماری لثه

بریج‌های دندانی همچنین می‌توانند به محل رشد باکتری‌ها تبدیل شوند و لثه‌های شما را دچار عفونت کنند. التهاب لثه، پریودنتیت یا خونریزی لثه از مشکلات رایجی هستند که می‌توانند در اثر بریج‌های دندانی ظاهر شوند.

انجام معاینات منظم دندانپزشکی و رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از مضرات بریج دندان ضروری است.

بوی بد دهان

از آنجایی که ذرات غذا می‌توانند لابه‌لای بریج‌های دندان نفوذ کنند؛ این امر، منجر به بوی بد دهان می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید از نخ دندان‌هایی که به طور خاص برای بریج دندان طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

همچنین، می‌توانید از یک مسواک بین دندانی برای تمیز کردن قسمت‌هایی از دندان که به آن دسترسی ندارید، استفاده کنید. این عمل به ظاهر ساده می‌تواند بوی بد دهان را رفع کند و سلامت کلی دهان شما را نیز ارتقا دهد.

مشکلات ظاهری

بریج‌ دندان، در عین حال که ظاهری طبیعی به دندان‌های شما می‌بخشند؛ اما ممکن است با گذشت زمان دچار تغییر رنگ یا شکل شوند. در این صورت، ظاهر دندان پونتیک با دندان‌های مجاور شما متفاوت می‌شود و لبخند شما را غیر طبیعی جلوه می‌دهد. برای رفع این مشکل، باید دندان‌هایتان را به طور مرتب تمیز کنید و برای انجام معاینات دوره‌ای به دندانپزشک مراجعه کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از رایج‌ترین مشکلات بریج دندان مانند پوسیدگی دندان، افتادن پل دندانی، بروز حساسیت و بوی بد دهان را بررسی کنیم. آشنایی با عوارض بریج دندان و روش‌های پیشگیری از آن کمک زیادی به حفظ سلامت دهان و دندان شما می‌کند.

منبع: https://mikhakdental.com/ 


کد مطلب: 221728

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221728/7-مورد-مشکلات-بریج-دندان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir