کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارشاد

30 مرداد 1403 ساعت 16:00

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند که جزییات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز سه‌شنبه-۳۰ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند.

در ابتدای این جلسه، احمد راستینه ضمن قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی درباره وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی از موافقت این کمیسیون با برنامه های سیدعباس صالحی خبر داد.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده‌ای به عنوان مخالف برنامه‌های او صحبت نکرد. طبق آیین نامه مجلس،‌با توجه به اینکه سیدعباس صالحی  مخالفی نداشت، موافقی هم صحبت نکرد و بلافاصله بعد از قرائت گزارش کمیسیون، وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه های خود پرداخت.

وزارت فرهنگ یکی از وزارتخانه‌های پیشران برای تحکیم وفاق دولت و ملت است

درادامه این جلسه، سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دفاع از برنامه های خود برای این وزارتخانه، با تاکید بر اینکه بی تردیدی یکی از وزارتخانه‌های پیشران برای اینکه بتواند وفاق دولت و ملت را تجدید و تحکیم کند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: اینجانب در پرتو عنایت و نگرش‌های جامع و راهبردی مقام معظم رهبری و با استفاده از راهنمایی‌ها و دلسوزی‌های مراجع عظام تقلید و با اتکا به ظرفیت نخبگان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه تلاش خواهم کرد که در دولت چهاردهم در این حوزه مهم و کانونی یعنی وفاق ملی در سطح دولت و ملت موثر و سهیم باشند. 

 

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.


کد مطلب: 221674

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221674/گزارشی-بررسی-صلاحیت-وزیر-پیشنهادی-ارشاد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir