کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پشیمانی ورزشکاران بعد از مهاجرت

29 مرداد 1403 ساعت 18:30

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: به خاطر تغییر کابینه انتخابات ۲ فدراسیون برگزار نشد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ محمدشروین اسبقیان معاون وزیر ورزش در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تیراندازی با کمان، اظهار داشت: این رشته در مسیر رشد در حال حرکت است و گزارش‌های رئیس فدراسیون حاکی از فعالیت‌های بی وقفه در این فدراسیون است. این فدراسیون همچنین در بحث استعدادیابی نیز عملکرد قابل تقدیری داشته است.

وی افزود: بر اساس اعلام رئیس فدراسیون، تعداد ورزشکاران سازمان یافته فدراسیون کم است اما نباید نادیده بگیریم که رشته تیراندازی با کمان تجهیزات محور است و باید هدفمند پیش برویم تا نسبت به گذشته پیشرفت داشته باشیم.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه زمانی که کار را آغاز کردیم ۱۸ فدراسیون با سرپرست اداره می شدند، عنوان کرد: هم اکنون ۲ فدراسیون تحت سرپرستی اداره می‌شوند. وزارت ورزش در این رابطه به دلیل تغییر و تحولات کابینه جدید دولت دست نگه داشت و به وزیر بعدی احترام گذاشت چرا که شاید ملاحظاتی وجود داشته باشد.

اسبقیان با اشاره به اینکه تیروکمان باید در المپیک بعدی بدرخشد، عنوان کرد: تیروکمان درخشیده و باید این مسیر را ادامه دهد. جوانی به نام آرین سلیمی که رماتیسم مفصلی می گیرد و دو سال نمی تواند راه برود در نهایت قهرمان المپیک می شود، چگونه می توانیم این باور را به دنیا منتقل کنیم؟ 

وی با اشاره به بحث مهاجرت ورزشکاران تصریح کرد: متاسفانه دور ورزشکار ما را می‌گیرند و ورزشکار ما به یک کشور دیگر می رود، ورزشکار ما بعدا پشیمان می شود، باید به این نکات توجه کنیم و مسائل را مدنظر قرار دهیم.

اسبقیان ادامه داد: موضوع تجهیزات به صورت ویژه برای اولین بار مدنظر قرار گرفته و ۱۱ میلیارد تومان از محل مسئولیت های اجتماعی اختصاص یافته و با صلاحدید فدراسیون در هیات های استانی توزیع می شود؛ ناوگان تجهیزات ورزش کشور فرسوده شده و باید بدانیم که یکی از فاکتورهای موفقیت، تجهیزات است و در حال مدرن سازی تجهیزات ورزشی هستیم، این مورد نیز با پیگیری وزیر ورزش مدنظر قرار گرفت.

حضور دنیامالی در وزارت ورزش؟ غیرطبیعی نیست

اسبقیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عملکرد مبینا فلاح در پاریس، مطمئنم تیروکمان در المپیک ۲۰۲۸ به حق واقعی خود می رسد. در این فدراسیون کارهای زیرساختی خوبی انجام شده است.

وی در خصوص برنامه ورزش کشور برای المپیک ۲۰۲۸، گفت: برنامه پیشرفت ورزش کشور تدوین شده است. وزیر ورزش تا ۲ روز آینده تعیین تکلیف می شود و باید با برنامه و نظارت وی گزارش ها را ارائه دهیم تا سیاست های کلان برای حضور موفق در المپیک و بازی‌های آسیایی بعدا اعلام شود.

معاون وزیر ورزش با بیان اینکه فدراسیون‌های بولینگ و بیلیارد، شطرنج و روستایی با سرپرست هستند، گفت: ثبت نام انجام شده و تاریخ جدید با حضور جدید وزیر ورزش اعلام می شود.

وی در خصوص طولانی شدن روند برگزاری انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: مواردی را دستگاه های نظارتی مطرح کردند و سیستم قضایی حکمی داده بود که به سرانجام رسید و مجوز انتخابات صادر شد.

اسبقیان با اشاره به اینکه همیشه به ورزش ایران امیدوارم، افزود: ما می توانیم نتایج المپیک لندن را تکرار و سیر صعودی داشته باشیم. بااستعدادی که از جوانان در بخش های مختلف شاهد بودیم با استمرار برنامه ها و برنامه ریزی خوب می توانیم بهتر هم باشیم. المپیک پیچیدگی خاص خود را دارد و پیش بینی سخت است ولی امیدوارم با استمرار برنامه ها این بچه های جوان در تکواندو و کشتی و سایر رشته ها بدرخشند.

وی ادامه داد: در وزنه برداری باید به حق خود برسیم چون در این فدراسیون پوست اندازی آغاز شده است. با والیبال، بسکتبال و هندبال هم جلسه داشتیم، امیدواریم از این ۳ رشته حداقل در ۲ رشته برای المپیک بعدی سهمیه بگیریم.

وی در خصوص اینکه گفته شده دنیامالی به وزارت ورزش رفته و در دفتر وزیر ورزش حضور داشته است، گفت: حضور دنیامالی در وزارت ورزش غیرطبیعی نیست. او مدیر ورزشی است و سال ها رئیس فدراسیون قایقرانی بوده است. وی مدیر ورزشی بوده و با مدیران وزارت ورزش در ارتباط است. او ظاهراً برای اخذ اطلاعات و تنظیم برنامه ها به وزارت آمد و موضوع غیرطبیعی نیست.

وی در خصوص اینکه شنیده شده در زمان حضور وزیر ورزش در پاریس، دنیامالی در دفتر هاشمی حضور داشته، گفت: دنیامالی از مدیران با تجربه کشور است و قطعا با هماهنگی انجام شده است و به صورت قوی به نظر می رسد هاشمی در جریان بوده است. این عرف است وزرایی که معرفی می شوند برای اخذ اطلاعات باید با دستگاه مربوطه در ارتباط باشند.

اسبقیان در خصوص تعویق دوباره انتخابات شطرنج و موضوعات مربوط به نایب رئیس این فدراسیون گفت: ما به عنوان وزارت ورزش نظارت لازم را بر این موضوعات داریم ولی احساس کردیم تاریخ شطرنج را تمدید کنیم و با حضور وزیر تاریخ جدید را اعلام می کنیم.


کد مطلب: 221620

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221620/پشیمانی-ورزشکاران-بعد-مهاجرت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir