کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع

29 مرداد 1403 ساعت 16:30

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداختند که جزییات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.


به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز دوشنبه-۲۹ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداختند.

درابتدای این جلسه، ابراهیم رضایی گزارش مسلح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرائت و عنوان کرد که صلاحیت عزیز نصیرزاده به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد تائید اعضای این کمیسیون قرار گرفته است.

همچنین زهرا سعیدی گزارش کمیسیون صنایع و معادن را به عنوان یکی از کمیسیون‌های اصلی وزارتخانه مذکور در صحن مجلس قرائت کرد و گفت که اعضای کمیسیون با پیشنهاد تصدی عزیز نصیرزاده برای پست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موافقت کردند.

مخالفان وزیر پیشنهادی دفاع

معیشت نیروهای مسلح مورد توجه قرار گیرد

یاسر سلیمانی اظهار کرد: من مخالف آقای نصیرزاده نیستم و افتخار می‌کنم که در کنار شما هم هستم اما لازم است که چند نکته را بیان کنم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به معیشت نیروهای مسلح گفت: باید تمامی توان به کار گرفته شود که نیروهای کارآمد و زبده در وزارت دفاع حفظ شوند نه این‌که آنهاب به خاطر مسائل معیشتی به جاهای دیگر بروند این خیلی بد است که کسی که لب مرز ماموریت دارد حقوقی مساوی با فردی بگیرد که ماموریتی در تهران داشته و در هتل اسکان دارد.

رفاه نیروهای مسلح مورد توجه قرار گیرد

علی بابایی کارنامی با بیان این‌که وزیر دفاع مرکز ثقل هماهنگی مجلس شورای اسلامی و ارکان نظامی است، اظهار کرد: وزارت دفاع دو وظیفه نظامی و دفاعی دارد که باید در این راه از مولفه‌های هوشمند سازی و مردمی سازی هم بهره گیرد که به آن توجهی نشده است.

وی در پایان خواستار توجه به وضعیت رفاه نیروهای مسلح و بازنشستگان و وضعیت مسکن و معیشت نیروهای مسلح شد.

زمانبندی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع به مجلس کمرنگ است

سید جلیل میرمحمدی میبدی با بیان اینکه زمانبندی در برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی دفاع به مجلس کمرنگ است، اظهار کرد: درخواست داریم وزیر پیشنهادی در این خصوص توضیحات ارائه دهد. امروز وزارت دفاع نقطه قوت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است و از وزیر دفاع می‌خواهیم تا کمک کنند که بتوانیم این نقطه قوت هر روز به بهترین وجه هر روز تقویت شود.

در برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع در حوزه صنعت و اقتصادی ایرادات جدی وجود دارد

مهدی طغیانی گفت:  در برنامه آقای نصیرزاده در موضوع صنعت و حوزه‌های اقتصادی به ویژه در مواردی که صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح عمل می‌کند ایرادات جدی وجود دارد. اداره یکی از صنعتی‌ترین وزارتخانه‌های کشور با نگاه نیروهای مسلح امکان‌پذیر نیست مگر آنکه سازمان ارتباط صنعتی داخل وزارتخانه و بیرون از آن بازآرایی شود.

***

موافقان وزیر پیشنهادی دفاع

برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی دفاع مطابق اسناد بالادستی است

حیم زارع با اشاره به اینکه آقای نصیرزاده در هر سمت و مسئولیتی توانمندی های خود را در ارتقای بنیه دفاعی به کار بستند و همواره موفق ترین فرمانده بوده اند، یادآور شد: برنامه ارائه شده مطابق برنامه و اسناد بالادستی است. تامین پایدار منابع در ارتقای قدرت دفاعی، دستیابی به قدرت علمی، روزآمدسازی فناوری های دانش بنیان، ارتقای جهشی تجهیزات پیشرفته و اکتساب فناوری های نو ظهور از جمله برنامه های ایشان بوده است. امیدواریم در نهایت کسی به عنوان وزیر معرفی شود که مورد تایید رهبر انقلاب باشد.

نصیرزاده برنامه‌ای هدفمند برای وزارت دفاع دارد

فرهاد طهماسبی داشتن برنامه هدفمند و تقویت بنیه دفاعی از ویژگی های وزیر پیشنهادی دفاع عنوان کرد و افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، ایجاد بیمه نوین نیروهای مسلح، توسعه نظام حمایتی جامع از نیروهای مسلح مانند ارائه خدمات بالینی در منزل، هدفمند کردن کمک های حمایتی، معیشتی و درمانی برای رزمندگان و ایثارگران و توانمندسازی ایثارگران و بازنشستگان از دیگر برنامه های ایشان است.

دیپلماسی دفاعی از برنامه‌های امیر نصیرزاده است

ابراهیم نجفی با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی دفاع گفت: وزیر پیشنهادی دفاع در مواردی همچون دیپلماسی دفاعی و حوزه رزم موشکی و پدافند هوایی برنامه‌های دقیقی ارائه کرده است.

وزیر پیشنهادی دفاع موفق‌ترین فرمانده ارتش کشور بوده است

سلمان زارع با اشاره به اینکه طراحی و تولید قطعه‌های هواپیماهای جنگی و مسافربری، از جمله کارهای حائز اهمیت امیر نصیرزاده بوده است، ادامه داد: ایشان موفق‌ترین فرمانده نیروی ارتش ایران است. طراحی و تولید قطعه‌های هواپیماهای جنگی و مسافربری، از جمله کارهای حائز اهمیت ایشان بوده است. از شما نمایندگان عزیز می‌خواهم با رای قاطع با انتصاب این فرمانده دلاور به افتخارات ما در کشور افزوده شود.

***

منطقه و جهان به دنبال شکل گیری نظم نوین است

در ادامه این جلسه، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح در دفاع از برنامه های خود برای این وزارتخانه گفت: فناوری های نوین و غافلگیر کننده در حال ظهور و بروز است و معادلات نظم و امنیت منطقه ای پیچیده و پرتلاطم است؛ منطقه و جهان نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده و به دنبال شکل گیری نظم نوین با ظهور قدرت های جدیدی همانند جمهوری اسلامی ایران است. در چنین شرایطی فشارهای استکبار جهانی و اذناب منطقه‌ای آنها بر ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، روانی و فرهنگی و اقتصادی بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

 

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.


کد مطلب: 221612

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221612/گزارشی-بررسی-صلاحیت-وزیر-پیشنهادی-دفاع

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir